Lediga jobb som Transportchef i Växjö

Se lediga jobb som Transportchef i Växjö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Växjö som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetschef - JSC Kran & Specialtransport

Ansök    Jun 9    Human Solutions AB    Transportchef
JSC Kran & Specialtransport befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en verksamhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Vi ser inte att det är avgörande att du har jobbat inom branschen, utan det viktigaste är att du är en trygg ledare med vana att leda en verksamhet.   OM ROLLEN Som verksamhetschef inom JSC Kran & Specialtransport kommer du bli en viktig del i att driva och utveckla verksamheten framåt. I roll... Visa mer
JSC Kran & Specialtransport befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en verksamhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Vi ser inte att det är avgörande att du har jobbat inom branschen, utan det viktigaste är att du är en trygg ledare med vana att leda en verksamhet.

 

OM ROLLEN

Som verksamhetschef inom JSC Kran & Specialtransport kommer du bli en viktig del i att driva och utveckla verksamheten framåt. I rollen kommer du även att ha ett nära samarbete med övriga bolag i koncernen och vara aktiv i koncernens gemensamma utveckling. Ett samarbete som ger styrkan att vara del en större organisation, samtidigt som vi behåller det mindre bolagets karaktär, engagemang och flexibilitet.

Du kommer bli en del av ett kompetent team med en projektansvarig, två transportledare och flera duktiga medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden kommer att vara:


• Säkerställa effektiv drift av vår transportverksamhet
• Leda och stötta transportledare, projektledare och medarbetare.
• Vara drivande i förbättringsarbete inom bolaget
• Representera företaget gentemot kunder och samarbetspartner
• Delta i koncernens ledningsgrupp och jobba aktivt för ett bra samarbete med övriga bolag i koncernen.
• Övergripande ansvar för ekonomi, personal och kundnöjdhet

 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från transportbranschen. Är du en duktig ledare ser vi dock inget hinder i att du saknar den erfarenheten då du kommer omges av duktiga kollegor med branscherfarenhet.

För att lyckas i tjänsten krävs att du är affärsmässig, samt har en förståelse över ekonomi och budget. Vi ser även att det är viktigt att du är en trygg ledare med en förmåga att bygga team och skapa en positiv arbetskultur.  Fortsatt ser vi att du är en strukturerad person med förmågan att planera, prioritera och följa upp verksamheten på ett systematiskt sätt.

Rollen ställer krav på B-körkort och goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Tyska språkkunskaper är meriterande. Har du någon relevant utbildning kan detta vara meriterande.  

 

OM JSC KRAN & SPECIALTRANSPORT OCH JSC-KONCERNEN

JSC Kran och specialtransport är ett bolag med fokus på kran, specialtransport och komplett projektlogistik. Totalt är vi ca 20 medarbetare inom företaget och våra fordon verkar i Sverige samt övriga Europa och innefattar tjänster såsom:


• Transport och lyft med kranbil.
• Specialtransporter där både högt, tungt, brett och långt gods transporteras.
• Kompletta projektlösningar kopplat till specialtransporter och lyft inom industri och energiproduktion.

Vi har kontor i både Växjö och Åseda och företaget ingår i den expansiva JSC-koncernen, där flera bolag med olika inriktningar inom transport och logistik ingår. Totalt är det ca 130 medarbetare och 70 tunga fordon i koncernen. Under 2023 flyttade delar av verksamheten även in i nya moderna lokaler i Växjö på Nylandaområdet.

Läs gärna mer om oss och koncernen på vår hemsida. www.jscforvaltning.se

 

OM TJÄNSTEN

Placeringsort: Växjö/Åseda. Det kommer förväntas närvaro på respektive ort.

Anställningen är en heltidstjänst. Vi har kollektivavtal.

Tillträde enligt överenskommelse med sista ansökningsdag 26 juni. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vänta därav inte med din ansökan!

Du ansöker enkelt genom att svara på några frågor. Du får gärna bifoga CV och personligt brev, men det är inget krav i ett första skede.

Välkommen att ta kontakt vid eventuella frågor eller funderingar.

 

KONTAKTUPPGIFTER

Samuel Gunnarsson

HR JSC-koncernen

[email protected]

0470-787814

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions Visa mindre

Verksamhetschef - JSC Kran & Specialtransport

Ansök    Jun 5    Human Solutions AB    Transportchef
JSC Kran & Specialtransport befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en verksamhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Vi ser inte att det är avgörande att du har jobbat inom branschen, utan det viktigaste är att du är en trygg ledare med vana att leda en verksamhet.   OM ROLLEN Som verksamhetschef inom JSC Kran & Specialtransport kommer du bli en viktig del i att driva och utveckla verksamheten framåt. I roll... Visa mer
JSC Kran & Specialtransport befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en verksamhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Vi ser inte att det är avgörande att du har jobbat inom branschen, utan det viktigaste är att du är en trygg ledare med vana att leda en verksamhet.

 

OM ROLLEN

Som verksamhetschef inom JSC Kran & Specialtransport kommer du bli en viktig del i att driva och utveckla verksamheten framåt. I rollen kommer du även att ha ett nära samarbete med övriga bolag i koncernen och vara aktiv i koncernens gemensamma utveckling. Ett samarbete som ger styrkan att vara del en större organisation, samtidigt som vi behåller det mindre bolagets karaktär, engagemang och flexibilitet.

Du kommer bli en del av ett kompetent team med en projektansvarig, två transportledare och flera duktiga medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden kommer att vara:


• Säkerställa effektiv drift av vår transportverksamhet
• Leda och stötta transportledare, projektledare och medarbetare.
• Vara drivande i förbättringsarbete inom bolaget
• Representera företaget gentemot kunder och samarbetspartner
• Delta i koncernens ledningsgrupp och jobba aktivt för ett bra samarbete med övriga bolag i koncernen.
• Övergripande ansvar för ekonomi, personal och kundnöjdhet

 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från transportbranschen. Är du en duktig ledare ser vi dock inget hinder i att du saknar den erfarenheten då du kommer omges av duktiga kollegor med branscherfarenhet.

För att lyckas i tjänsten krävs att du är affärsmässig, samt har en förståelse över ekonomi och budget. Vi ser även att det är viktigt att du är en trygg ledare med en förmåga att bygga team och skapa en positiv arbetskultur.  Fortsatt ser vi att du är en strukturerad person med förmågan att planera, prioritera och följa upp verksamheten på ett systematiskt sätt.

Rollen ställer krav på B-körkort och goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Tyska språkkunskaper är meriterande. Har du någon relevant utbildning kan detta vara meriterande.  

 

OM JSC KRAN & SPECIALTRANSPORT OCH JSC-KONCERNEN

JSC Kran och specialtransport är ett bolag med fokus på kran, specialtransport och komplett projektlogistik. Totalt är vi ca 20 medarbetare inom företaget och våra fordon verkar i Sverige samt övriga Europa och innefattar tjänster såsom:


• Transport och lyft med kranbil.
• Specialtransporter där både högt, tungt, brett och långt gods transporteras.
• Kompletta projektlösningar kopplat till specialtransporter och lyft inom industri och energiproduktion.

