Lediga jobb som Transportplanerare i Växjö

Se lediga jobb som Transportplanerare i Växjö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Växjö som finns hos arbetsgivaren.

Transportledare med fokus på biobränsle till Södra Skog Råvarumarknad

Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra nästan 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet. Med kunskap och engagemang verkar vi på Södra för att skapa ett lönsamt och långsiktigt hållbart skogsbruk genom at... Visa mer
Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra nästan 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet.

Med kunskap och engagemang verkar vi på Södra för att skapa ett lönsamt och långsiktigt hållbart skogsbruk genom att bland annat tillhandahålla väldigt bra skogliga tjänster. Vi söker nu efter en transportledare till vårt huvudkontor i Växjö som ansvarar för att försörja Södras industrier och externa kunder med biobränslematerial.

Det här får du jobba med på Södra
Som transportledare på Södra Skog Råvarumarknad är du del av ett engagerat gäng med hög trivsel som tillsammans arbetar för att leverera och transportera biobränsle och vedråvara på ett effektivt, kostnadsoptimalt och miljömässigt sätt.

Som Transportledare arbetar du med biobränsletransporter och har huvudansvar för den dagliga kontakten kring transportledning och transportbeordning med efterföljande uppföljning av leveranssäkerhet gentemot våra kunder och anlitade åkerier. I rollen blir du en viktig nyckelspelare i biobränsleflödet, där du planerar efter uppsatta leverans- och beställningsplaner. Du har i din vardag löpande kontakt och dialog med Södras interna kontakter, mottagningsplatser och åkerier samt sitter med i flödesforum som planerar och kör lastbilar till och från våra kunder.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, arbetstiden är dagtid. Placeringsort är i första hand Växjö, men andra placeringsorter kan vara möjliga efter diskussion. Det finns möjlighet att utföra en del av arbetet på distans.

Vem söker vi?
Vi söker i första hand dig som har högskoleutbildning inom logistikinriktning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistik och transportledning. Det är viktigt att du har erfarenhet och förståelse för transport- och logistikbranschen och trivs i den miljön. Om du har skogligt intresse och erfarenhet av biobränslelogistik är det meriterande.

Tjänsten kräver även en god analytisk och problemlösningsförmåga och att du trivs med ett självständigt arbete. Du har vana och trivs med att arbeta med datorn som främsta verktyg i diverse affärssystem och Excel.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, såväl inom arbetsgruppen som gentemot externa kunder och leverantörer. Avslutningsvis ser vi gärna att du är social och tycker det är kul att ta kontakt och samtala med nya människor samt att du inte har några problem att uttrycka dina åsikter.

Övriga kvalifikationer
- Du behärskar det svenska såväl som det engelska språket väl i både tal och skrift.
- En god datavana och bekväm att arbeta i Excel
- B-körkort



Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Joakim Nolmark +46768331807. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du vända dig till rekryterare Stina Karlsson [email protected]

Fackliga frågor hänvisas till:
Fredrik Dacke, SACO [email protected]
Robert Andersson, Ledarna [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 22/5 2023. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt. Visa mindre

Delivery Planner

Inom Södra Cell erbjuder vi ett brett produktsortiment inom pappers- och dissolvingmassa, skapat utifrån våra kunders behov och med ett hållbart samhälle som riktmärke. Genom innovationer och effektivisering ser vi till att vår förnybara råvara används så klimatsmart som möjligt. Södra Cell International är försäljning- och marknadsverksamheten för vår pappersmassa på Södra Cell. Vi är marknadsledande på den globala marknaden för pappersmassa och vi söker ... Visa mer
Inom Södra Cell erbjuder vi ett brett produktsortiment inom pappers- och dissolvingmassa, skapat utifrån våra kunders behov och med ett hållbart samhälle som riktmärke. Genom innovationer och effektivisering ser vi till att vår förnybara råvara används så klimatsmart som möjligt. Södra Cell International är försäljning- och marknadsverksamheten för vår pappersmassa på Södra Cell. Vi är marknadsledande på den globala marknaden för pappersmassa och vi söker dig som vill fortsätta att bevara vårt renommé och skapa förutsättningar för lönsamma affärer med kunden i fokus.

