Lediga jobb som Speditörer och transportmäklare i Växjö

Se lediga jobb som Speditörer och transportmäklare i Växjö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Växjö som finns hos arbetsgivaren.

Engagerad samordnare för Insamlingen sökes till SSAM

Vill du vara med och forma framtidens avfallshantering? Nu söker SSAM en driven och engagerad samordnare för deras nya satsning på Fastighetsnära Insamling. Detta är en unik möjlighet att få vara med att utveckla och bidra till en mer hållbar och effektiv avfallshantering. Om rollen Som samordnare för insamlingen kommer du att ha en central roll i att driva och utveckla insamlingen. Du kommer att arbeta tätt med medarbetare, entreprenörer och andra intr... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens avfallshantering?

Nu söker SSAM en driven och engagerad samordnare för deras nya satsning på Fastighetsnära Insamling. Detta är en unik möjlighet att få vara med att utveckla och bidra till en mer hållbar och effektiv avfallshantering.

Om rollen Som samordnare för insamlingen kommer du att ha en central roll i att driva och utveckla insamlingen. Du kommer att arbeta tätt med medarbetare, entreprenörer och andra intressenter för att säkerställa att insamlingen sker effektivt och enligt högsta kvalitets- och miljöstandard. Rollen innefattar både operativt och administrativt arbete och kräver en god förmåga att planera, koordinera och analysera verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Planera, leda och fördela arbetet inom insamlingen.
• Säkerställa att insamlingsarbetet sker enligt fastställda riktlinjer och kvalitetsmål.
• Följa upp och analysera verksamhetsdata för att optimera arbetsflöden och insamlingens effektivitet.
• Registreringsarbete kopplat till anläggningar och kundbeställningar.
• Kundkontakt, inklusive platsbesök och bedömning av hämtställen.
• Dialog och samordning med kunder, leverantörer och fastighetsägare.
• Arbeta med rapportering, statistik och administrativa uppgifter för att stödja ledning och verksamhetsutveckling.
• Driva förändringsarbete samt implementera nya arbetsrutiner.

DETTA SÖKER VI

• Har erfarenhet av att samordna och leda arbetsflöden inom logistik, avfallshantering eller liknande områden.
• Trivs i en roll där du kombinerar operativt arbete med administrativa uppgifter.
• Har god förmåga att analysera och använda data för att driva förbättringar.
• Är en kommunikativ och samarbetsinriktad person som kan skapa engagemang och delaktighet.
• Är lösningsorienterad, flexibel, noggrann och självgående.
• Har erfarenhet av att arbeta med administrativa system, gärna EDP.
• Har b-körkort.
• Har relevant gymnasieutbildning; eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, miljö eller ledarskap är meriterande.

Varför SSAM? DE erbjuder en dynamisk och utvecklande roll i en organisation med en stark vision om att skapa ett hållbart Småland. Hos oss dem får du möjlighet att arbeta med engagerade kollegor och vara en del av en verksamhet som gör skillnad för miljön och samhället. Dessutom kommer du att ha en viktig roll i att forma framtidens arbetssätt inom Fastighetsnära Insamling.

Varmt välkommen med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Transportadministratör för extrajobb/sommarjobb

Dina arbetsuppgifter Till vår kund inom transportsektorn söker vi nu en transportadministratör för extrajobb under terminen samt arbete enligt schema under sommaren. Som transportadministratör arbetar du bland annat med rättelser i listor och underlag till transportörer och kunder. Även utskrifter av dokumentation till transportörer och åkerier ingår i uppgifterna samt andra administrativa uppgifter kopplade till logistikflödet. Utöver detta kan även kont... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Till vår kund inom transportsektorn söker vi nu en transportadministratör för extrajobb under terminen samt arbete enligt schema under sommaren.
Som transportadministratör arbetar du bland annat med rättelser i listor och underlag till transportörer och kunder. Även utskrifter av dokumentation till transportörer och åkerier ingår i uppgifterna samt andra administrativa uppgifter kopplade till logistikflödet. Utöver detta kan även kontakt med kunder och transportörer förekomma i viss utsträckning, men med stöttning från trafikledarkollegor.
Detta arbete är förlagt tidigt på morgonen när utlastning sker, så är du morgonpigg kanske detta passar dig ypperligt.
Under våren kommer upplärning att ske (då finns även möjlighet att jobba extra) och till sommaren arbetar du på schema. Arbetstiderna kommer att vara 04.00-11.00. Kunden ser att behovet omfattar minst 4 veckor under sommaren, men med stor sannolikhet fler veckor när alla önskemål om ledigheter kommit in.