Vi har kontor i både Växjö och Åseda och företaget ingår i den expansiva JSC-koncernen, där flera bolag med olika inriktningar inom transport och logistik ingår. Totalt är det ca 130 medarbetare och 70 tunga fordon i koncernen. Under 2023 flyttade delar av verksamheten även in i nya moderna lokaler i Växjö på Nylandaområdet.

Läs gärna mer om oss och koncernen på vår hemsida. www.jscforvaltning.se

 

OM TJÄNSTEN

Placeringsort: Växjö/Åseda. Det kommer förväntas närvaro på respektive ort.

Anställningen är en heltidstjänst. Vi har kollektivavtal.

Tillträde enligt överenskommelse med sista ansökningsdag 26 juni. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vänta därav inte med din ansökan!

Du ansöker enkelt genom att svara på några frågor. Du får gärna bifoga CV och personligt brev, men det är inget krav i ett första skede.

Välkommen att ta kontakt vid eventuella frågor eller funderingar.

 

KONTAKTUPPGIFTER

Samuel Gunnarsson

HR JSC-koncernen

[email protected]

0470-787814

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions Visa mindre

Verksamhetschef - JSC Kran & Specialtransport

Ansök    Jun 5    Human Solutions AB    Transportchef
JSC Kran & Specialtransport befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en verksamhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Vi ser inte att det är avgörande att du har jobbat inom branschen, utan det viktigaste är att du är en trygg ledare med vana att leda en verksamhet.   OM ROLLEN Som verksamhetschef inom JSC Kran & Specialtransport kommer du bli en viktig del i att driva och utveckla verksamheten framåt. I roll... Visa mer
JSC Kran & Specialtransport befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en verksamhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Vi ser inte att det är avgörande att du har jobbat inom branschen, utan det viktigaste är att du är en trygg ledare med vana att leda en verksamhet.

 

OM ROLLEN

Som verksamhetschef inom JSC Kran & Specialtransport kommer du bli en viktig del i att driva och utveckla verksamheten framåt. I rollen kommer du även att ha ett nära samarbete med övriga bolag i koncernen och vara aktiv i koncernens gemensamma utveckling. Ett samarbete som ger styrkan att vara del en större organisation, samtidigt som vi behåller det mindre bolagets karaktär, engagemang och flexibilitet.

Du kommer bli en del av ett kompetent team med en projektansvarig, två transportledare och flera duktiga medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden kommer att vara:


• Säkerställa effektiv drift av vår transportverksamhet
• Leda och stötta transportledare, projektledare och medarbetare.
• Vara drivande i förbättringsarbete inom bolaget
• Representera företaget gentemot kunder och samarbetspartner
• Delta i koncernens ledningsgrupp och jobba aktivt för ett bra samarbete med övriga bolag i koncernen.
• Övergripande ansvar för ekonomi, personal och kundnöjdhet

 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från transportbranschen. Är du en duktig ledare ser vi dock inget hinder i att du saknar den erfarenheten då du kommer omges av duktiga kollegor med branscherfarenhet.

För att lyckas i tjänsten krävs att du är affärsmässig, samt har en förståelse över ekonomi och budget. Vi ser även att det är viktigt att du är en trygg ledare med en förmåga att bygga team och skapa en positiv arbetskultur.  Fortsatt ser vi att du är en strukturerad person med förmågan att planera, prioritera och följa upp verksamheten på ett systematiskt sätt.

Rollen ställer krav på B-körkort och goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Tyska språkkunskaper är meriterande. Har du någon relevant utbildning kan detta vara meriterande.  

 

OM JSC KRAN & SPECIALTRANSPORT OCH JSC-KONCERNEN

JSC Kran och specialtransport är ett bolag med fokus på kran, specialtransport och komplett projektlogistik. Totalt är vi ca 20 medarbetare inom företaget och våra fordon verkar i Sverige samt övriga Europa och innefattar tjänster såsom:


• Transport och lyft med kranbil.
• Specialtransporter där både högt, tungt, brett och långt gods transporteras.
• Kompletta projektlösningar kopplat till specialtransporter och lyft inom industri och energiproduktion.

Vi har kontor i både Växjö och Åseda och företaget ingår i den expansiva JSC-koncernen, där flera bolag med olika inriktningar inom transport och logistik ingår. Totalt är det ca 130 medarbetare och 70 tunga fordon i koncernen. Under 2023 flyttade delar av verksamheten även in i nya moderna lokaler i Växjö på Nylandaområdet.

Läs gärna mer om oss och koncernen på vår hemsida. www.jscforvaltning.se

 

OM TJÄNSTEN

Placeringsort: Växjö/Åseda. Det kommer förväntas närvaro på respektive ort.

Anställningen är en heltidstjänst. Vi har kollektivavtal.

Tillträde enligt överenskommelse med sista ansökningsdag 26 juni. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vänta därav inte med din ansökan!

Du ansöker enkelt genom att svara på några frågor. Du får gärna bifoga CV och personligt brev, men det är inget krav i ett första skede.

Välkommen att ta kontakt vid eventuella frågor eller funderingar.

 

KONTAKTUPPGIFTER

Samuel Gunnarsson

HR JSC-koncernen

[email protected]

0470-787814

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions Visa mindre

Eterni rekryterar en platschef till Connect buss

Ansök    Okt 31    Eterni Sweden AB    Transportchef
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss. Placeringsort Växjö eller Ljungby. Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följe... Visa mer
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss.
Placeringsort Växjö eller Ljungby.
Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följer gällande lagstiftning och företagets riktlinjer.

ARBETSUPPGIFTER
Ansvarsområden:
Driva och utveckla personalhanteringen enligt definierade mål och planer samt säkerställa efterlevnad av avtal, lagar och föreskrifter.
Ansvara för att produktionen levereras med högsta kvalitet och effektivitet enligt avtal med huvudman.
Kommunicera och sprida information till kollegor och medarbetare.
Rekrytera, anställa och introducera nya medarbetare.
Hantera fackliga förhandlingar och arbetsmiljöansvar.
Fatta nödvändiga beslut gällande personalplanering i samråd med trafikområdeschefen.
Hantera övertid och arbetsplanering i samråd med personalplanerare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledarskap enligt företagets värderingar och riktlinjer.
Motivera och utveckla medarbetare med fokus på kvalitet, kundservice och trafikavtal.
Planera bemanning och rekrytera för underställda befattningar.
Säkerställa trygg och effektiv genomförande av planerad trafik.
Arbeta för enhetens utveckling inom produktion, miljö och personal.
Administrera rapporter, avvikelser och uppföljningsarbete.
Genomföra regelbundna skyddsronder och hantera arbetsmiljöansvar.
Utveckla handlingsplaner baserade på resultat från medarbetarundersökningar.
Organisera och leda medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar.
Uppföljning av både interna och externa kvalitetsmätningar.
Ansvara för personalens uniformspersedlar.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning eller motsvarande.
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från serviceyrket.
2–3 års erfarenhet av en liknande befattning.
3–5 års dokumenterad erfarenhet av personalansvar och arbetsledning.
Erfarenhet av budgetarbete, ekonomi, rapportering, avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning.
Goda kunskaper inom ledarskap, ekonomi, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö.
Strukturerat och självständigt arbetssätt med förmåga att planera, organisera och prioritera.
Stark social förmåga, resultatinriktad och coachande.
Erfarenhet av MS Office, särskilt Excel.
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort och D-körkort är önskvärt.