Som Delivery Planner på Södra Cell International erbjuds du en tjänst med stor variation och utmaningar i en internationell miljö.

Det här får du jobba med på Södra
I rollen som Delivery Planner på Södra Cell International ansvarar du för flödesplaneringen av 1,8 miljoner ton pappersmassa från våra producerande massabruk , som via våra terminaler i Europa och USA försörjer våra internationella kunder. Du har täta kontakter både med vår försäljningsorganisation, våra massabruk och leverantörer av logistiktjänster där syftet är att med en ambitiöst ställd kundservice maximera Södras resultat genom en optimerad supply chain.

Då vi befinner oss i en föränderlig miljö arbetar vi aktivt med att utveckla våra processer och arbetssätt med hjälp av optimeringsverktyg för att säkerställa datadrivna och faktabaserade beslut.

Du kommer ingå i ett team bestående av totalt fyra personer som utgår ifrån Växjö men även att ha ett nära samarbete med våra kollegor placerade vid kontoret i München.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som ekonom, ingenjör eller motsvarande alternativt likvärdig kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom planering och kundförsörjning.

För att trivas hos oss är det viktigt att du ser service och gott samarbete som en självklar del av arbetet och lägger stor vikt vid att bygga goda relationer. Du är strukturerad och ordningsam samtidigt som du är flexibel och lösningsfokuserad och kan planera om ditt arbete vid ändrade förutsättningar. Du har analytiskt förmåga och kan fatta faktabaserade och affärsmässiga beslut och stå för dem även om det kan vara obekvämt.

Övriga kvalifikationer
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- God datavana.
- B-körkort.

Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.



Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta rekryterare Stina Karlsson på [email protected]. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Mikael Nordin, +46702458483.

Fackliga frågor hänvisas till:
Teddy Hedlund, Unionen [email protected]
Erik Karlsson, Saco [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 24/9. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt. Visa mindre

