Lediga jobb som Rehabhandläggare i Växjö

Se lediga jobb som Rehabhandläggare i Växjö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Växjö som finns hos arbetsgivaren.

Rehabkoordinator med uppdrag att utveckla rehabkoordinering

Ansök    Jul 24    REGION KRONOBERG    Rehabhandläggare
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Inom lasarettsrehab arbetar vi i tvärprofessionella team med fysioterapeuter, arbetsterapeuter, personalsjukgymnaster, dietister, logopeder, kuratorer, psykolog, sekreterare, ... Visa mer
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag.

Inom lasarettsrehab arbetar vi i tvärprofessionella team med fysioterapeuter, arbetsterapeuter, personalsjukgymnaster, dietister, logopeder, kuratorer, psykolog, sekreterare, sexolog, rehabkoordinatörer och rehabassistenter. Vi kompletterar varandra och samarbetar för att erbjuda rehabilitering med hög kvalitet inom akutsjukvården. 

Vi söker nu dig som vill arbeta hos oss i ett delat uppdrag: 75% som rehabiliteringskoordinator med att samordna sjukskrivningsprocessen för patienterna på våra sjukhus, 25% utvecklingsuppdrag kopplat till rehbakoordinering regionövergripande.

Du kommer ha din arbetsplats på lasarettsrehab i Växjö, här har du kollegor inom området.

ARBETSUPPGIFTER
På lasarettsrehab har vi idag rehabkoordineringsuppdrag gentemot andra mottagningar på våra sjukhus. Vi kommer nu att utöka detta uppdrag samt komplettera med ett utvecklingsuppdrag på deltid. 

Som rehabkoordinator inom sjukhusvården arbetar du med patienter på medicinkliniken vid våra sjukhus i Växjö och Ljungby. 

I din roll ansvarar du för att utveckla arbetssätt och metoder som främjar tidiga insatser i sjukskrivningsprocessen. Du har patientkontakt där du kartlägger behov, samordnar insatser och deltar i nätverksmöten samt vårdplaneringar tillsammans med vården, arbetsgivare och myndigheter. Du samarbetar även med externa aktörer såsom Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, arbetsgivare samt sjukskrivande läkare och det övriga vårdteamet.

Parallellt har du även ett utvecklingsuppdrag kopplat till rehbakoordinering. I denna roll fungerar du som en stödfunktion för rehabkoordinatorerna och som en länk mellan processledningen inom försäkringsmedicin och verksamheterna. Ditt uppdrag omfattar bland annat att:

• Planera och genomföra nätverksträffar för rehabkoordinatorerna i samarbete med processledningen för försäkringsmedicin.
• Ansvara för introduktionen av nya rehabkoordinatorer.
• Samordna och utveckla rutiner, checklistor och dokument kopplade till rehabkoordinering.
• Sprida information och goda exempel mellan processledningen och verksamheterna.
• Utforma och arbeta utifrån handlingsplanen för sjukskrivningsprocessen i samarbete med processledningen.

Utvecklingsuppdraget omfattar samtliga rehabkoordinatorer inom Region Kronoberg samt Vårdval Kronoberg

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, samt erfarenhet av rehabkoordinering. 

Du är en person som tar egna initiativ, har en god planeringsförmåga och visar både på initiativkraft och ansvarstagande. Arbetet ställer stora krav på självständighet, flexibilitet och mycket god samarbetsförmåga. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och kommer med nya idéer i arbetsrelaterade frågor.

ÖVRIGT
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Case Manager/Rehabkoordinator

Ansök    Jun 17    Feelgood Svenska AB    Rehabhandläggare
På vår enhet i Växjö är vi idag 8 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vår fina enhet på Grand Samarkand i Växjö når man enkelt via både kollektivtrafik och bil och vi har goda parkeringsmöjligheter vid arbetsplatsen. I rollen som Case Manager har du en central och mycket viktig roll i att koordi... Visa mer
På vår enhet i Växjö är vi idag 8 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vår fina enhet på Grand Samarkand i Växjö når man enkelt via både kollektivtrafik och bil och vi har goda parkeringsmöjligheter vid arbetsplatsen.