Om du är en självgående ledare med starkt engagemang för att driva verksamhetens framgång och utveckling, samt uppfyller ovanstående krav, är du välkommen att ansöka till tjänsten som Platschef på Connect Buss. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och din erfarenhet.

OM TJÄNSTEN

Tjänsten som platschef är en direktrekrytering där du blir anställd av Connect Buss med placering i Växjö eller Ljungby.
ÖVRIG INFORMATION

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Marcus Royson på via 0709-354044 eller [email protected]
Ansökningar via epost behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 20231112
Connect Bus är en arbetsplats som värdesätter mångfald och främjar lika möjligheter för alla. Visa mindre

Eterni rekryterar en platschef till Connect buss

Ansök    Okt 24    Eterni Sweden AB    Transportchef
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss. Placeringsort Växjö eller Ljungby. Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följe... Visa mer
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss.
Placeringsort Växjö eller Ljungby.
Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följer gällande lagstiftning och företagets riktlinjer.

ARBETSUPPGIFTER
Ansvarsområden:
Driva och utveckla personalhanteringen enligt definierade mål och planer samt säkerställa efterlevnad av avtal, lagar och föreskrifter.
Ansvara för att produktionen levereras med högsta kvalitet och effektivitet enligt avtal med huvudman.
Kommunicera och sprida information till kollegor och medarbetare.
Rekrytera, anställa och introducera nya medarbetare.
Hantera fackliga förhandlingar och arbetsmiljöansvar.
Fatta nödvändiga beslut gällande personalplanering i samråd med trafikområdeschefen.
Hantera övertid och arbetsplanering i samråd med personalplanerare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledarskap enligt företagets värderingar och riktlinjer.
Motivera och utveckla medarbetare med fokus på kvalitet, kundservice och trafikavtal.
Planera bemanning och rekrytera för underställda befattningar.
Säkerställa trygg och effektiv genomförande av planerad trafik.
Arbeta för enhetens utveckling inom produktion, miljö och personal.
Administrera rapporter, avvikelser och uppföljningsarbete.
Genomföra regelbundna skyddsronder och hantera arbetsmiljöansvar.
Utveckla handlingsplaner baserade på resultat från medarbetarundersökningar.
Organisera och leda medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar.
Uppföljning av både interna och externa kvalitetsmätningar.
Ansvara för personalens uniformspersedlar.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning eller motsvarande.
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från serviceyrket.
2–3 års erfarenhet av en liknande befattning.
3–5 års dokumenterad erfarenhet av personalansvar och arbetsledning.
Erfarenhet av budgetarbete, ekonomi, rapportering, avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning.
Goda kunskaper inom ledarskap, ekonomi, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö.
Strukturerat och självständigt arbetssätt med förmåga att planera, organisera och prioritera.
Stark social förmåga, resultatinriktad och coachande.
Erfarenhet av MS Office, särskilt Excel.
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort och D-körkort är önskvärt.

Om du är en självgående ledare med starkt engagemang för att driva verksamhetens framgång och utveckling, samt uppfyller ovanstående krav, är du välkommen att ansöka till tjänsten som Platschef på Connect Buss. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och din erfarenhet.

OM TJÄNSTEN

Tjänsten som platschef är en direktrekrytering där du blir anställd av Connect Buss med placering i Växjö eller Ljungby.
ÖVRIG INFORMATION

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Marcus Royson på via 0709-354044 eller [email protected]
Ansökningar via epost behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 20231027
Connect Bus är en arbetsplats som värdesätter mångfald och främjar lika möjligheter för alla. Visa mindre

Eterni rekryterar en platschef till Connect buss

Ansök    Okt 18    Eterni Sweden AB    Transportchef
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss. Placeringsort Växjö eller Ljungby. Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följe... Visa mer
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss.
Placeringsort Växjö eller Ljungby.
Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följer gällande lagstiftning och företagets riktlinjer.

ARBETSUPPGIFTER
Ansvarsområden:
Driva och utveckla personalhanteringen enligt definierade mål och planer samt säkerställa efterlevnad av avtal, lagar och föreskrifter.
Ansvara för att produktionen levereras med högsta kvalitet och effektivitet enligt avtal med huvudman.
Kommunicera och sprida information till kollegor och medarbetare.
Rekrytera, anställa och introducera nya medarbetare.
Hantera fackliga förhandlingar och arbetsmiljöansvar.
Fatta nödvändiga beslut gällande personalplanering i samråd med trafikområdeschefen.
Hantera övertid och arbetsplanering i samråd med personalplanerare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledarskap enligt företagets värderingar och riktlinjer.
Motivera och utveckla medarbetare med fokus på kvalitet, kundservice och trafikavtal.
Planera bemanning och rekrytera för underställda befattningar.
Säkerställa trygg och effektiv genomförande av planerad trafik.
Arbeta för enhetens utveckling inom produktion, miljö och personal.
Administrera rapporter, avvikelser och uppföljningsarbete.
Genomföra regelbundna skyddsronder och hantera arbetsmiljöansvar.
Utveckla handlingsplaner baserade på resultat från medarbetarundersökningar.
Organisera och leda medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar.
Uppföljning av både interna och externa kvalitetsmätningar.
Ansvara för personalens uniformspersedlar.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning eller motsvarande.
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från serviceyrket.
2–3 års erfarenhet av en liknande befattning.
3–5 års dokumenterad erfarenhet av personalansvar och arbetsledning.
Erfarenhet av budgetarbete, ekonomi, rapportering, avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning.
Goda kunskaper inom ledarskap, ekonomi, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö.
Strukturerat och självständigt arbetssätt med förmåga att planera, organisera och prioritera.
Stark social förmåga, resultatinriktad och coachande.
Erfarenhet av MS Office, särskilt Excel.
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort och D-körkort är önskvärt.

Om du är en självgående ledare med starkt engagemang för att driva verksamhetens framgång och utveckling, samt uppfyller ovanstående krav, är du välkommen att ansöka till tjänsten som Platschef på Connect Buss. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och din erfarenhet.

OM TJÄNSTEN

Tjänsten som platschef är en direktrekrytering där du blir anställd av Connect Buss med placering i Växjö eller Ljungby.
ÖVRIG INFORMATION

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Marcus Royson på via 0709-354044 eller [email protected]
Ansökningar via epost behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 20231027
Connect Bus är en arbetsplats som värdesätter mångfald och främjar lika möjligheter för alla. Visa mindre

Eterni rekryterar en platschef till Connect buss

Ansök    Okt 11    Eterni Sweden AB    Transportchef
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss. Placeringsort Växjö eller Ljungby. Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följe... Visa mer
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss.
Placeringsort Växjö eller Ljungby.
Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följer gällande lagstiftning och företagets riktlinjer.