Din profil
För att vara aktuell för detta uppdrag behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50 % exempelvis genom CSN-berättigade studier, annat arbete på minst 50 % eller elitidrott. Vi ser gärna att din sysselsättning fortgår minst några år till i samma omfattning då kunden vill att lösningen blir långsiktig. Vidare möjlighet kommer finnas till både extrajobb och sommarjobb även efter denna sommar.

Vi ser gärna att du har god struktur i ditt arbete, att du hanterar administrativa uppgifter med noggrannhet och kommunicerar väl med andra. Goda IT-kunskaper blir en framgångsfaktor i denna tjänst.

Du bör ha körkort och tillgång till bil, alternativt vara inställd på att exempelvis cykla då kollektivtrafiken inte passar med dessa arbetstider.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag! Visa mindre

Administration & support | Lernia | Växjö

Är du en strukturerad och serviceinriktad person som brinner för administration? Lernia söker en stresstålig administratör med god förmåga att lösa problem till vår kund i Växjö. Du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö där din noggrannhet och ditt sinne för detaljer kommer att uppskattas och göra skillnad! Om tjänsten Som administratör kommer du att hantera dagliga administrativa uppgifter såsom dokumenthantering, digitalisering och orde... Visa mer
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som brinner för administration? Lernia söker en stresstålig administratör med god förmåga att lösa problem till vår kund i Växjö. Du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö där din noggrannhet och ditt sinne för detaljer kommer att uppskattas och göra skillnad!

Om tjänsten

Som administratör kommer du att hantera dagliga administrativa uppgifter såsom dokumenthantering, digitalisering och orderhantering och inleveranser. Du ansvarar för att säkerställa att arbetet flyter smidigt genom att stödja teamet med rapportering, ärendehantering och dataregistrering. Du kommer även att supporta interna och externa kommunikationskanaler samt arbeta med förbättringsarbete. Ditt arbete är en viktig del av vår kunds verksamhet, där du bidrar till att upprätthålla effektivitet och organisation.

Om dig

Formell kompetens

• Vi söker dig som har en relevant utbildning inom administration.
• Du har minst två års erfarenhet av dokumentation / intern rapportering.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.
• Du är van vid att arbeta med Office-paketet och har en god förmåga att använda digitala verktyg.

Meriterande

• Kunskap i ekonomisystem och erfarenhet av orderhantering är en fördel.
• Erfarenhet av projektledning eller koordinering är också meriterande.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.



Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Ansökan och kontaktuppgifter

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken nedan. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Linda Olsson. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Logistics Support – Växjö

Är du en person som gillar logistiska flöden och som alltid vill ligga steget före? Då har vi jobbet för dig! Om rollen  Som Logistics Support är du den första våra kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till vår filial med material. Du ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer, främst filialerna i Växjö och Ljungby. Du har ett nära samarbete med produktionspersonal kring inkommande och u... Visa mer
Är du en person som gillar logistiska flöden och som alltid vill ligga steget före? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen 
Som Logistics Support är du den första våra kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till vår filial med material. Du ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer, främst filialerna i Växjö och Ljungby. Du har ett nära samarbete med produktionspersonal kring inkommande och utgående material samt stöttar sälj och övriga funktioner vid frågor som rör transporter.

I din roll ansvarar du även för att säkerställa korrekta ekonomiska underlag till kund, transportör och avfallsmottagare. Det gör du genom att löpande kontrollera och hantera ordrar, avvikelser, priser och vikter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är därför väldigt viktigt. Du deltar på transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med transportörer.