I rollen som Case Manager har du en central och mycket viktig roll i att koordinera rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders olika rehabiliteringsstrategier. Du arbetar bland annat med att fånga upp tidiga signaler på ohälsa, stötta chef och HR i olika rehabiliteringsärenden samt ge förslag på åtgärder i olika rehabiliteringsfrågor. Du stöttar även chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Genom en tät dialog med kunden skapar ni tillsammans möjligheter till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. På enheten arbetar du tvärprofessionellt och i nära samarbete med dina kollegor, ett team som består av företagsläkare, psykolog, företagssköterska, fysioterapeut/ergonom, arbetsmiljöingenjör. Som Case Manager på Feelgood arbetar man även nära säljteamet, både regionalt och nationellt och tillsammans möter vi våra kunder, fysiskt eller digitalt för att stötta dem i deras systematiska arbetsmiljöarbete.
Vi söker dig som brinner för att möta människor, som är driven, kreativ och lyhörd med en helhetssyn och en förmåga att se sambandet mellan arbete och livssituation. Du har ett genuint intresse för att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering, att möta kunden och den kundanställde där den befinner sig och genom ett konsultativt förhållningssätt presentera möjligheter. Du är van att ta eget ansvar och arbeta på egen hand likväl som du besitter en social kompetens och är en god lagspelare. Du arbetar noggrant och strukturerat, är en god kommunikatör och flytande i tal och skrift på både svenska och engelska samt har goda IT-kunskaper. Som person är du målmedveten och har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt och motiveras av att se konkreta resultat. Du driver vår affär framåt vilket innebär att du förutom att se till den enskilda individen kan arbeta strukturerat och målinriktat för att hjälpa organisationen till en förbättrad produktivitet och sänkta kostnader.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i Företagshälsovård alt annan erfarenhet av att arbeta med rehabilitering/arbetslivsinriktad rehabilitering samt har relevant utbildning inom området. Har du även kunskap i försäkringsmedicin är detta ett plus.

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.

Vi har idag drygt 800 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 140 platser i Sverige vilket omfattar ca 8 000 kunder och 1 miljon medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY. Visa mindre

Hälso- och rehabprocessledare till vårt koncept Hållbara medarbetare

På Euro Accident vill vi bidra till en trygg och frisk värld. Motiveras du, precis som vi, av hälsa och välmående? Vill du vara med och bidra till att våra försäkrade får en hållbar hälso- och arbetssituation över tid? Hos oss får du göra skillnad på riktigt! Försäkringar och hälsa är en vinnande kombination! Genom tidiga insatser, samarbete med kompetenta partners och smarta digitala tjänster har vi på Euro Accident fått saker att hända. Med vårt erbjuda... Visa mer
På Euro Accident vill vi bidra till en trygg och frisk värld. Motiveras du, precis som vi, av hälsa och välmående? Vill du vara med och bidra till att våra försäkrade får en hållbar hälso- och arbetssituation över tid? Hos oss får du göra skillnad på riktigt!

Försäkringar och hälsa är en vinnande kombination! Genom tidiga insatser, samarbete med kompetenta partners och smarta digitala tjänster har vi på Euro Accident fått saker att hända. Med vårt erbjudande har försäkring gått från att bara vara ekonomisk ersättning till att bidra till livskvalitet och Hållbara medarbetare. Idag har nästan en halv miljon människor trygghet genom oss. Vi är stolta över våra nöjda kunder, vårt goda rykte och den insats vi gör för samhället. Nu avancerar vi för att kunna hjälpa ännu fler och söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa.

 

Om rollen

Som hälso- och rehabprocessledare arbetar du med arbetslivsinriktad rehabilitering inom ramen för de försäkringar och hälsotjänster som våra försäkrade är knutna till. Du arbetare tätt tillsammans med våra psykologer där ni gör sammanvägda bedömningar i ärenden och gemensamt beslutar om aktuella åtgärder. Detta koncept benämner vi som Hållbara medarbetare. 