Personalplanerare Växjö

Om jobbet På Connect Bus spelar vi en avgörande roll i att främja hållbarhet och tillväxt samtidigt som vi ger värdefulla samhällstjänster. Genom att erbjuda kollektivtrafik möjliggör vi daglig pendling, skolskjutsar och färdtjänstresor för tusentals människor varje dag. Som en del av vårt team får du möjlighet att vara med och forma framtidens hållbara samhälle samtidigt som du deltar i vår spännande tillväxtresa. Som personalplanerare hos oss på Connect ... Visa mer
Om jobbet
På Connect Bus spelar vi en avgörande roll i att främja hållbarhet och tillväxt samtidigt som vi ger värdefulla samhällstjänster. Genom att erbjuda kollektivtrafik möjliggör vi daglig pendling, skolskjutsar och färdtjänstresor för tusentals människor varje dag. Som en del av vårt team får du möjlighet att vara med och forma framtidens hållbara samhälle samtidigt som du deltar i vår spännande tillväxtresa.
Som personalplanerare hos oss på Connect Bus i Växjö spelar du en nyckelroll i att säkerställa att vår personalresurs används effektivt och att vi kan erbjuda en pålitlig och högkvalitativ kollektivtrafikservice till våra passagerare.
Om dig
Du är en engagerad och ansvarstagande person som brinner för att skapa en smidig och effektiv kollektivtrafikupplevelse för våra resenärer. Som vår framtida Personalplanerare är du en självgående person med förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och fatta snabba beslut i en ibland pressad miljö.
Du är en kommunikativ person som trivs med att samarbeta med olika intressenter, inklusive förare, andra teammedlemmar och externa parter, för att säkerställa att vår kollektivtrafik lever upp till högsta standard. Du har även förmågan att arbeta strategiskt och långsiktigt för att planera och optimera vår personalresurs.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du har förmågan att snabbt anpassa dig till förändrade förhållanden och prioritera dina uppgifter efter behov.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Personalplanerare på Connect Bus, är din roll central för att säkerställa en smidig och effektiv drift av vår trafik. Du kommer att leda, fördela och övervaka personalbemanningen för att säkerställa att vi har rätt personer på rätt plats vid rätt tidpunkt. Det innebär att du arbetar aktivt med schemaläggning, bemanningsplanering samt semester- och ledighetsplanering för våra anställda.
Att hålla koll på lönerapporteringen är också en viktig del av din roll. Dessutom är du ansvarig för att upprätthålla en öppen och effektiv kommunikation med vår trafikpersonal, vilket innebär att du erbjuder stöd och vägledning vid behov.
När det uppstår personalavvikelser är du den som agerar snabbt och proaktivt för att lösa situationen. Du arbetar med att hantera akut personaltillsättning för att säkerställa minimal inverkan på våra resenärer.
Din passion för att skapa en smidig och hållbar kollektivtrafikupplevelse, tillsammans med din förmåga att hantera komplexa situationer och samarbeta med olika intressenter, gör dig till en viktig del av vårt team här på Connect Bus.
Ditt team
På Connect Bus är vi stolta över vårt engagerade och dynamiska team som arbetar tillsammans för att säkerställa en smidig och pålitlig kollektivtrafik för våra resenärer. Som en del av vårt team kommer du att vara placerad på vår depå i Växjö, där du kommer att arbeta nära dina kollegor för att säkerställa att den dagliga driften fungerar som den ska.
Vi värnar om alla våra medarbetare och tror på styrkan i samarbete och gemensamt ansvarstagande. Vi strävar alltid efter att skapa en positiv och stödjande arbetsmiljö där varje medlem i teamet känner sig sedd, uppskattad och respekterad.
Kvalifikationer och färdigheter
Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande, samt 1–2 års erfarenhet av kollektivtrafikbranschen.
Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta med Office-paketet samt goda kunskaper i planeringssystem. Erfarenhet av schemaläggning och personalhantering är meriterande.
Du har goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift.
Du har stark organisatorisk förmåga och förmåga att arbeta i högt tempo samt goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter.
Du har förmåga att fatta snabba och korrekta beslut under pressade situationer. Dessutom erhåller du kunskap om relevant lagstiftning och avtal inom kollektivtrafiksektorn.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning efter provanställning.
Omfattning: Heltid, enligt överenskommelse.
Ansökningsperiod
Skicka in din ansökan senast den 2024-05-17, vi kommer att behandla inkomna ansökningar efter hand, så du behöver vänta inte till sista ansökningsdag.
Ansökan via mail/kontaktperson
[email protected] bifoga CV och personligt brev.
Om oss
Connect Bus är ett av Nordens ledande företag för persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken! Vi erbjuder ett brett utbud av transportlösningar, inklusive linjebussar, flexlinjebussar och fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik.
Med över 3 700 medarbetare och en imponerande flotta på över 2 700 fordon, spridda över 64 depåer, är vi stolta över att vara den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och den femte största i Sverige! Vårt team består av högt kvalificerade och erfarna individer, som arbetar tillsammans för att säkerställa högsta kvalitet och tillförlitlighet i alla våra tjänster.
På Connect Bus är det viktigt att varje anställd delar vår vision och våra värderingar. Med visionen att leda omställningen till hållbart resande genom innovation och engagerade medarbetare, strävar vi efter att skapa en arbetsmiljö där varje individ känner sig delaktig och engagerad i att uppnå våra gemensamma mål.
Vår värdegrund:
Ansvarstagande: Vi tar hand om människor och miljö genom säkra och hållbara prioriteringar
Engagerade: Vi utför vårt arbete med stolthet och löser dagens och morgondagens utmaningar
Inkluderande: Vi har plats för alla och skapar tillsammans de bästa upplevelserna och resultaten Visa mindre

Transportbokare till attraktiv kund i Älmhult

Ansök    Mar 28    Manpower AB    Transportplanerare
Brinner du för logistik och söker ett jobb på ett spännande företag? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower dig som har en bakgrund inom logistik och vill arbeta som transportbokare. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet Du kommer att vara en del av transport- och leveransplaneringen, med särskilt fokus på att boka transporte... Visa mer
Brinner du för logistik och söker ett jobb på ett spännande företag? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower dig som har en bakgrund inom logistik och vill arbeta som transportbokare.