Arbetstid är måndag till fredag 07:00-16:00. Du kommer att sitta på vår filial i Växjö.

Det börjar med dig. 
Vi tror att du som söker är en person som trivs i en händelsestyrd och föränderlig verksamhet och vi ser därför att du har en god förmåga att hantera och prioritera bland arbetsuppgifter. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad det gäller utmaningar inom transport. Vidare är du en serviceinriktad person med en god kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv.

Kvalifikationer 


• Arbetslivserfarenhet från logistik och/eller transport
• Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning 
• B-körkort
• Kunskap i ärendehanteringssystem och affärssystem
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda skriftliga och kommunikativa kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska 

Vi ser det som meriterande om du har:  


• Utbildning inom logistik/transport 
• Kunskap i BI-system

Här kan du utvecklas! 
Detta är en spännande roll med varierade arbetsuppgifter och där du får många olika kontaktytor inom bolaget. Du har stora möjligheter att påverka hela affären då du har kontakt med säljare, kunder och transportörer. Du kommer till en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor i ditt team som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning som både sker digitalt och lokalt. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. 

Information om rekryteringsprocessen 
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. 

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill vara med och ta nästa steg på vår resa.  

Välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Tull- och fraktadministratör till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Okt 5    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren tull- och fraktadministratör för ett längre konsultuppdrag!  Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren tull- och fraktadministratör för ett längre konsultuppdrag! 

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som administratör hos vår kund har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull- och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Transportledare för entreprenadmaskiner Schakt & Transport – Småland

Du bidrar med din kunskap om maskinval och bästa lösningar! Region Special är en av Skanskas Sveriges regioner inom området Väg och Anläggning. Regionen är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport, losshållning samt masshantering. Verksamheten kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning och stora maskiner. Schakt & Transport är ett distrikt inom Region Special och ett av landets största entreprenadmaskinsföretag. Vi... Visa mer
Du bidrar med din kunskap om maskinval och bästa lösningar!

Region Special är en av Skanskas Sveriges regioner inom området Väg och Anläggning. Regionen är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport, losshållning samt masshantering.
Verksamheten kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning och stora maskiner.

Schakt & Transport är ett distrikt inom Region Special och ett av landets största entreprenadmaskinsföretag. Vi behöver förstärka vår verksamhet med en Transportledare som ansvarar för uthyrning av entreprenadmaskiner i pågående byggprojekt.

Denna roll kommer att arbeta i Småland med Växjö som utgångspunkt.

Du är en del av ett team som ansvarar för den dagliga driften av maskinverksamheten ute i pågående byggprojekt. Du ansvarar för planeringen av maskiner och dess utrustning, dvs rätt maskin på plats för kommande moment.
Din drivkraft är att våra maskiner har hög nyttjandegrad, god produktivitet samt nöjda kunder. I din roll följer du upp levererade maskiner samt fakturerar dessa.

Utifrån din kunskap inom anläggningsbranschen och maskiner får du en förståelse för kundens behov. Detta är viktigt då vi vill erbjuda kunden det bästa maskinvalet och den bästa föraren för tänkt arbetsmoment.
Genom din träffsäkerhet i leverans skapar du långsiktigt förtroende och mervärde hos medarbetare och kund.
Om dig

Vi söker dig som är serviceinriktad och strukturerad. Vi ser gärna att du har minst en gymnasial utbildning, gärna maskininriktad och gärna ett par års erfarenhet av att arbeta som transportledare avseende entreprenadmaskiner. Kanske har du haft en entreprenadmaskinfirma eller innehar annan värdefull kunskap från entreprenadbranschen.

Du är en van användare av dator och hanterar Excel utan svårighet.
Som transportledare är du beslutsam och självständig samtidigt som du trivs med att vara en del i ett större team. Du trivs med att ha ett omväxlande arbete där krav på prioriteringsförmåga krävs.

B-körkort krav då resor ingår i tjänsten

Är du den vi söker? Vänta inte med att söka!

Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi går igenom ansökningar löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 20 oktober.

Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Durdica Avdalovic, projektchef, 010-449 90 03 eller Karin Scarlini, HR Business Partner, 010-448 25 76.

Vi ser fram emot din ansökan!

Skanska skapar hållbara lösningar inom bygg- och anläggning, infrastruktur, bostäder och kommersiella lokaler. Just nu driver vi tusentals projekt i Norden, Centraleuropa, UK och USA. Våra medarbetare bidrar till vår framgång och att vi idag är ett av världens största byggföretag. Vi är fler än 38 000 kunniga och passionerade medarbetare globalt, varav 9 000 finns i Sverige. Med utgångspunkt i våra starka värderingar utvecklar vi våra medarbetare och vår verksamhet. Välkommen att bygga ett bättre och grönare samhälle tillsammans med oss! Visa mindre

Tull- och fraktadministratör till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Sep 30    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren tull- och fraktadministratör för ett längre konsultuppdrag!  Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren tull- och fraktadministratör för ett längre konsultuppdrag! 

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som administratör hos vår kund har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull- och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Transportledare för entreprenadmaskiner Schakt & Transport – Småland

Du bidrar med din kunskap om maskinval och bästa lösningar! Region Special är en av Skanskas Sveriges regioner inom området Väg och Anläggning. Regionen är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport, losshållning samt masshantering. Verksamheten kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning och stora maskiner. Schakt & Transport är ett distrikt inom Region Special och ett av landets största entreprenadmaskinsföretag. Vi... Visa mer
Du bidrar med din kunskap om maskinval och bästa lösningar!

Region Special är en av Skanskas Sveriges regioner inom området Väg och Anläggning. Regionen är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport, losshållning samt masshantering.
Verksamheten kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning och stora maskiner.

Schakt & Transport är ett distrikt inom Region Special och ett av landets största entreprenadmaskinsföretag. Vi behöver förstärka vår verksamhet med en Transportledare som ansvarar för uthyrning av entreprenadmaskiner i pågående byggprojekt.

Denna roll kommer att arbeta i Småland med Växjö som utgångspunkt.

Du är en del av ett team som ansvarar för den dagliga driften av maskinverksamheten ute i pågående byggprojekt. Du ansvarar för planeringen av maskiner och dess utrustning, dvs rätt maskin på plats för kommande moment.
Din drivkraft är att våra maskiner har hög nyttjandegrad, god produktivitet samt nöjda kunder. I din roll följer du upp levererade maskiner samt fakturerar dessa.

Utifrån din kunskap inom anläggningsbranschen och maskiner får du en förståelse för kundens behov. Detta är viktigt då vi vill erbjuda kunden det bästa maskinvalet och den bästa föraren för tänkt arbetsmoment.
Genom din träffsäkerhet i leverans skapar du långsiktigt förtroende och mervärde hos medarbetare och kund.
Om dig

Vi söker dig som är serviceinriktad och strukturerad. Vi ser gärna att du har minst en gymnasial utbildning, gärna maskininriktad och gärna ett par års erfarenhet av att arbeta som transportledare avseende entreprenadmaskiner. Kanske har du haft en entreprenadmaskinfirma eller innehar annan värdefull kunskap från entreprenadbranschen.

Du är en van användare av dator och hanterar Excel utan svårighet.
Som transportledare är du beslutsam och självständig samtidigt som du trivs med att vara en del i ett större team. Du trivs med att ha ett omväxlande arbete där krav på prioriteringsförmåga krävs.

B-körkort krav då resor ingår i tjänsten

Är du den vi söker? Vänta inte med att söka!

Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi går igenom ansökningar löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 20 oktober.

Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Durdica Avdalovic, projektchef, 010-449 90 03 eller Karin Scarlini, HR Business Partner, 010-448 25 76.

Vi ser fram emot din ansökan!