Med telefonen som ditt främsta arbetsredskap ansvarar du för att kartlägga ärenden, formulera mål, föra en dialog med arbetsgivaren och den försäkrade och i samarbete med psykologen bedöma behov och beställa insatser samt leda och följa upp processen under ansvarstiden.


I arbetet ingår bland annat:


• Daglig kontakt med försäkrade, arbetsgivare och vårdgivare.
• Processledning med ansvar för uppstart, uppföljning och återkommande bedömningar i syfte att uppnå ökad hälsa och arbetsförmåga. 
• Att samarbeta med våra psykologer i bedömning av ärenden och beslut om åtgärder. 
• Att tillsammans med teamet kontinuerligt arbeta för att utveckla vår produkt och våra tjänster. 


Du tillhör avdelningen Rehabilitering och Psykologisk behandling som idag består av 19 hälso- och rehabprocessledare och 14 psykologer fördelade mellan våra kontor i Stockholm och i Växjö. 

 

Vem är du

Du känner igen dig i våra värdeord omtanke, handlingskraft och nytänkande och ser med nyfikenhet fram emot att få lära dig mer om vår verksamhet samt hur du kan bidra till att våra kunder ska få leva hållbart och hälsosamt. 

 

Vi söker dig som har:




• Akademisk utbildning inom relevant område (ex vård och omsorg, socionom, beteendevetare, folkhälsa etc)
• Flerårig och aktuell erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering. 


• Kunskap om Försäkringskassans rehabiliteringskedja, regelverket kring sjukskrivning och arbetsåtergång och gärna kunskap om livsstilsrelaterad hälsa.


• Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med stressrelaterad problematik och psykisk ohälsa samt att du har erfarenhet av att ha arbetat med både medarbetare och arbetsgivare.


• God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift.




Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med försäkringskunder, och/eller är legitimerad inom något vårdrelaterat yrke. En företagshälsovårdsbakgrund eller en utbildning som rehabiliteringskoordinator är också en fördel i kombination med relevant erfarenhet. 

Som person är du kommunikativ och förmedlar budskap effektivt. Du arbetar strukturerat och föreslår nya ideér. Du kan balansera din pragmatiska och självgående sida med ett prestigelöst samarbete. Att skapa kontakt och bygga nya relationer är något du tycker om. Du trivs i en dynamisk miljö där förändringar är en förutsättning för att utveckla vår verksamhet och fortsätta vår framgångsresa. 


På Euro Accident är det vi medarbetare som bygger framgång. Personliga egenskaper och förmågor är alltid en viktig komponent när vi söker nya medarbetare.

 

Vi erbjuder dig

När vi bidrar till en trygg och frisk värld börjar vi på våra egna kontor. Vi vill att du ska få och välja en sund balans mellan arbete och privatliv och vi värnar om arbetsglädjen och vår unika kultur där omtanke, handlingskraft och nytänkande är våra ledord i vardagen. Vi erbjuder förmånlig tjänstepension, sjuk- och sjukvårdsförsäkring samt ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till hybridarbete. Med vår EA-spirit håller vi kulturen och gemenskapen levande genom olika sociala aktiviteter, som gemensamma frukostar, afterworks och föreläsningar med tema hälsa och välmående.

Du välkomnas till vårt trivsamma kontor i centrala Växjö. Planerad start för tjänsten är i augusti 2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning på sex månader.

 

Välkommen med din ansökan

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef enligt kontaktuppgifter nedan. Urval sker löpande.

För en mer rättvis och objektiv urvalsprocess använder vi arbetspsykologiska tester tidigt i processen och ber dig att svara på våra urvalsfrågor istället för att bifoga ett personligt brev.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller på slutkandidater innan anställningsbeslut.

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med anledning av GDPR.