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden.

Om jobbet

Du kommer att vara en del av transport- och leveransplaneringen, med särskilt fokus på att boka transporter. Detta innebär att du arbetar med den dagliga driften för projekt och driver affärer för att planera, boka, boka om och avboka leveranser till slutanvändare/kunder. Du kommer även behöva agera på eventuella operativa eller logistiska avvikelser och komma fram till lämpliga åtgärder som leder till en lösning.

Du kommer att vara en del av att säkerställa optimala transportlösningar med hänsyn till de förutsättningar kundens supply-chain intressenter har.

Är du rätt person för jobbet?

Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet inom transportbokning eller motsvarande. Det är högst meriterande om du även studerat logistik och därefter hunnit jobba något/ra år inom området.

Vi ser att du är en person som trivs i ett arbetsklimat som erbjuder högt tempo och snabba omväxlingar. Vi tror även att du är en ödmjuk och kommunikativ person som tror på laget före jaget. Du är troligen en person som brinner för logistik och ser detta som en fantastisk möjlighet att ytterligare bygga på din kompetens inom området. Du är en serviceminded person och att se lösningar och ha ett positivt förhållningssätt är något som kommer naturligt för dig.

Om kunden

Kunden är ett svenskt företag som verkar inom detaljhandeln. De arbetar huvudsakligen med Service och håller till i ljusa och moderna lokaler.

Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till. Varför ska du välja Manpower?
Manpower är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag. Vi hjälper dig inte bara med ett vanligt sommarjobb, utan kan vara din karriärspartner även efter examen. Manpower är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Manpower utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, för att du trivs på din arbetsplats och för att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Daniella Bergström på 0455-30 27 88 eller via e-post: [email protected].

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdraget redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

Uppdragslängd: omgående - 20231231

Placeringsort: Älmhult Visa mindre

Logistiker

Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra nästan 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet. I vårt arbete ingår även utvecklandet av digitala stöd och nya skogliga tjänster. Vi söker nu efter fler logistiker ... Visa mer
Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra nästan 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet. I vårt arbete ingår även utvecklandet av digitala stöd och nya skogliga tjänster. Vi söker nu efter fler logistiker till våra tre regioner - Väst, Öst och Syd, för att förstärka arbetet med råvaruförsörjningen och biobränsle.

Det här får du jobba med på Södra
Logistikerna i region i väst och syd kommer till stor del arbeta med logistik rörande biobränsle medan logistikern i region öst kommer arbeta med fokus på logistik av rundvirke. I övrigt kan arbetsuppgifterna som logistiker variera något beroende på vilken av de tre regionerna som du kommer arbeta på men i huvudsak handlar det om att planera och samordna olika transporter. I samtliga tjänster kommer du ha många kontaktytor externt med åkerier och entreprenörer och ett nära samarbete internt med produktionschefer, andra logistiker och transportledare. Vidare kommer du arbeta med uppföljningar och att utveckla arbetssätt, rutiner och samarbeten med leverantörer.

Som logistiker är du del av ett engagerat och sammansvetsat gäng som tillsammans arbetar med Södras råvaruförsörjning till både massabruk och sågverk samt leveranser av biprodukter till externa kunder.

Samtliga tre tjänster är tillsvidareanställningar på heltid, med placering på något av våra region - eller områdeskontor, vänligen se karta (https://www.sodra.com/sv/se/skog-medlem/kontakta-oss/kontaktkarta-verksamhetsomraden/). Resor i tjänsten förekommer.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning gärna med skoglig inriktning och/eller flerårig praktisk arbetslivserfarenhet inom logistik. Om du har skoglig kompetens och/eller erfarenhet är det meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, såväl inom arbetsgruppen som gentemot externa kunder och leverantörer. Då du kommer att ha flera parallella arbetsuppgifter är det viktigt att du har en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter och trivs med att ta eget ansvar. Du har förmågan att se till helheten och tar in flera perspektiv för att komma fram till en lösning.