Skanska skapar hållbara lösningar inom bygg- och anläggning, infrastruktur, bostäder och kommersiella lokaler. Just nu driver vi tusentals projekt i Norden, Centraleuropa, UK och USA. Våra medarbetare bidrar till vår framgång och att vi idag är ett av världens största byggföretag. Vi är fler än 38 000 kunniga och passionerade medarbetare globalt, varav 9 000 finns i Sverige. Med utgångspunkt i våra starka värderingar utvecklar vi våra medarbetare och vår verksamhet. Välkommen att bygga ett bättre och grönare samhälle tillsammans med oss! Visa mindre

Tull- och fraktadministratör till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Aug 23    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren tull- och fraktadministratör för ett längre konsultuppdrag!  Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren tull- och fraktadministratör för ett längre konsultuppdrag! 

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som administratör hos vår kund har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull- och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Tull- och fraktadministratör till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Sep 20    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren tull- och fraktadministratör för ett längre konsultuppdrag!  Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren tull- och fraktadministratör för ett längre konsultuppdrag! 

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som administratör hos vår kund har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull- och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Logistiker till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Aug 20    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag! Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logisti... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag!

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som logistiker har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Logistiker till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Jul 30    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag! Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logisti... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag!

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som logistiker har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Logistiker till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Jul 21    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag! Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logisti... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag!

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som logistiker har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Logistiker till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Aug 2    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag! Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logisti... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag!

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som logistiker har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

MATERIELREDOGÖRARE TILL KALMAR- OCH KRONOBERGSGRUPPEN, TIDSBEGRÄNSAT

Chefen för Södra Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Utbildningsgr... Visa mer
Chefen för Södra Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig.

Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län. 

Kalmar och Kronobergsgruppen (KRAG) i Växjö har till uppgift att under Chefen MR S utbilda, organisera och administrera de två hemvärnsbataljonerna i Kalmar- och Kronobergs län. Utbildningsgruppen har även till uppgift att genomföra grundutbildning (GU), samt stödja verksamheten till de frivilliga försvarsorganisationerna.

Huvudsakliga uppgifter

Medverka vid transporter av förbandens fordon samt GT


• Genomföra inventering av förbanden
• Beställa och leverera materiel inom utbildningsgruppens geografiska område
• Stödja utbildningar med logistik

Kvalifikationer, krav


• Godkänd säkerhetsprövning mot säkerhetsklass 3
• Goda IT-kunskaper inom Officepaketet
• BC-körkort
• Goda Kunskaper om Hemvärnet och Frivilligorganisationerna

Kvalifikationer, önskvärda


• PRIO Kurs teknisk tjänst/MOF
• Utbildning i LIFT
• Körkort/Förarbevis C, CE, PB 8, Tgb, bandvagn 206, Truck A&B
• Erfarenhet från grundutbildningsverksamhet (GMU, VPL)
• ADR Grund och Klass 1
• Utbildning inom IFTEX och BVKF

Personliga egenskaper


• Du har ett stort sinne för noggrannhet i din arbetsroll
• Du är serviceinriktad
• Du ska vara en problemlösare med stor initiativförmåga, som snabbt kan omsätta teori till praktik.
• Du ska ha god förmåga att arbeta självständigt och i grupp.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: ALVA, Tidsbegränsad 5 månader
Sysselsättningsgrad (hel-deltid): Heltid
Arbetsort: Växjö
Tillträdesdatum: 1 september
Lön: Individuell lönesättning
Befattningen innebär företrädesvis normal arbetsdag, periodvis kvälls- och helgtjänstgöringar

Tjänsten är en projektanställning. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din eventuella förförståelse för tjänsten och hemvärnet.

Upplysningar kring tjänsten
Vid frågor om anställningen kontakta: C KRAG, övlt Patrik Råberg, 0707501337

Fackliga företrädare:
OF                 Thomas Johansson
OFR/S           Sena Seladin
SACO           Maria Iglesias
SEKO            Sven-Erik Borg

Samtliga kan nås via växeln på 046-36 80 00

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2021-07-25. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen.

Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Logistiker till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Jul 15    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag! Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logisti... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag!

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som logistiker har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Logistiker till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Jun 29    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag! Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logisti... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag!

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som logistiker har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Logistiker till spännande uppdrag i Växjö

Ansök    Jun 23    Empleo Växjö AB    Skeppningsplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag! Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB. Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logisti... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö söker vi en driven och erfaren logistiker för ett längre konsultuppdrag!