ARBETSUPPGIFTER
Ansvarsområden:
Driva och utveckla personalhanteringen enligt definierade mål och planer samt säkerställa efterlevnad av avtal, lagar och föreskrifter.
Ansvara för att produktionen levereras med högsta kvalitet och effektivitet enligt avtal med huvudman.
Kommunicera och sprida information till kollegor och medarbetare.
Rekrytera, anställa och introducera nya medarbetare.
Hantera fackliga förhandlingar och arbetsmiljöansvar.
Fatta nödvändiga beslut gällande personalplanering i samråd med trafikområdeschefen.
Hantera övertid och arbetsplanering i samråd med personalplanerare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledarskap enligt företagets värderingar och riktlinjer.
Motivera och utveckla medarbetare med fokus på kvalitet, kundservice och trafikavtal.
Planera bemanning och rekrytera för underställda befattningar.
Säkerställa trygg och effektiv genomförande av planerad trafik.
Arbeta för enhetens utveckling inom produktion, miljö och personal.
Administrera rapporter, avvikelser och uppföljningsarbete.
Genomföra regelbundna skyddsronder och hantera arbetsmiljöansvar.
Utveckla handlingsplaner baserade på resultat från medarbetarundersökningar.
Organisera och leda medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar.
Uppföljning av både interna och externa kvalitetsmätningar.
Ansvara för personalens uniformspersedlar.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning eller motsvarande.
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från serviceyrket.
2–3 års erfarenhet av en liknande befattning.
3–5 års dokumenterad erfarenhet av personalansvar och arbetsledning.
Erfarenhet av budgetarbete, ekonomi, rapportering, avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning.
Goda kunskaper inom ledarskap, ekonomi, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö.
Strukturerat och självständigt arbetssätt med förmåga att planera, organisera och prioritera.
Stark social förmåga, resultatinriktad och coachande.
Erfarenhet av MS Office, särskilt Excel.
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort och D-körkort är önskvärt.

Om du är en självgående ledare med starkt engagemang för att driva verksamhetens framgång och utveckling, samt uppfyller ovanstående krav, är du välkommen att ansöka till tjänsten som Platschef på Connect Buss. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och din erfarenhet.

OM TJÄNSTEN

Tjänsten som platschef är en direktrekrytering där du blir anställd av Connect Buss med placering i Växjö eller Ljungby.
ÖVRIG INFORMATION

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Marcus Royson på via 0709-354044 eller [email protected]
Ansökningar via epost behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 20231027
Connect Bus är en arbetsplats som värdesätter mångfald och främjar lika möjligheter för alla. Visa mindre

Eterni rekryterar en platschef till Connect buss

Ansök    Okt 10    Eterni Sweden AB    Transportchef
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss. Placeringsort Växjö eller Ljungby. Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följe... Visa mer
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss.
Placeringsort Växjö eller Ljungby.
Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följer gällande lagstiftning och företagets riktlinjer.

ARBETSUPPGIFTER
Ansvarsområden:
Driva och utveckla personalhanteringen enligt definierade mål och planer samt säkerställa efterlevnad av avtal, lagar och föreskrifter.
Ansvara för att produktionen levereras med högsta kvalitet och effektivitet enligt avtal med huvudman.
Kommunicera och sprida information till kollegor och medarbetare.
Rekrytera, anställa och introducera nya medarbetare.
Hantera fackliga förhandlingar och arbetsmiljöansvar.
Fatta nödvändiga beslut gällande personalplanering i samråd med trafikområdeschefen.
Hantera övertid och arbetsplanering i samråd med personalplanerare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledarskap enligt företagets värderingar och riktlinjer.
Motivera och utveckla medarbetare med fokus på kvalitet, kundservice och trafikavtal.
Planera bemanning och rekrytera för underställda befattningar.
Säkerställa trygg och effektiv genomförande av planerad trafik.
Arbeta för enhetens utveckling inom produktion, miljö och personal.
Administrera rapporter, avvikelser och uppföljningsarbete.
Genomföra regelbundna skyddsronder och hantera arbetsmiljöansvar.
Utveckla handlingsplaner baserade på resultat från medarbetarundersökningar.
Organisera och leda medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar.
Uppföljning av både interna och externa kvalitetsmätningar.
Ansvara för personalens uniformspersedlar.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning eller motsvarande.
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från serviceyrket.
2–3 års erfarenhet av en liknande befattning.
3–5 års dokumenterad erfarenhet av personalansvar och arbetsledning.
Erfarenhet av budgetarbete, ekonomi, rapportering, avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning.
Goda kunskaper inom ledarskap, ekonomi, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö.
Strukturerat och självständigt arbetssätt med förmåga att planera, organisera och prioritera.
Stark social förmåga, resultatinriktad och coachande.
Erfarenhet av MS Office, särskilt Excel.
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort och D-körkort är önskvärt.

Om du är en självgående ledare med starkt engagemang för att driva verksamhetens framgång och utveckling, samt uppfyller ovanstående krav, är du välkommen att ansöka till tjänsten som Platschef på Connect Buss. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och din erfarenhet.

OM TJÄNSTEN

Tjänsten som platschef är en direktrekrytering där du blir anställd av Connect Buss med placering i Växjö eller Ljungby.
ÖVRIG INFORMATION

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Marcus Royson på via 0709-354044 eller [email protected]
Ansökningar via epost behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 20231027
Connect Bus är en arbetsplats som värdesätter mångfald och främjar lika möjligheter för alla. Visa mindre

Teknisk Chef

Ansök    Jan 18    Human Solutions AB    Transportchef
Vill du jobba på en arbetsplats med ständig dynamik? Välj då oss på Växjö Småland Airport. En flygplats, 1000 möjligheter.   Nu ger vi dig chansen att söka en spännande tjänst. Den ingår i ledningsgruppen och du kommer att ha VD Ulf Axelsson som din närmaste chef. För oss som ett team är det väldigt viktigt att vi alltid samarbetar, samverkar och hjälper varandra med våra uppgifter och tar ett gemensamt ansvar för att bidra till vår goda kollegiala stä... Visa mer
Vill du jobba på en arbetsplats med ständig dynamik? Välj då oss på Växjö Småland Airport. En flygplats, 1000 möjligheter.
 
Nu ger vi dig chansen att söka en spännande tjänst. Den ingår i ledningsgruppen och du kommer att ha VD Ulf Axelsson som din närmaste chef. För oss som ett team är det väldigt viktigt att vi alltid samarbetar, samverkar och hjälper varandra med våra uppgifter och tar ett gemensamt ansvar för att bidra till vår goda kollegiala stämning. 

Arbetsuppgifter
I rollen som tekniskt ansvarig jobbar du brett med bland annat flygplatsens system för säkerhetsledning samt operativ drift för flygplatsen. Detta innebär tekniskt ansvar för de aktiviteter som krävs för att hålla flygplatsen öppen för flygtrafik vilket inkluderar följande ansvarighetsområden:

- Flygplatsens kraftförsörjning och fältbelysning
- Flygplatsens el- och teleanläggning.
- Underhållsansvarig för kommunikations-, navigations-, meterologi- samt tornsystem.
- Kontaktperson för tjänsteleverantörer och underhållsleverantörer.
- Underhållsansvarig för tekniska fastighetssystem ex värme-, ventilations- och kylsystem.
- Kontaktyta och beställare IT-system.
- Kontaktyta för merparten av flygplatsens tekniska leverantörer.

Utmaningen för tjänsten är att hela tiden hålla sig uppdaterad med gällande regelverk och vara med och utveckla de tekniska systemen som krävs för att driva flygplatsen.

Du ingår i ledningsgruppen och jobbar i enlighet med och för att upprätthålla Transportstyrelsens föreskrift för flygplatser. Denna tjänst har ett nära samarbete med säkerhetsansvarig samt kvalitetsansvarig samt underleverantörer vilket innebär lyhördhet och god samarbetsförmåga. Tjänsten innebär att planera, utveckla och jobba med förebyggande underhåll samt avhjälpa störningar i driften.  