Övriga kvalifikationer
- Du behärskar det svenska såväl som det engelska språket väl i både tal och skrift
- B-körkort



Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta någon av de rekryterande cheferna:

Mikael Grahn, Produktionschef Syd +46724623715 eller [email protected]
Henrik Pålsson, Produktionschef Öst +46725834764 eller [email protected]
Magnus Alexandersson, Produktionschef Väst +46725834045 eller [email protected]

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du vända dig till rekryterare Stina Karlsson [email protected]

Fackliga frågor hänvisas till:
Erik Karlsson, SACO [email protected]
Robert Andersson, Ledarna [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 8/4 2023. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt. Visa mindre

Transportbokare till attraktiv kund i Älmhult

Ansök    Mar 31    Manpower AB    Transportplanerare
Brinner du för logistik och söker ett jobb på ett spännande företag? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower dig som har en bakgrund inom logistik och vill arbeta som transportbokare. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet Du kommer att vara en del av transport- och leveransplaneringen, med särskilt fokus på att boka transporte... Visa mer
Brinner du för logistik och söker ett jobb på ett spännande företag? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower dig som har en bakgrund inom logistik och vill arbeta som transportbokare.

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden.

Om jobbet

Du kommer att vara en del av transport- och leveransplaneringen, med särskilt fokus på att boka transporter. Detta innebär att du arbetar med den dagliga driften för projekt och driver affärer för att planera, boka, boka om och avboka leveranser till slutanvändare/kunder. Du kommer även behöva agera på eventuella operativa eller logistiska avvikelser och komma fram till lämpliga åtgärder som leder till en lösning.

Du kommer att vara en del av att säkerställa optimala transportlösningar med hänsyn till de förutsättningar kundens supply-chain intressenter har.

Är du rätt person för jobbet?

Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet inom transportbokning eller motsvarande. Det är högst meriterande om du även studerat logistik och därefter hunnit jobba något/ra år inom området.

Vi ser att du är en person som trivs i ett arbetsklimat som erbjuder högt tempo och snabba omväxlingar. Vi tror även att du är en ödmjuk och kommunikativ person som tror på laget före jaget. Du är troligen en person som brinner för logistik och ser detta som en fantastisk möjlighet att ytterligare bygga på din kompetens inom området. Du är en serviceminded person och att se lösningar och ha ett positivt förhållningssätt är något som kommer naturligt för dig.

Om kunden

Kunden är ett svenskt företag som verkar inom detaljhandeln. De arbetar huvudsakligen med Service och håller till i ljusa och moderna lokaler.

Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till. Varför ska du välja Manpower?
Manpower är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag. Vi hjälper dig inte bara med ett vanligt sommarjobb, utan kan vara din karriärspartner även efter examen. Manpower är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Manpower utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, för att du trivs på din arbetsplats och för att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Balder Sörensen på 0470-74 55 91 eller via e-post: [email protected].

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdraget redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

Uppdragslängd: omgående - 20231231

Placeringsort: Älmhult Visa mindre

Logistics Transports Planner till Orthex Group i Tingsryd

Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter som gör livet enklare för kunden. Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år. Orthex Group har tilldelats den prestigefyllda internationella utmärkelsen Red Dot Design Award för sin harmoniska nordiska produktdesign. Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), Gastro... Visa mer
Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter som gör livet enklare för kunden.

Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år. Orthex Group har tilldelats den prestigefyllda internationella utmärkelsen Red Dot Design Award för sin harmoniska nordiska produktdesign. Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), GastroMax (köksprodukter) och Orthex (ett stort urval av produkter för hemmet och trädgården). För närvarande har Orthex Group cirka 300 medarbetare och en total omsättning på 65 miljoner euro. Läs mer på www.orthexgroup.com

Vi på Maxkompetens söker nu efter Orthexs nästa Logistics Transports Planner-medarbetare!