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning från augusti månad och minst 9 till 12 månader framöver. Uppdraget kan komma att övergå i en anställning hos vår kund men inleds med en konsultanställning hos Empleo Växjö AB.

Du ingår i ett kompetent projektteam som tillsammans ansvarar för konstruktion, inköp och logistikadministration. Som logistiker har du huvudansvar för:  
  Bokningar och uppföljning av transporter
Tull och fraktdokumentation
Skeppning
Planering och transportadministration
Vi ser gärna att du är van att jobba i projektform och trivs med att kommunicera på engelska!

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning eller ännu hellre en eftergymnasial utbildning inom logistik eller controlling. Du har flerårig erfarenhet som logistiker och trivs med att jobba i en administrativ och koordinerande roll. Du brinner för ordning och reda och är van att arbeta i ERP-system. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att jobba med transportbokningar världen över.  

Som person är du ansvarsfull, driven och självgående. Du är van att prioritera och omprioritera och ställer dig positiv till förändringar. Vidare har du en god analytisk förmåga och gillar att ta fram och följa upp siffror. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, spanska eller portugisiska är meriterande, likaså SAP-kunskaper. Vi förväntar oss att du besitter mycket goda kunskaper i Excel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.  
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

logistikplanerare till Bråas

Ansök    Nov 4    Randstad AB    Speditör
Arbetsbeskrivning Har du tidigare arbetslivserfarenhet från rollen som logistiker, materialstyrare eller speditör? Eller har du ett stort intresse och kanske är i början av din yrkeskarriär inom logistik och vill ta nästa steg? Skulle du beskriva dig själv som självständig, strukturerad med god kommunikationsförmåga? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig!  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du h... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetslivserfarenhet från rollen som logistiker, materialstyrare eller speditör? Eller har du ett stort intresse och kanske är i början av din yrkeskarriär inom logistik och vill ta nästa steg? Skulle du beskriva dig själv som självständig, strukturerad med god kommunikationsförmåga? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som logistikplanerare kommer du vara en del av en logistikavdelning och arbetar nära leverantörer. Dina huvudsaklig arbetsuppgifter kommer handla om att hantera logistiken och ha ett stort ansvar för att kartlägga kommande behov. Utöver detta kommer rollen även innehålla arbetsuppgifter som:


daglig bevakning av ditt sortiment, daglig problemlösning och utveckling av hemtagningsmetoder.
ledtidsreduktion och ständiga förbättringar i alla delar av processen.
att aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistik/arbetsprocesser.

Arbetsbelastningen kan periodvis variera med hög beläggning och korta leveransfönster till perioder med mer normal beläggning, vid dessa tider är det viktigt med en förmåga att jobba med lösningar på mer långsiktiga problemställningar och förbättringsarbete av den egna processen.

Arbetstider
Heltid, omgående behov och 6 månader fram. Mycket goda möjligheter till förlängning.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som logistikplanerare ser vi att du har;


avslutad gymnasieutbildning.
goda kunskaper i engelska och svenska, tal och skrift. 
goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system samt ha goda kunskaper inom excel.

Vi ser det som starkt meriterande med högskola eller KY inom inköp/ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller inköp. Ett plus om du har insikt i Lean-manufacturing och SAP.


Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du kan hålla ordning och reda på många detaljer och samtidigt ha en helhetssyn. Du har drivkraften att jobba med utveckling av arbetsprocesserna och din egen personliga utveckling. Du har mycket god kommunikationsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter. Då det är en självständig roll ställer den stora krav på initiativförmåga och god samarbetsförmåga.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2020-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Melinda Nilsson. Konsultchef. [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Vi söker en pigg och glad säljande C-chaufför till Pågen Färskbröd!

Ansök    Jan 15    Uniflex Sverige AB    Speditör
Jobbeskrivning Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. I Sverige har vi medarbetare över hela landet, för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd... Visa mer
Jobbeskrivning
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. I Sverige har vi medarbetare över hela landet, för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd.