 

Om Euro Accident

Euro Accident Livförsäkring AB är ett livförsäkringsaktiebolag som erbjuder olika personriskförsäkringar i Danmark, Norge och Sverige.
Euro Accidents kunder är främst arbetsgivare och organisationer som tecknar försäkringar för sina anställda och medlemmar. Försäljning sker via försäkringsförmedlare och partnersamarbeten, som exempelvis banker och andra försäkringsbolag.
Euro Accident grundades 1996 och har i dag 2,7 miljarder svenska kronor i årlig premievolym och över 480 anställda på kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Belgrad, Växjö och Örnsköldsvik.

Tillsammans skapar vi Hållbara medarbetare Visa mindre

Medarbetare inom Rekrytering & Rehabilitering och Arbetsmiljö & Hälsa

Ansök    Mar 23    Galaxen Bygg AB    Rehabhandläggare
Vill du bidra till ett bättre samhälle genom att hjälpa företag att ta tillvara kompetens och samtidigt stötta människor att ta sig tillbaka till yrkeslivet? Vill du hjälpa arbetsgivare och arbetstagare att lyckas i rehabiliteringsarbetet? Vill du öka kunskaperna om arbetsmiljö och hälsa och bidra till ett hållbart arbetsliv i byggsektorn? Då ska du läsa vidare. Till Växjö söker vi Koordinator rehabilitering/rekrytering. Om Galaxen Bygg Galaxen Bygg verka... Visa mer
Vill du bidra till ett bättre samhälle genom att hjälpa företag att ta tillvara kompetens och samtidigt stötta människor att ta sig tillbaka till yrkeslivet? Vill du hjälpa arbetsgivare och arbetstagare att lyckas i rehabiliteringsarbetet? Vill du öka kunskaperna om arbetsmiljö och hälsa och bidra till ett hållbart arbetsliv i byggsektorn? Då ska du läsa vidare. Till Växjö söker vi Koordinator rehabilitering/rekrytering.
Om Galaxen Bygg
Galaxen Bygg verkar inom följande verksamhetsområden:
Rekrytering & Rehabilitering: Vi underlättar i rehabiliteringsarbetet för chefer, HR och medarbetare genom att identifiera behov, coacha, planera och följa upp. Vi hjälper även personer till rätt arbete och arbetsgivare att hitta rätt kompetens inom byggsektorn. Vi skapar möjligheter till anpassade anställningar för personer med en funktionsnedsättning som har en bakgrund inom bygg.
Arbetsmiljö & Hälsa: På uppdrag av branschen erbjuder vi utbildningar och föreläsningar inom till exempel Organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA) och Ergonomi. Vi träffar även flertalet av alla elever på gymnasiets byggprogram varje år för att informera om arbetsmiljö, säkerhet och hälsa.

Arbetsuppgifter
Du kommer att få arbeta med båda våra verksamhetsområden. Det innebär att du ska skapa och behålla goda relationer med både arbetsgivare och samverkansparter, sälja in våra tjänster och hitta lämpliga arbeten. Du bygger upp nätverk, håller i informationsmöten, ansvarar för att hantera olika typer av avtal och följer upp personer i sina anställningar. Den största delen av din arbetstid är du därför ute hos kunder och samverkansparter för att stötta, informera, följa upp och utbilda – allt i syfte att bidra till kompetensförsörjning och ett hållbart arbetsliv i byggbranschen.
Delar av arbetet utförs i samverkan med arbetsgivarorganisationer, fackliga organisationer, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.
Vem är du?
som person är du engagerad och vill göra skillnad
du behöver vara självgående och lösningsorienterad
du är mål- och resultatinriktad
du trivs i en koordinerande roll
du behöver tycka om och ha vana att stå inför publik
du har minst 5 års arbetslivserfarenhet
du har körkort och tillgång till egen bil
meriterande med goda kunskaper inom ergonomi
meriterande med högskoleutbildning
meriterande med kunskap om byggbranschen


Placeringsort: Växjö med arbetsområde Kalmar och Kronobergs län
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
För frågor kontakta: regionchef Therese Alfonsson 044-12 23 34 eller facklig representant Henrik Gustafsson 063-13 35 91
Ansök senast den 24/4 2022 via e-post till [email protected]
Intervjuer görs löpande så vänta in med din ansökan. Visa mindre

Är du vår nya rehabkoordinator?