Kvalifikationer
Goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift är en förutsättning. Vi ser att du har en teknisk bakgrund med inriktning av styr och reglerteknik eller liknande. Om du har el behörighet är detta en merit. Vi ser att du har erfarenhet av tele, dator och nätverksvana.

Som person är du driven, självständig, van att planera och utföra dina arbetsuppgifter, nyfiken och kommunikativ. 

Vi erbjuder
Är du den person vi söker? Skicka då in din ansökan omgående.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Växjö Småland Airport.
Skicka in din ansökan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Ulf Axelsson (VD), tfn 0470- 75 85 10 eller Åse Sjöholm (HR ansvarig), tfn 0470- 75 85 07

 Sista ansökningsdag 2022-02-13.
I den här tjänsten samarbetar vi med Human Solutions.

Om Växjö Småland Airport (VXO):
Växjö Småland Airport är en internationell flygplats och ligger 5 km nordväst om staden Växjö. Flygplatsen ska tillvara ta och utveckla kommunikationen med flyg till och från Växjö och därigenom bidra till regional utveckling och tillväxt. Region Kronoberg (55 %), Växjö kommun (42 %) och Alvesta kommun (3 %) äger flygplatsen gemensamt. 

     

Kontaktinformation
Åse Sjöholm, HR-ansvarig, 0470-758507

Ulf Axelsson, VD, 0470-758510

Arbetsplats

352 50 Växjö Visa mindre

Transportledare Åkeri

Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet. I vårt arbete ingår även utvecklandet av digitala stöd och nya skogliga tjänster. Det här får du jobba med på Södra I ro... Visa mer
Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet. I vårt arbete ingår även utvecklandet av digitala stöd och nya skogliga tjänster.



Det här får du jobba med på Södra
I rollen som Transportledare kommer du med ditt coachande, involverande och kommunikativa ledarskap att ansvara för Södra Skogs åkeriverksamhet inom en angiven region. Du kommer att arbeta nära den operativa verksamheten med att leda, planera, utveckla och effektivisera såväl det dagliga som det långsiktiga arbetet inom regionen. Du kommer att ha personalansvar för cirka 20 chaufförer där ni tillsammans kommer driva arbetet mot en så effektiv logistik som möjligt.

Vidare kommer du att arbeta med att både upprätta och säkerställa framtagning av investeringsbehov samt att rutiner och arbetssätt implementeras.

Ditt arbete kommer att ske i nära samarbete tillsammans med externa företag såväl som interna enheter inom Södra. Du rapporterar till Åkerichef på Södra Skog.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering vid vårt huvudkontor i Växjö. För rätt person finns möjlighet till att arbeta hemifrån delar av veckan.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har förmågan att leda genom ett coachande förhållningssätt med fokus på planering, effektivitet och utveckling. Du trivs i arbete med förändring och att verka i såväl operativa som strategiska frågor inom ditt område. Vidare har du lätt för att skapa en struktur i ditt arbete och att bygga relationer till din omgivning. Då arbetet innefattar stora kontaktytor ser vi att du har en god kommunikativ och social förmåga.

Du som söker har minst några års arbetserfarenhet, gärna inom logistik, arbetsledning eller planering med en god förståelse för arbete med transportledning. Har du en relevant eftergymnasial utbildning, erfarenhet från en ledande befattning, CE-körkort eller erfarenhet av att ha kört timmerbil ses det som meriterande.

För att vara aktuell för tjänsten har du dessutom:

- B-körkort
- Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
- Goda IT-kunskaper inom bl.a. Excel

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta Södras HR-avdelning: 0470-895 00. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Oskar Herrlin på [email protected] eller 0722-04 96 93.

Fackliga frågor hänvisas till:

- Teddy Hedlund, Unionen, [email protected]
- Fredrik Dacke, SACO, [email protected]
- Robert Andersson, Ledarna, [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 2 september 2023. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle

Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt. Visa mindre

Eterni rekryterar en platschef till Connect buss

Ansök    Okt 3    Eterni Sweden AB    Transportchef
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss. Placeringsort Växjö eller Ljungby. Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följe... Visa mer
Eterni rekryterar platschef till Connect Buss.
Placeringsort Växjö eller Ljungby.
Vi söker en engagerad och driven platschef med placering i Ljungby/Växjö. Som Platschef kommer du att ha ansvar för att leda och utveckla en grupp medarbetare samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och effektivitet i produktionen. Du rapporterar direkt till Trafikområdeschefen och spelar en viktig roll i att säkerställa att våra arbetsmetoder och säkerhetsstandarder följer gällande lagstiftning och företagets riktlinjer.

ARBETSUPPGIFTER
Ansvarsområden:
Driva och utveckla personalhanteringen enligt definierade mål och planer samt säkerställa efterlevnad av avtal, lagar och föreskrifter.
Ansvara för att produktionen levereras med högsta kvalitet och effektivitet enligt avtal med huvudman.
Kommunicera och sprida information till kollegor och medarbetare.
Rekrytera, anställa och introducera nya medarbetare.
Hantera fackliga förhandlingar och arbetsmiljöansvar.
Fatta nödvändiga beslut gällande personalplanering i samråd med trafikområdeschefen.
Hantera övertid och arbetsplanering i samråd med personalplanerare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledarskap enligt företagets värderingar och riktlinjer.
Motivera och utveckla medarbetare med fokus på kvalitet, kundservice och trafikavtal.
Planera bemanning och rekrytera för underställda befattningar.
Säkerställa trygg och effektiv genomförande av planerad trafik.
Arbeta för enhetens utveckling inom produktion, miljö och personal.
Administrera rapporter, avvikelser och uppföljningsarbete.
Genomföra regelbundna skyddsronder och hantera arbetsmiljöansvar.
Utveckla handlingsplaner baserade på resultat från medarbetarundersökningar.
Organisera och leda medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar.
Uppföljning av både interna och externa kvalitetsmätningar.
Ansvara för personalens uniformspersedlar.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning eller motsvarande.
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från serviceyrket.
2–3 års erfarenhet av en liknande befattning.
3–5 års dokumenterad erfarenhet av personalansvar och arbetsledning.
Erfarenhet av budgetarbete, ekonomi, rapportering, avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning.
Goda kunskaper inom ledarskap, ekonomi, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö.
Strukturerat och självständigt arbetssätt med förmåga att planera, organisera och prioritera.
Stark social förmåga, resultatinriktad och coachande.
Erfarenhet av MS Office, särskilt Excel.
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort och D-körkort är önskvärt.

Om du är en självgående ledare med starkt engagemang för att driva verksamhetens framgång och utveckling, samt uppfyller ovanstående krav, är du välkommen att ansöka till tjänsten som Platschef på Connect Buss. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och din erfarenhet.