Som distribuerande chaufför på Pågen så börjar dagen tidigt med att packa det nybakade brödet på bilen, för att sedan köra ut detta till butikerna på din rutt. Väl på plats i butiken så sorterar du ut om det finns äldre bröd kvar på hyllan och ersätter med färskt och nybakat. Du plockar med returerna och stämmer sedan av med butikens brödansvarige för att sedan bege dig till nästa butik.

Tjänsten förutsätter att du har C-körkort och YKB (yrkeskompetensbevis). Vi ser gärna att du har erfarenhet av butiks- och försäljningsarbete, helst inom livsmedel. Du kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara stresstålig och ha god planerings- och organisationsförmåga.

Som person är du social och skapar lätt kontakt och dialog med nya människor. På plats i butiken kommer du att möta både butikspersonal och konsumenter.

Vad erbjuder vi dig?

Hos oss har du möjlighet att ta stort ansvar och arbeta i en engagerande och inspirerande miljö med välkända produkter.

Tjänsten startar som ett konsultuppdrag på Uniflex med goda möjligheter till anställning på Pågen.
Uniflex kommer att intervjua löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Administratör Växjö (vikariat)

Är du vår nya Administratör? Anläggningen där du kommer att arbeta ligger i Växjö, där vi främst tar hand om industriellt avfall såsom järn, metall, farligt avfall, papper, plast och alternativa råvaror. Du blir en del av ett team på 2 kollegor. Vi ger uttjänta produkter nytt liv genom att se till att värdefulla material kan komma till användning igen. Vi är stolta över vår anläggning, som vi tillsammans har varit med och byggt upp till vad den är idag o... Visa mer
Är du vår nya Administratör?

Anläggningen där du kommer att arbeta ligger i Växjö, där vi främst tar hand om industriellt avfall såsom järn, metall, farligt avfall, papper, plast och alternativa råvaror. Du blir en del av ett team på 2 kollegor. Vi ger uttjänta produkter nytt liv genom att se till att värdefulla material kan komma till användning igen.

Vi är stolta över vår anläggning, som vi tillsammans har varit med och byggt upp till vad den är idag och där säkerhet och en god arbetsmiljö alltid kommer i första rummet. Varmt välkommen till ett riktigt bra gäng, som ställer upp för varandra och har roligt tillsammans.

Din roll hos oss

Som vikarierande Administratör är dina huvuduppgifter att ge support till våra kunder, ta hand om deras önskemål och beställningar samt hantera och säkerställa transaktioner i systemen. Du väger in och ut lastbilar samt hanterar ekonomiska underlag för in- och utbetalningar för att säkra ett korrekt bokslut.

För att trivas hos oss är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt. Genom att vara en stresstålig glädjespridare bidrar du till en god arbetsmiljö.

Du har:


• Arbetslivserfarenhet från kundservice eller motsvarande
• Intresse för hållbar återvinning
• Erfarenhet av att arbeta i digitala affärssystem
• God kunskap i Office-paketet
• Arbetslivserfarenhet inom ekonomi (meriterande)
• Erfarenhet från transport och/eller logistikbranschen (meriterande)

Här har du alla möjligheter att vara med att påverka och utvecklas inom områden som intresserar dig. Ta chansen att vara med om en spännande resa, som börjar här i Växjö.

Välkommen med din ansökan

Det här är ett föräldravikariat som sträcker sig 12 månader framåt med möjlighet till förlängning. Sista ansökningsdag är 2020-01-19 och önskad start är i mars. Vid frågor kontakta rekryterande chef Andreas Persson, tfn: 010-445 87 54. Urval sker löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 4 och 5.