Ansök    Sep 9    REGION KRONOBERG    Rehabhandläggare
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Nu söker vi dig som vill arbeta som rehabiliteringskoordinator hos oss på primärvårdsrehab, med uppdrag i Åseda/Lenhovda och Rottne/Braås. Du har din huvudplacering i Åseda eller Rottne, vilket du får vara med och avgöra! Hos oss möts du av stort engagemang, hög tillit och ett tryggt ledarskap. Vi vill att du ska trivas och... Visa mer
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Nu söker vi dig som vill arbeta som rehabiliteringskoordinator hos oss på primärvårdsrehab, med uppdrag i Åseda/Lenhovda och Rottne/Braås. Du har din huvudplacering i Åseda eller Rottne, vilket du får vara med och avgöra!

Hos oss möts du av stort engagemang, hög tillit och ett tryggt ledarskap. Vi vill att du ska trivas och vi är måna om att skapa både god hälsa och ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare. Vi tror på att ge dig goda förutsättningar i ditt uppdrag så att du kan arbeta på toppen av din kompetens.

I primärvårdsrehab samlas alla rehabresurser i den offentliga primärvården - här får du kollegor som är både fysioterapeuter, arbetsterapeuter och psykosociala resurser. I rollen som rehabiliteringskoordinator arbetar du i nära samarbete med vårdcentralens personal för att skapa bästa möjliga förutsättningar för patienten. Vi arbetar alltid för att våra patienter ska få vård av god kvalitet och att de ska känna trygghet och tillit.

ARBETSUPPGIFTER
Som rehabiliteringskoordinator är du samordnare inom sjukvården och gentemot andra aktörer som kommunen, försäkringskassan, arbetsgivare och arbetsförmedling.

Ditt uppdrag är att identifiera patienter som är i behov av samordnade åtgärder för att undvika eller minska sjukskrivning. Du ansvarar för att utveckla arbetssätt och metoder som främjar tidiga insatser i sjukskrivningsprocessen. I dina patientkontakter jobbar du med kartläggning och koordinering av insatser, du samverkar med läkare, rehabpersonal och patient kring planering av arbetsåtergång och övriga insatser samt deltar i olika former av nätverksmöten och vårdplaneringar med såväl vården som arbetsgivare och myndigheter. Du är spindeln i nätet för vårdcentralernas rehabiliterings- och sjukskrivningsärende.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, är socionom, beteendevetare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av handläggningsarbete inom exempelvis sjukskrivningsprocessen eller socialförvaltning.

Som person har du god planeringsförmåga och visar både på initiativkraft och ansvarstagande. Arbetet ställer stora krav på självständighet, flexibilitet och mycket god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Koordinator till Koordinatorsenheten

Arbete och välfärd ansvarar för områdena arbetsmarknad och sysselsättning, försörjningsstöd, vuxenutbildning, integration, flyktingmottagning inkl. ensamkommande flyktingungdomar, individ- och familjeomsorg, familjerätt, socialpsykiatri, budget- och skuldrådgivning samt alkoholhandläggning. Avdelningen Arbete och lärande - avdelningen för full sysselsättning, har ca 200 anställda och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv där arbetsmarknad-, utbildning-, ... Visa mer
Arbete och välfärd ansvarar för områdena arbetsmarknad och sysselsättning, försörjningsstöd, vuxenutbildning, integration, flyktingmottagning inkl. ensamkommande flyktingungdomar, individ- och familjeomsorg, familjerätt, socialpsykiatri, budget- och skuldrådgivning samt alkoholhandläggning.