OM TJÄNSTEN

Tjänsten som platschef är en direktrekrytering där du blir anställd av Connect Buss med placering i Växjö eller Ljungby.
ÖVRIG INFORMATION

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Marcus Royson på via 0709-354044 eller [email protected]
Ansökningar via epost behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 20231027
Connect Bus är en arbetsplats som värdesätter mångfald och främjar lika möjligheter för alla. Visa mindre

Avdelningschef för Insamling och transport

Södra Smålands avfall och miljö erbjuder resurseffektiva och kretsloppsanpassade lösningar åt privatpersoner och verksamheter för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Vi lyckas genom att ha engagerade medarbetare, utgå från kundens behov och genom att samverka med andra. Vår långsiktiga vision är ett Småland utan avfall. Södra Smålands avfall och miljö AB är ett bolag som ägs av Växjö, Lessebo, Älmhults, Tingsryds och Markaryds k... Visa mer
Södra Smålands avfall och miljö erbjuder resurseffektiva och kretsloppsanpassade lösningar åt privatpersoner och verksamheter för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser.

Vi lyckas genom att ha engagerade medarbetare, utgå från kundens behov och genom att samverka med andra. Vår långsiktiga vision är ett Småland utan avfall.

Södra Smålands avfall och miljö AB är ett bolag som ägs av Växjö, Lessebo, Älmhults, Tingsryds och Markaryds kommun. Avdelningen insamling och transport ansvarar för insamling av hushållsavfall och slamtömning i våra fem ägarkommuner. I avdelningen ingår även ett internt åkeri i Växjö och bolagets kundtjänst samt avfallsrådgivning för företagskunder.
Avdelningen har idag 29 medarbetare med två underställda chefer samt en teamledare. Som avdelningschef rapporterar du till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen är i en expansiv fas och har precis startat upp insamling av hushållsavfall i egen regi i Markaryd och Älmhult. Verksamheten är även mitt uppe i införandet av ett nytt insamlingssystem i samtliga fem kommuner.

Avdelningen är en kompetent beställare av insamlingstjänster och vi ser gärna att du är en person som har vana av att arbeta med och följa upp komplexa avtal. Du skapar långsiktiga, goda relationer med upphandlade entreprenörer baserade på ömsesidig respekt och samarbete.

Fokus framåt ligger på kvalitetsförbättrande arbete för att säkerställa att det blir rätt ute hos kund så att mängden klagomål och missar minskar.

Vi ligger långt framme i utvecklingen av våra verksamhetssystem och arbetar med fortsatt digitalisering av verksamheten. Här är det viktigt att du är en ambassadör som motiveras av och väljer att se möjligheter i detta.

I tjänsten ingår personal- och budgetansvar. Bolaget har sitt huvudkontor i Växjö.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som på ett positivt och engagerande sätt och med kund- och affärsfokus vill ta ansvar för att leda och utveckla verksamheten som delvis bedrivs på entreprenad och delvis i egen regi.

Du är en trygg ledare som har lätt för att entusiasmera dina medarbetare och personer i din omgivning. För att trivas i rollen är du självgående och strukturerad i ditt arbete och att arbeta med tydliga målsättningar är en del av din vardag. Du är van att arbeta med processer och rutiner för att utveckla och förbättra arbetssätt.

Vi söker dig med för uppdraget relevant utbildning och erfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av ledande roller med personal- och budgetansvar. Du har en god förståelse för spelreglerna för en offentlig verksamhet samt av att vara en kompetent beställare av komplexa avtal. Du skapar en god affär och långsiktigt hållbara relationer med leverantörer och entreprenörer.

Du drivs av att prestera och har fallenhet för att tänka i nya banor för att på så sätt bidra till utveckling. Du kan obehindrat växla mellan övergripande strategiska frågeställningar och kortsiktiga detaljfrågor.

ÖVRIGT
Bolagets anställda ska spegla den mångfald som finns i koncernen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Åkerichef

Ansök    Jan 13    Södra i Sverige    Transportchef
Dina arbetsuppgifter Som Åkerichef ansvarar för åkeriets verksamhet där fokus ligger på drift av verksamhet, utveckling, uppföljning och ekonomi. I tjänsten ingår också övergripande ansvar affärsplanearbete inom verksamheten och för utbildning och utveckling av medarbetare. Du kommer att arbeta med systemstöd samt utveckling och underhåll av fordonsflottan. Förbättringsarbete inom arbetsmiljö- och trafiksäkerhetsarbete är en naturlig del av verksamheten. D... Visa mer
Dina arbetsuppgifter Som Åkerichef ansvarar för åkeriets verksamhet där fokus ligger på drift av verksamhet, utveckling, uppföljning och ekonomi. I tjänsten ingår också övergripande ansvar affärsplanearbete inom verksamheten och för utbildning och utveckling av medarbetare. Du kommer att arbeta med systemstöd samt utveckling och underhåll av fordonsflottan. Förbättringsarbete inom arbetsmiljö- och trafiksäkerhetsarbete är en naturlig del av verksamheten. Du har personalansvar för alla medarbetare inom åkeriet i Södras verksamhetsområde och arbetar i personalledningen tillsammans med ansvariga Transportområdeschefer. Åkeriet omfattar totalt 55 medarbetar varav 3 tjänstemän. Åkeriet omsätter ca 100 MSEK.

Din erfarenhet

Du har flera års erfarenhet från åkeribranschen eller motsvarande, samt relevant högskoleutbildning. Vidare har du praktisk ledarskapserfarenhet med ett coachande förhållningssätt. Vi förväntar oss att du är en drivande person med ett strukturerat arbetssätt, har god förmåga att analysera och tar tag i problem på ett konstruktivt sätt. För att lyckas i tjänsten ser vi vikten av att vara en god kommunikatör och kunna nå fram med ditt budskap i hela organisationen. Vi ser också att du har ett intresse av förändringar och utveckling och en öppenhet för detta. Du kommer arbeta i nära samarbete med dina medarbetare varför vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga.

Din arbetsgivare Södra

Södras gemensamma värdegrund är långsiktigt agerande, värdeskapande relationer. Det är viktigt att medarbetare trivs hos oss. Vi tror att medarbetare som trivs visar ett stort engagemang vilket är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda. Vi har intressanta arbetsuppgifter med goda utvecklingsmöjligheter genom såväl företagsinterna som externa utbildningar, projekt och erfarenhetsutbyte.

Placering

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Södras huvudkontor i Växjö och du rapporterar till Virkeschefen.

Är du intresserad och vill veta mer?

Du är välkommen med förfrågningar om tjänsten till Virkeschef Sofia Petersson, 0470-85986

Välkommen med din ansökan senast den 27 jan 2020 Visa mindre

Arbetsledare med personalansvar till åkeriet i Växjö

Vi söker en arbetsledare som med engagemang, glädje, mod och nytänkande leder sina medarbetare mot våra uppsatta mål. Vår kultur bygger på kundfokus, samarbete, ansvar och ordning och reda där alla individer räknas och där prestigen inte bromsar. Din primära uppgift blir att leda och fördela det operativa arbetet med fokus på kund, kvalité och säkerhet. Du ser till att rätt person är på rätt plats, har rätt information och bra förutsättningar att göra sitt... Visa mer
Vi söker en arbetsledare som med engagemang, glädje, mod och nytänkande leder sina medarbetare mot våra uppsatta mål. Vår kultur bygger på kundfokus, samarbete, ansvar och ordning och reda där alla individer räknas och där prestigen inte bromsar. Din primära uppgift blir att leda och fördela det operativa arbetet med fokus på kund, kvalité och säkerhet. Du ser till att rätt person är på rätt plats, har rätt information och bra förutsättningar att göra sitt jobb.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som arbetsledare i Växjö kommer du att ansvara för vårt åkeri som består av 7 fordon, däribland slamsugare, lastväxlare och tankbil. Totala personalstyrkan är i dagsläget 8 tillsvidareanställda chaufförer. Du kommer att ha en viktig roll med personal- och budgetansvar.