På Stena Recycling börjar det med dig

Vi är Sveriges ledande återvinningsföretag med 1600 engagerade medarbetare. Att bli en del av Stena Recycling innebär att du får jobba i en bransch som blir allt viktigare. Eftersom vi är ett familjeägt företag har vi också ett längre perspektiv på människor, miljö och kunskap. Här kan du utvecklas i många riktningar. Vi stöttar dig längs vägen och du bidrar med ditt eget driv, eftersom vi tror på att varje ny lösning och varje individuell insats bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det börjar med dig. Läs mer om oss på: https://www.stenarecycling.se/karriarportal och följ oss gärna på Instagram #lifeatstenarecycling


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör , sommarvikariat

Vi söker en social, driven och kommunikativ transportadministratör med viss kunskap inom bokföring till vårt kontor i Växjö. Arbetet består i att hantera dokumentflöden för vidare fakturering av utförda tjänster samt kontera fakturor i vårt fakturasystem. Du ska vara tillgänglig from 3e juni tom 16 augusti. Vi söker dig som är stresstålig, tydlig och beslutsam samt har god samarbetsförmåga. Du är bekant med logistik och transport samt dess processer. Arb... Visa mer
Vi söker en social, driven och kommunikativ transportadministratör med viss kunskap inom bokföring till vårt kontor i Växjö.
Arbetet består i att hantera dokumentflöden för vidare fakturering av utförda tjänster samt kontera fakturor i vårt fakturasystem.

Du ska vara tillgänglig from 3e juni tom 16 augusti.

Vi söker dig som är stresstålig, tydlig och beslutsam samt har god samarbetsförmåga.
Du är bekant med logistik och transport samt dess processer.
Arbetet kräver datorvana samt kunskap inom fakturering/kontering av fakturor.

Samuelssons Åkeri är specialister på tempererade transporter. Vi är anslutna till transport- och logistikföretaget Alwex. Oavsett kund erbjuder vi en serviceorienterad spedition och logistik med hög anpassningsförmåga. Vår högsta prioritet är att vara en innovativ tjänsteleverantör med fokus på våra kunders behov nu och i framtiden.

www.chsamuelsson.se Visa mindre

Logistik - koordinator till ATA - Timber i Moheda!

ATA Timber är idag en av södra Sveriges största privatägda koncern inom skogs- branschen. Vi har sågverk i Widtsköfle, Eneryda, Moheda, Åboda, Rörvik och Sandsjöfors. Produktionen uppgår på 1 skift till ca 475.000 m3. I Vaggeryd har vi en av världens mest effektiva massafabriker, Waggeryd Cell. Här produceras idag 175.000 ton BCTMP massa. I vår koncern ingår även inköpsbolaget ATA Timber Värendskog. Totalt uppgår omsättningen till lite drygt 1,6 miljarder... Visa mer
ATA Timber är idag en av södra Sveriges största privatägda koncern inom skogs-
branschen. Vi har sågverk i Widtsköfle, Eneryda, Moheda, Åboda, Rörvik och Sandsjöfors. Produktionen uppgår på 1 skift till ca 475.000 m3. I Vaggeryd har vi en av världens mest effektiva massafabriker, Waggeryd Cell. Här produceras idag 175.000 ton BCTMP massa. I vår koncern ingår även inköpsbolaget ATA Timber Värendskog. Totalt uppgår omsättningen till lite drygt 1,6 miljarder. Antalet anställ¬da uppgår till knappt 250 personer.

Trivs du i ett familjeföretag och vill vara med och bidra till utveckling?

Till ATA Timber i Moheda söker vi nu en logistikkoordinator med start i höst. Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Uppdraget förväntas starta i september och sträcker sig över sex månader, men för rätt person är avsikten en anställning hos företaget.

Dina arbetsuppgifter
Som logistikkoordinator har du en koordinerande och administrativ roll där du ansvarar för logistikflödet till bolagets kunder.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Bokning och planering av leveranser
- Ta fram transport och leverans-dokument
- Hålla koll på lagerstatus
- Produktionsplanering i samråd med säljare och produktionschef

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från träindustrin. Kanske har du studerat inom trä eller har du arbetslivserfarenhet inom detta? Har du dessutom arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare ses detta som meriterande.
Som person är du en god lagspelare och har en god kommunikativ förmåga, med en god administrativ förmåga. Du har en positiv framåtanda samtidigt som du är van att arbeta på ett strukturerat och självständigt sätt.

Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vid ytterligare frågor om tjänsten kontakta Stina Norman. 0470 - 34 98 74.

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se Visa mindre