Avdelningen Arbete och lärande - avdelningen för full sysselsättning, har ca 200 anställda och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv där arbetsmarknad-, utbildning-, bistånds-, och integrationsfrågor möts och hanteras. Avdelningens arbete inom områdena försörjningsstöd och sysselsättning görs i fyra enheter: ekonomiskt bistånd, koordinator, insats och intern service.

Hos oss arbetar du i team med kollegor där du också får ett stort eget ansvar. Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du ständigt utvecklas och ges möjlighet till kompetensutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som Koordinator arbetar du med personer som söker ekonomiskt bistånd, eller som utifrån behov anvisas från exempelvis Arbetsförmedlingen eller som deltar i sysselsättning eller daglig verksamhet. Du arbetar med såväl individarbete som utvecklar samverkan med andra avdelningar, myndigheter och civilsamhället samt deltar i utvecklandet av insatser. Koordinatorn samordnar och följer upp planeringen för individen utan att ta bort individens egna ansvar. I uppdraget ingår att kartlägga, motivera och coacha individen samt koordinera till insatser utifrån individens förutsättningar och behov. Koordinatorn ger socialt stöd och hänvisar vid behov vidare till andra funktioner eller specialister.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning samhälls-, stats-, beteendevetenskap eller socialt arbete. Du har erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor, har ett stort kontaktnät och engagemang för målgruppen. Arbetet kräver att du har en organisatorisk förmåga, är kreativ och har erfarenhet av dokumentation i individärenden. Du har förmåga att skapa goda relationer och arbetar både självständigt och i team.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Visa mindre

Rehabsamordnare till Växjö

Ansök    Apr 12    Previa    Rehabhandläggare
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se. Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa? Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi g... Visa mer
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som rehabsamordnare arbetar du med att förmedla kunskaper om arbetsmiljö- och hälsofrågor ur ett helhetsperspektiv och ge psykosocialt stöd till chefer, organisationer, grupper och enskilda medarbetare till våra kunder. Du arbetar med motiverande samtal och stöttar individer i deras rehabiliteringsprocess. Arbetet sker i nära samarbete med kund för att säkerställa att processen går framåt i för alla önskvärd riktning.

Du har ett helhetsansvar för en strukturerad och effektiv rehabiliteringsprocess för våra kunders rehabärenden. I rollen ansvarar du för planering och samordning utifrån den individanpassade rehabplan som tas fram för att aktivt främja återgång i arbete utifrån rehabiliteringskedjan. Som samordnare har du ett nära samarbete med, och håller ihop, rehabiliteringsprocessens olika aktörer. Både internt med de olika yrkesprofessioner som kopplas in i ärendet på Previa, såsom läkare, psykolog, fysioterapeut och mot kundens medarbetare, chef och FK. Du har en naturlig roll att leda våra interna rehabteammöten samt rehabmöten med kund. Rollen ställer stora krav på planering, struktur och god kommunikativ förmåga.

Som rehabsamordnare i Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar – värdeskapande, samspelande och modiga.

Vi erbjuder dig

• Ett arbete i en av Sveriges hetaste framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Vi söker dig som har

• Utbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgiften, meriterande om man är legitimerad sjuksköterska alt. arbetsterapeut, fysioterapeut eller socionom
• Erfarenheter av kund- och affärsrelationer är meriterande.
• Goda IT-kunskaper är viktigt då datorn är vårt främsta arbetsverktyg
• Har kunskap i arbetsrätt och/eller erfarenhet av rehabiliteringsfrågor
• Stark drivkraft och är engagerad, målinriktad och flexibel
• Mycket god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga

Arbetsort:
Växjö

Övrigt:
Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer vilket innebär att du måste ha körkort och tillgång till egen bil.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Konsultchef Sabina Ståhle, tfn 0470-72 67 15 alt [email protected] eller HRBP Helena Thuresson, tfn 08-627 43 17.

Välkommen med din ansökan senast 2019-05-05. Intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från annons- och rekryteringsföretag. Visa mindre