Du kommer att ansvara för att utifrån verksamhetens fastställda behov och målsättningar, leda och fördela det operativa arbetet. Du följer upp dina medarbetare individuellt utifrån satta mål och rutiner. Du genomför löne-och medarbetarsamtal, ansvarar för budget och uppföljning samt är ansvarig för chaufförernas arbetsmiljö.

Du kommer att arbeta i team tillsammans med avdelningschef, chaufförer, kundtjänst, administratör och entreprenadsamordnare. Som arbetsledare rapporterar du till avdelningschefen för insamling och transport. Tjänsten ställer krav på B-körkort.

KVALIFIKATIONER
Du är en prestigelös person som inspirerar genom ditt mod, kompetens och din personlighet. Vi vill att du har ett gediget intresse för ledarskap och har hittat vem du vill vara som ledare. För oss spelar det mindre roll hur du har skaffat din ledarkompetens, det kan vara både via erfarenheter och via utbildningar, huvudsaken är att du vill vara ledare.

Vi använder verksamhetssystemet EDP future och vi ser gärna att du har goda IT-kunskaper.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande egenskaper och erfarenhet:
• Har minst gymnasieutbildning
• Minst 5 års erfarenhet i arbetsledande roll
• Har goda kunskaper i Officepaketet samt verksamhetssystemet EDP
• Har erfarenhet av avfallstransporter, slamtömning och/eller logistik
• Vana att både leda och delta i projekt
• Vana av kundkontakter via telefon, mail och kundbesök
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kan kommunicera på engelska.

Vi erbjuder ett fritt arbete med stort eget ansvar där du får möjlighet att påverka kommunernas avfallshantering. Viktigt i arbetet är att du får saker gjorda, är strukturerad och målmedveten. Dessutom klarar du av att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter samtidigt.

ÖVRIGT
Södra Smålands avfall och miljö erbjuder resurseffektiva och kretsloppsanpassade lösningar åt privatpersoner och verksamheter för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Vi lyckas genom att ha engagerade medarbetare, utgå från kundens behov och genom att samverka med andra. Vår långsiktiga vision är ett Småland utan avfall.

Södra Smålands Avfall och Miljös anställda ska spegla den mångfald som finns i bolaget. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Smålands Kran och Specialtransporter AB i Åseda söker Driftchef

Är du en driftig och initiativtagande person med erfarenhet av en ledande position inom transport-, åkeri- eller logistikbranschen? Smålands Kran och Specialtransporter växer vidare, kanske vill just du vara med på deras fortsatta resa? Smålands Kran och Specialtransporter är ett trivsamt och entreprenörsinriktat logistik- och transportföretag som i huvudsak inriktar sig mot specialgods och unika transportlösningar med kontor i Åseda. Smålands Kran och S... Visa mer
Är du en driftig och initiativtagande person med erfarenhet av en ledande position inom transport-, åkeri- eller logistikbranschen? Smålands Kran och Specialtransporter växer vidare, kanske vill just du vara med på deras fortsatta resa?

Smålands Kran och Specialtransporter är ett trivsamt och entreprenörsinriktat logistik- och transportföretag som i huvudsak inriktar sig mot specialgods och unika transportlösningar med kontor i Åseda. Smålands Kran och Specialtransporter ingår i en koncern där även ett flertal andra logistik- och åkeriföretag ingår. Idag har koncernen ca. 100 medarbetare och planerar för ytterligare fler nyrekryteringar, en spännande koncern i tillväxt!

Som Driftchef på Smålands Kran och Specialtransporter har du ett varierande arbete med ansvar för såväl personal som daglig drift, trafikplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt team består av ca. 15 Chaufförer samt en närmsta kollega med huvudansvar för trafikledning. Rollen är relativt bred med övergripande ansvar för:

* Personalfrågor, planering och utvecklingssamtal
* Schemaläggning samt framtagning av underlag för ekonomi och lön
* Kontinuerlig uppföljning med kunder och underleverantörer
* Verksamhetsutveckling och administrativa uppgifter
* Att kontinuerligt ta fram effektiva och digitala lösningar samt utveckling av transporter

Är du en entreprenörsinriktad ledare som förstår vikten av att ge det lilla extra för att både kunder och medarbetare långsiktigt skall vara nöjda? Då kanske det är just dig vi söker!

DIN PROFIL

Du som antar denna utmaning innehar en färdig gymnasial utbildning samt flerårig erfarenhet från personal- och driftledning, gärna från logistik-, lager- eller åkeribranschen. Du är en naturligt duktig, ansvarsfull och driven ledare med ett utpräglat ordningssinne och ett genuint intresse för människor och affärer. Du är modern i ditt arbetssätt och har lätt för att se förbättringar och möjligheter i den dagliga verksamheten.

Du leder laget framåt, främst genom ett gott ledarskap men också genom att själv vara operativt delaktig i verksamheten. Kommunikation och relationsskapande är något som ligger dig extra varmt om hjärtat, likaså ditt pragmatiska arbetssätt. Självklart brinner du för transport- och logistikfrågor där kvalitet och service alltid ligger i framkant.

Tjänsten ställer krav på B-körkort samt goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska. Du har även goda IT-kunskaper och är van att arbeta i affärs- och planeringssystem.

Tjänsten är en direktrekrytering och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se [http://www.empleo.se]

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Åseda.
Omfattning: 100%.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast 18augusti.

Mer information Visa mindre

Platschef till ÅGL Logistik AB i Åseda

Ansök    Sep 13    ÅGL Logistik AB    Transportchef
ÅGL Logistik AB är ett expansivt logistik- och åkeriföretag med huvudkontor i Åseda. I koncernen ingår ett flertal logistik- och åkeriföretag, alla med delägarskap i ÅGL. Idag har koncernen ca. 100 medarbetare och planerar för ytterligare fler nyrekryteringar. Läs gärna mer om ÅGL på agl-logistik.se Till ÅGL Logistik AB i Åseda söker vi en driven och verksamhetsinriktad Platschef med såväl operativt som strategiskt ansvar. Hos ÅGL Logistik får du som ... Visa mer
ÅGL Logistik AB är ett expansivt logistik- och åkeriföretag med huvudkontor i Åseda. I koncernen ingår ett flertal logistik- och åkeriföretag, alla med delägarskap i ÅGL. Idag har koncernen ca. 100 medarbetare och planerar för ytterligare fler nyrekryteringar. Läs gärna mer om ÅGL på agl-logistik.se

Till ÅGL Logistik AB i Åseda söker vi en driven och verksamhetsinriktad Platschef med såväl operativt som strategiskt ansvar.

Hos ÅGL Logistik får du som ledare en spännande möjlighet att vara med och bidra till företagets fortsatta utveckling. Rollen kan till viss del formas och skapas utifrån din erfarenhet och kompetens. Är du en erfaren ledare med gedigen erfarenhet från såväl personal- som budget- och verksamhetsfrågor? Då kanske just denna utmaning är din nästa.