Dina arbetsuppgifter
Som Logistics Transports Planner kommer du att arbeta i Orthexs planerings- och transportbokningsfunktion och inneha varierande arbetsuppgifter inom hantering och administration av transporter och tillhörande dokument. Du kommer att ha daglig kontakt med såväl interna som externa parter.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
- Expediera uppdrag från orderavdelningen till aktuell transportör.
- Boka transporter mot kundorder.
- Fakturakontroll avseende transporter.
- Uppdatering av nya prislistor och villkor i TLS-systemet.
- Utredning vid leveransavvikelser.

För rätt person finns det utvecklingsmöjligheter i form av ledarskapsansvar och internutvecklingsarbete genom olika projekt.


Din profil
För att lyckas, och trivas, i denna tjänst ska du vara en lösningsorienterad person som är engagerad och ansvarstagande i ditt arbete. Vi ser gärna att du är initiativtagande och vågar utmana organisationen och det etablerade arbetssättet. Vidare ska du också ha kunskaper inom transportbranschen och tidigare erfarenhet inom liknande position.

Har du ledarskapserfarenheter ser vi detta som meriterande för tjänsten. Även kunskaper inom systemen M3 och TLS ses som meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighetsmässiga egenskaper i denna rekrytering.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Exempel på kontakt med din konsultchef är lunch, fika, telefonavstämningar, Afterwork, teams-möten och möte ute hos kundföretaget. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill hänga med oss!

Övrig information
Placeringsort: Tingsryd
Arbetstid: Vardagar 07-16, med möjlighet till flex
Omfattning: Tillsvidareanställning med tillämpad provanställning via Maxkompetens som täcker ett vikariat på minst 12 månader på Orthex med möjlighet till förlängning
Lön: Individuell lönesättning
Start: Så snart som möjligt

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Visa mindre

Nu söker vi en Transportledare till G Karlssons Spedition AB

Ansök    Feb 1    Adecco Sweden AB    Transportplanerare
Är du redo för nästa utmaning? Vill du utvecklas i rollen som transportledare med fokus på logistik och transporter? Då är tjänsten som transportledare hos G Karlsson Spedition AB något för dig! Om tjänsten I tjänsten som transportledare ansvarar du för hela transportflödet. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för 800–900 sändningar per vecka där allt måste fungera. Dagligen har man kontakt med så väl speditörer som åkare runt om i Europa. Ingen dag... Visa mer
Är du redo för nästa utmaning? Vill du utvecklas i rollen som transportledare med fokus på logistik och transporter? Då är tjänsten som transportledare hos G Karlsson Spedition AB något för dig!

Om tjänsten
I tjänsten som transportledare ansvarar du för hela transportflödet. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för 800–900 sändningar per vecka där allt måste fungera. Dagligen har man kontakt med så väl speditörer som åkare runt om i Europa. Ingen dag är den andra lik. Du kommer bland annat att arbeta med att lägga in sändningar och spåra gods i interna affärssystem.
Arbetsmiljön är familjär och stöttande och du kommer att uppmuntras till att utvecklas i din roll.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av transportledning/logistik på något sätt, du får gärna ha relevant utbildning inom området. Du behöver vara en god administratör, ha god data/systemvana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift. Kan du polska, tyska eller italienska är det meriterande. Du är företagets representant mot kunder och partners så du behöver vara duktig på att kommunicera och hålla en hög servicenivå. Många gånger händer mycket på samma gång så hög stresstålighet är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Om anställningen:
Du blir anställd av Karlssons, tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med en provanställning. Lön efter överenskommelse. Uppstart så snart som möjligt.
Karlssons är ett stabilt företag med mycket god ekonomi och som anställd erbjuds man en mängd förmåner såsom, frukost, friskvårdsbidrag, möjlighet till träning samt golf.