Företaget erbjuder ljusa och moderna lokaler med närhet till både lager och övriga tillhörande verksamheter, allt för att skapa bästa tänkbara förutsättningar till god affärsutveckling och ett långsiktigt hållbart samarbete, sett över hela verksamheten.

DIN PROFIL
Du som antar denna utmaning innehar en färdig gymnasial utbildning samt flerårig erfarenhet från personalledning. Du har ett modernt arbetssätt och lägger alltid ner det lilla extra för att både medarbetare, kunder och leverantörer skall bli nöjda och trivas i det goda samarbetet.

Med fördel kommer du från logistik-, åkeri- eller transportbranschen och har ett genuint intresse för förvaltning och utveckling. Har du ett entreprenörsinriktat tänk och brinner för verksamhetsutveckling, då kommer du med stor sannolikhet att trivas just här.

Du är varmt välkommen att kontakta Rebecca Moberg för en vidare dialog kring tjänsten.

Tjänsten är en direktrekrytering och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se [http://www.empleo.se]

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Åseda.
Omfattning: 100%.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast 13 oktober.



Mer information Visa mindre

Avdelningschef för Insamling och transport

Södra Smålands avfall och miljö erbjuder resurseffektiva och kretsloppsanpassade lösningar åt privatpersoner och verksamheter för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Vi lyckas genom att ha engagerade medarbetare, utgå från kundens behov och genom att samverka med andra. Vår långsiktiga vision är ett Småland utan avfall. Södra Smålands avfall och miljö AB är ett nystartat bolag som ägs av Växjö, Lessebo, Älmhults, Tingsryds och Mar... Visa mer
Södra Smålands avfall och miljö erbjuder resurseffektiva och kretsloppsanpassade lösningar åt privatpersoner och verksamheter för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser.

Vi lyckas genom att ha engagerade medarbetare, utgå från kundens behov och genom att samverka med andra. Vår långsiktiga vision är ett Småland utan avfall.

Södra Smålands avfall och miljö AB är ett nystartat bolag som ägs av Växjö, Lessebo, Älmhults, Tingsryds och Markaryds kommun. Avdelningen Insamling och transport ansvarar för insamling av hushållsavfall, slamtömning samt containertömning i samtliga våra fem ägarkommuner.
Avdelningen har idag 17 medarbetare. Som avdelningschef rapporterar du till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som på ett positivt och engagerande sätt och med kund- och affärsfokus vill ta ansvar för att leda och utveckla verksamheten som delvis bedrivs på entreprenad och delvis i egen regi.

Verksamheten står inför stora förändringar med införandet av ett nytt insamlingssystem i samtliga fem kommuner samt uppstart av insamling av hushållsavfall i egen regi i Markaryd och Älmhult. Vi ligger långt framme i utvecklingen av våra verksamhetssystem och arbetar med fortsatt digitalisering av verksamheten. Här är det viktigt att du är en ambassadör som motiveras av och väljer att se möjligheter i vardagen.

Avdelningen är en kompetent beställare av insamlingstjänster och vi ser gärna att du är en person som skapar långsiktiga, goda relationer med upphandlade entreprenörer baserade på ömsesidig respekt och samarbete.

I tjänsten ingår personal- och budgetansvar. Bolaget har sitt huvudkontor i Växjö.

KVALIFIKATIONER
Du är en trygg ledare som har lätt för att entusiasmera dina medarbetare och personer i din omgivning. För att trivas i rollen är du självgående och strukturerad i ditt arbete och att arbeta med tydliga målsättningar är en del av din vardag. Du är van att arbeta med processer och rutiner för att utveckla och förbättra arbetssätt.

Vi söker dig med för uppdraget relevant utbildning och erfarenhet. Du har en god förståelse för spelreglerna för en offentlig verksamhet samt av att vara en kompetent beställare av komplexa avtal. Du skapar en god affär och långsiktigt hållbara relationer med leverantörer och entreprenörer.

Du drivs av att prestera och har fallenhet för att tänka i nya banor för att på så sätt bidra till utveckling. Du kan obehindrat växla mellan övergripande strategiska frågeställningar och kortsiktiga detaljfrågor. Visa mindre

Smålands Kran och Specialtransporter AB i Åseda söker Driftchef

Är du en driftig och initiativtagande person med erfarenhet av en ledande position inom transport-, åkeri- eller logistikbranschen? Smålands Kran och Specialtransporter växer vidare, kanske vill just du vara med på deras fortsatta resa? Smålands Kran och Specialtransporter är ett trivsamt och entreprenörsinriktat logistik- och transportföretag som i huvudsak inriktar sig mot specialgods och unika transportlösningar med kontor i Åseda. Smålands Kran och S... Visa mer
Är du en driftig och initiativtagande person med erfarenhet av en ledande position inom transport-, åkeri- eller logistikbranschen? Smålands Kran och Specialtransporter växer vidare, kanske vill just du vara med på deras fortsatta resa?

Smålands Kran och Specialtransporter är ett trivsamt och entreprenörsinriktat logistik- och transportföretag som i huvudsak inriktar sig mot specialgods och unika transportlösningar med kontor i Åseda. Smålands Kran och Specialtransporter ingår i en koncern där även ett flertal andra logistik- och åkeriföretag ingår. Idag har koncernen ca. 100 medarbetare och planerar för ytterligare fler nyrekryteringar, en spännande koncern i tillväxt!

Som Driftchef på Smålands Kran och Specialtransporter har du ett varierande arbete med ansvar för såväl personal som daglig drift, trafikplanering och ekonomisk uppföljning. Ditt team består av ca. 15 Chaufförer samt en närmsta kollega med huvudansvar för trafikledning. Rollen är relativt bred med övergripande ansvar för:

* Personalfrågor, planering och utvecklingssamtal
* Schemaläggning samt framtagning av underlag för ekonomi och lön
* Kontinuerlig uppföljning med kunder och underleverantörer
* Verksamhetsutveckling och administrativa uppgifter
* Att kontinuerligt ta fram effektiva och digitala lösningar samt utveckling av transporter

Är du en entreprenörsinriktad ledare som förstår vikten av att ge det lilla extra för att både kunder och medarbetare långsiktigt skall vara nöjda? Då kanske det är just dig vi söker!

DIN PROFIL

Du som antar denna utmaning innehar en färdig gymnasial utbildning samt flerårig erfarenhet från personal- och driftledning, gärna från logistik-, lager- eller åkeribranschen. Du är en naturligt duktig, ansvarsfull och driven ledare med ett utpräglat ordningssinne och ett genuint intresse för människor och affärer. Du är modern i ditt arbetssätt och har lätt för att se förbättringar och möjligheter i den dagliga verksamheten.

Du leder laget framåt, främst genom ett gott ledarskap men också genom att själv vara operativt delaktig i verksamheten. Kommunikation och relationsskapande är något som ligger dig extra varmt om hjärtat, likaså ditt pragmatiska arbetssätt. Självklart brinner du för transport- och logistikfrågor där kvalitet och service alltid ligger i framkant.

Tjänsten ställer krav på B-körkort samt goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska. Du har även goda IT-kunskaper och är van att arbeta i affärs- och planeringssystem.

Tjänsten är en direktrekrytering och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se [http://www.empleo.se]

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Åseda.
Omfattning: 100%.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast 4 augusti.

Mer information Visa mindre