Om Karlssons
Välkommen till familjeföretaget Karlsson!
Karlsson Transport & Spedition är Nordens ledande företag när det gäller transporter mellan Sverige och Italien.
Med 50-års erfarenhet har vi skapat en unik transportlösning som idag används av över 2000 nöjda kunder. Vi kan dessutom erbjuda skräddarsydda transporter, magasinering, distribution och en rad andra tjänster. Allt för att tillgodose våra kunders behov.
Från vårt huvudkontor i Växjö och vår filial i Affi (Verona) går dagliga transporter i båda riktningar. Allt styrs från Växjö av kunnig och erfaren personal.
Vi har en stor och flexibel flotta med egenägda fordon som innehar den senaste tekniken för att svara upp mot de högsta miljö-och kvalitetsmålen för trygga transportlösningar.

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess har Karlssons valt att samarbeta med Adecco.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult
Carina Falck [email protected] 0736-84 72 45
Har du frågor angående registreringen, var god kontakta Adeccos support via [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Logistics Transports Planner till Orthex Group i Tingsryd

Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter som gör livet enklare för kunden. Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år. Orthex Group har tilldelats den prestigefyllda internationella utmärkelsen Red Dot Design Award för sin harmoniska nordiska produktdesign. Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), Gastro... Visa mer
Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter som gör livet enklare för kunden.

Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år. Orthex Group har tilldelats den prestigefyllda internationella utmärkelsen Red Dot Design Award för sin harmoniska nordiska produktdesign. Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), GastroMax (köksprodukter) och Orthex (ett stort urval av produkter för hemmet och trädgården). För närvarande har Orthex Group cirka 300 medarbetare och en total omsättning på 65 miljoner euro. Läs mer på www.orthexgroup.com

Vi på Maxkompetens söker nu efter Orthexs nästa Logistics Transports Planner-medarbetare!


Dina arbetsuppgifter
Som Logistics Transports Planner kommer du att arbeta i Orthexs planerings- och transportbokningsfunktion och inneha varierande arbetsuppgifter inom hantering och administration av transporter och tillhörande dokument. Du kommer att ha daglig kontakt med såväl interna som externa parter.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
- Expediera uppdrag från orderavdelningen till aktuell transportör.
- Boka transporter mot kundorder.
- Fakturakontroll avseende transporter.
- Uppdatering av nya prislistor och villkor i TLS-systemet.
- Utredning vid leveransavvikelser.

För rätt person finns det utvecklingsmöjligheter i form av ledarskapsansvar och internutvecklingsarbete genom olika projekt.


Din profil
För att lyckas, och trivas, i denna tjänst ska du vara en lösningsorienterad person som är engagerad och ansvarstagande i ditt arbete. Vi ser gärna att du är initiativtagande och vågar utmana organisationen och det etablerade arbetssättet. Vidare ska du också ha kunskaper inom transportbranschen och tidigare erfarenhet inom liknande position.

Har du ledarskapserfarenheter ser vi detta som meriterande för tjänsten. Även kunskaper inom systemen M3 och TLS ses som meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighetsmässiga egenskaper i denna rekrytering.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Exempel på kontakt med din konsultchef är lunch, fika, telefonavstämningar, Afterwork, teams-möten och möte ute hos kundföretaget. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill hänga med oss!

Övrig information
Placeringsort: Tingsryd
Arbetstid: Vardagar 07-16, med möjlighet till flex
Omfattning: Tillsvidareanställning med tillämpad provanställning via Maxkompetens som täcker ett vikariat på minst 12 månader på Orthex med möjlighet till förlängning
Lön: Individuell lönesättning
Start: Så snart som möjligt

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Visa mindre

Trafikledare

Vill du ha en utmaning? Vi behöver en Trafikledare till att fortsätta utveckla vår växande verksamhet med nya idéer. Med fler uppdrag och människor behöver vi en ledare som producerar i alla väder. Du kommer jobba tight i ett team om 5 personer med ett eget ansvar för en del av våra bilar. Känner du att koordination, ordningsamhet, noggrannhet och precision är egenskaper hos dig? Då är du den vi söker. Din profil: För att lyckas med rollen så behöver du va... Visa mer
Vill du ha en utmaning? Vi behöver en Trafikledare till att fortsätta utveckla vår växande verksamhet med nya idéer. Med fler uppdrag och människor behöver vi en ledare som producerar i alla väder. Du kommer jobba tight i ett team om 5 personer med ett eget ansvar för en del av våra bilar. Känner du att koordination, ordningsamhet, noggrannhet och precision är egenskaper hos dig? Då är du den vi söker.
Din profil:
För att lyckas med rollen så behöver du vara stresstålig, initiativrik och arbeta med hög precision och alltid sätta kunden i högsta fokus. Du är en social person som är utåtriktad och tror på att skapa goda relationer mellan dig och dina kunder. Att ha ett nära och aktivt förhållande till dina chaufförer så man kan stötta och hjälpa så transporterna går så felfritt som det går är en självklarhet.
Meriter är: CE behörighet och vana från branschen.
Samuelssons Åkeri är specialister på tempererade transporter. Vi är anslutna till transport- och logistikföretaget Alwex. Oavsett kund erbjuder vi en serviceorienterad spedition och logistik med hög anpassningsförmåga. Vår högsta prioritet är att vara en innovativ tjänsteleverantör med fokus på våra kunders behov nu och i framtiden.
Vill du ha mer info eller skicka in din ansökan, maila då [email protected]
Placering: Växjö Visa mindre

Logistiker till Södra

Vad kan vi erbjuda dig? En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid under cirka ett år med start enligt överenskommelse. Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team på 4 personer som har goda k... Visa mer
Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid under cirka ett år med start enligt överenskommelse. Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team på 4 personer som har goda kunskaper inom arbetsområdet. Förutom det, har vi på Södra också såklart kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag samt möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra koncernövergripande förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https://karriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)

Dina arbetsuppgifter
Som Logistiker arbetar du med planering och uppföljning av våra leveranser. Du har täta kontakter med våra leverantörer av logistiktjänster och jobbar för att hela tiden utveckla våra samarbeten. I din roll har du ett nära samarbete med dina kollegor i Växjö, men också med kollegorna vid vårt kontor i München.

Våra transporter sker främst via järnväg och lastbil, men även via båt. Ditt ansvar är att planera och säkerställa att leveranser via lastbils- och järnvägstransporter utförs enligt plan och du informerar berörda parter vid eventuella förändringar i leveransplanen. Det är av stor vikt att du följer upp, driver på och utvecklar samarbetet med våra transportörer för att kunna utveckla våra transporter.

Din erfarenhet
För att lyckas och trivas i rollen som Logistiker tror vi att du har en högskoleutbildning inom logistikområdet, alternativt har du skaffat dig motsvarande kompetens och kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Det är dessutom meriterande om du arbetat inom logistik och transportbranschen tidigare.

Som person är du en lyhörd och noggrann lagspelare som gillar ordning och struktur i ditt dagliga arbete. Du ser service som en självklar del och lägger stor vikt vid att bygga goda relationer med ditt kontaktnät. Du har förmågan att lösa arbetsuppgifter utifrån ett helhetsperspektiv, där kunden alltid sätts i fokus. Då mycket av den dagliga kommunikationen sker med såväl nationella som internationella kunder ser vi att du behärskar det svenska och engelska språket. Arbetsbelastningen varierar och kan stundtals vara hög, du har därmed förmåga att hantera ett varierande tempo på ett bra sätt. Utöver detta ser vi att du har;

- Mycket god datorvana
- B-körkort


Placering
Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år med start enligt överenskommelse. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Växjö. Det kan förekomma 1-2 resdagar per månad, därmed ser vi att du tycker det är ett trevligt inslag i vardagen.

Vill du veta mer?
Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Ida Gunnarsson, 0470- 890 59. Har du istället frågor om verksamheten kan du kontakta Ola Holgersson, 072- 58 34 375. Mer information om Södra hittar du här (https://www.sodra.com/sv/se/om-sodra/).

Fackliga frågor vänligen kontakta:

Teddy Hedlund: [email protected], 0454-595 61, Unionen.
Fredrik Dacke: [email protected], 0470-855 02, SACO.

Hoppas vi hörs snart. Ansök via länken nedan senast den 5.e oktober 2021.

Följ oss gärna på (https://www.facebook.com/sodragroup), #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre