Lediga jobb som Verksamhetsanalytiker i Växjö

Se lediga jobb som Verksamhetsanalytiker i Växjö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Växjö som finns hos arbetsgivaren.

Operativ ledare

Uppdragsbeskrivning – Strategisk och operativ ledare för tillfälligt chefsuppdrag Vi söker en erfaren ledare med bakgrund inom chefskap, organisationsutveckling och projektledning för ett uppdrag som kombinerar operativt ansvar med strategiska förändringsinitiativ. Arbetet sker huvudsakligen på plats, men viss flexibilitet för distansarbete kan erbjudas. Uppdraget omfattar ett tillfälligt ansvar för en operativ enhet där du har personalansvar för ett mindr... Visa mer
Uppdragsbeskrivning – Strategisk och operativ ledare för tillfälligt chefsuppdrag
Vi söker en erfaren ledare med bakgrund inom chefskap, organisationsutveckling och projektledning för ett uppdrag som kombinerar operativt ansvar med strategiska förändringsinitiativ. Arbetet sker huvudsakligen på plats, men viss flexibilitet för distansarbete kan erbjudas.
Uppdraget omfattar ett tillfälligt ansvar för en operativ enhet där du har personalansvar för ett mindre team i ledande roller. Du förväntas även ansvara för områden som arbetsmiljö, budgetuppföljning och styrning av uppdragets genomförande. Även om det dagliga operativa arbetet främst hanteras av andra funktioner, ingår deltagande i ledningsgruppen som en del av ansvaret.
Samtidigt kommer du att driva integrationsarbetet av en ny verksamhetsdel inom organisationen, vilket kräver nära samarbete med såväl politiska beslutsfattare som tjänstepersoner. Du kommer också att samordna insatser med stödfunktioner som HR och juridik samt följa upp frågor med direkt koppling till den dagliga verksamheten.
En central del av uppdraget är att leda en genomlysning av den interna organisationsstrukturen. Tillsammans med ledning och personal ska ett nytt strukturförslag tas fram. Detta arbete inkluderar analys, planering, förändringsledning, medarbetardialog, kommunikation, riskbedömning, facklig samverkan samt etablering av en tydlig uppföljningsplan.
Kravprofil:
Stark förmåga att växla mellan strategiskt och operativt arbete.
God insikt i hur offentlig sektor fungerar och styrs.
Erfarenhet av att leda förändringsarbete, projekt och utvecklingsinsatser.
Tidigare erfarenhet av att hantera sammanslagningar eller integrationsprocesser mellan verksamheter.
Dokumenterad kompetens inom hantering av konflikter och svåra samtal.
Gedigen ledarerfarenhet på såväl operativ som strategisk nivå.



Om Rasulson Consulting
Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär. Visa mindre

Verksamhetscontroller med inriktning privata utförare Omsorgsförvaltningen

Ansök    Mar 27    VÄXJÖ KOMMUN    Verksamhetsanalytiker
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du... Visa mer
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi utökar vårt arbete med inriktning privata utförare och söker dig som vill bli en del av vårt gäng.

Tjänsten är placerad vid kvalitet- och uppfölningsavdelningen vars huvuduppdrag är att utifrån gällande lagstiftning stödja nämnd och förvaltnings¬¬chefs uppdrag att tillse att verksamheten ges förutsättningar och resurser för att kunna fullgöra sitt uppdrag och följa gällande regelverk. Avdelningens uppdrag innefattar i huvudsak förvaltningsövergripande verksamhetsplanering, processer & rapportering, kvalitets- och verksamhetsuppföljning, privata utförare, patientsäkerhetsarbete och nämndsadministration. Avdelningen består idag av 15 medarbetare.

Som verksamhetscontroller arbetar du med upphandling, enligt lagen om valfrihet (LOV) och lagen om offentlig upphandling (LOU), av privata utförare inom omsorgsförvaltningen i samverkan med den centrala upphandlingsavdelningen.

Du genomför regelbundna avtalsuppföljningar av de privata utförarna tillsammans med övriga verksamhetscontrollers, medicinskt ansvarig sjuksköterska och socialt ansvarig samordnare som också tillhör avdelningen. Tillsammans är ni ett team.

I arbetet ingår också fakturahantering samt att hantera diverse frågeställningar som berör privata utförare. Dessutom ingår att genomföra utredningar enligt Lex Sara samt utredningar som kan komma från nämnd eller förvaltningschef.

Du medverkar i arbetet med internbudget, delårs- och årsrapporter, kvalitets- och verksamhetsuppföljning samt brukarundersökningar inom omsorgsförvaltningens verksamhetsområde, kopplat mot SoL, LSS och HSL.

Du är medspelare i ett team med olika professioner som stöttar varandra där ett gemensamt ansvar tas för avdelningens olika frågor.


KVALIFIKATIONER
Universitetsexamen med inriktning mot eller en kombination av juridik, statsvetenskap eller sociologi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig.
Erfarenhet av uppföljnings - och analysarbete är en förutsättning för att lyckas i ditt uppdrag. Erfarenhet av arbete med upphandling både enligt LOV och LOU är meriterande.

Att föredra ärenden eller utredningar för exempelvis ledningsgrupp och omsorgsnämnd är en del av arbetet. Erfarenhet av att förbereda ärenden för politiska beslut, särskilt i en kommunal omsorgsnämnd, eller socialnämnd, är meriterande.

Vi tror att du är en person, som genom din erfarenhet, är trygg i dig själv och din förmåga, samt har förmåga till flexibilitet och ansvarstagande.

Du har lätt för att engagera människor och skapa samsyn och delaktighet i förändringsprocesser. Du har kunskap och förståelse för vad som bidrar till god kvalitet för dem som verksamheten är till för. Du arbetar systematiskt, lyfter blicken och ser frågor hur ett helhetsperspektiv. Vidare ser du, genom din analytiska förmåga och ditt kvalitetsmedvetna sätt, förbättringsbehov i verksamheten. Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt.

Eftersom en viktig del i arbetet är att utveckla och bevara goda relationer kommer vi att lägga stor vikt vid din sociala förmåga


ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes. Visa mindre

Verksamhetscontroller med inriktning grundskola till utbildningsförvaltning

Ansök    Nov 22    VÄXJÖ KOMMUN    Verksamhetsanalytiker
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du... Visa mer
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har intresse och kompetens för att arbeta som verksamhetscontroller på utbildningsförvaltningen i Växjö kommun. Tjänsten är placerad vid enheten Analys & utveckling. Enhetens huvuduppdrag är att genom uppföljning, utveckling och stöd vara med och bidra till en effektiv styrning och ledning av verksamheten samt en ökad kvalitet och likvärdighet för barn och elever.

Tjänsten är inriktad gentemot grundskolans verksamhet och att stödja i uppföljning och analys av verksamheten och dess beslutade mål. Uppföljningen sker med utgångspunkt i det nationella kvalitetssystemet som tagits fram av bl.a. Skolverket. Uppföljning är en viktig del av det systematiska kvalitetsarbetet och ger underlag för utveckling. Du kommer att verka i nära samarbete med kollegor som arbetar riktat mot förskola och gymnasieskola. I arbetet ingår att ge stöd till chefer inom verksamhetsformen, men också att bidra med analys av resultat som en del av huvudmannens helhet.

Du kan komma att arbeta med uppdrag som är förvaltnings- och koncernövergripande. Du kommer att bidra med underlag in i arbetet med internbudget, delårs- och årsrapporter samt intern kontroll. I ditt arbete ingår att utreda frågeställningar från verksamhet och nämnd och att ta fram beslutsunderlag.

Arbetsuppgifterna handlar i huvudsak om att:
- vara del i att skapa förutsättningar för att implementera och följa upp det nationella kvalitetssystemet, genom förvaltningens strategiska inriktning
- stödja uppföljning och analys på verksamhetsformsnivå och rektorsnivå
- ta fram och analysera verksamhetens data
- bidra med underlag inför chefsdagar, kvalitetsdialoger och analysdagar
- fungera som stöd i verksamhetsuppföljning och analys av mål- och resultat samt att identifiera behov av utvecklingsinsatser
- ge stöd till enheter som granskas av externa myndigheter

Du kommer att vara en del av olika tvärprofessionella grupper som arbetar med förvaltningens kvalitetsledningssystem och dess delar såsom; strategisk inriktning, systematiskt kvalitetsarbete och budgetprocess. Att självständigt leda arbetsgrupper samt föredra uppdrag för exempelvis ledningsgrupper är en given del av arbetet. Arbetet kräver att du kan arbeta både självständigt och i grupp med individuella och gemensamma mål och att du håller en hög servicegrad. Arbetssätt och metoder kommer att utvecklas kontinuerligt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Högskole-/universitetsexamen med inriktning mot, eller en kombination av, juridik, statsvetenskap, ekonomi, sociologi eller pedagogik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
- Erfarenhet av arbete med strategisk planering och uppföljning, kvalificerat analys- och utredningsarbete eller liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av att sammanställa samt bearbeta såväl kvalitativ som kvantitativ data

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete med systematiskt kvalitetsarbete, skolans styrning eller arbete inom internbudgetprocesser
- Erfarenhet av att arbeta i systemstöd kopplat till uppföljning av skolans kvalitetsarbete och/eller med skoldata
- Kunskap om lagstiftning och styrdokument som styr skolans uppdrag

För att passa i jobbet tror vi att du är en analytisk person som är noggrann och har sinne för struktur och ordning. Du har hög social förmåga, trivs med att samarbeta, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är lösningsfokuserad, har handlingsförmåga och engagemang samt kan självständigt driva ditt arbete. Vidare kan du snabbt växla mellan olika frågor och har god förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan ta fram samt bearbeta såväl kvalitativ som kvantitativ data och däri se delar och helheter som bidrar till slutsatser för fortsatt utveckling. I uppdraget ingår att kunna skapa en förtroendefull och respektfull dialog med medarbetare inom olika delar av verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Verksamhetscontroller

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi s... Visa mer
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden.

Change starts here!


Universitetsledningens kansli främsta uppdrag är att stödja universitetsledning, vicerektorer och universitetets ledningsprocesser. Kansliet spelar en central roll i arbetet med universitetets mål och vision. I uppdraget ingår att samordna arbetet med verksamhetsplanering och uppföljning, verksamhetsutveckling, upprätthållande och kvalitetssäkring av myndighetsutövning, vilket inkluderar interna regelverk och beslutsstruktur samt relevant juridik. I uppdraget ingår även utredningar, ärendehandläggning och universitetsövergripande samordning inom en rad områden såsom utbildnings- och forskningsfrågor, lika villkor samt hållbarhet. Inom avdelningen finns 30 anställda med placering både i Kalmar och Växjö och vi söker nu en verksamhetscontroller.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller arbetar du med att stötta planeringschefen i att utveckla planerings- analys- och uppföljningsprocesser för verksamhetsplanering och uppföljning. Det innebär även att ha förståelse för och arbeta med de verktyg som knyter an till processerna. Arbetet kräver ett nära samarbete med personal och ledningsfunktioner på olika nivåer inom universitetet och du får en central roll i många utvecklingsfrågor.

Du ansvarar för att koordinera och leda arbetet med återrapporteringen av universitetets särskilda regeringsuppdrag, liksom universitetets årsredovisning. Du har även en central roll i arbetet med universitetets verksamhetsplan, budgetunderlag till regeringen samt beredningen av universitetets strategiska medel. Du behöver ha förståelse för ekonomiska underlag men universitetets ekonomiavdelning ansvarar för att ta fram den finansiella redovisningen och ekonomiska uppföljningen.

Du rapporterar till planeringschefen, men bereder och föredrar även ärenden för universitetsledningen såväl skriftligt som muntligt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst kandidatexamen i för tjänsten relevant inriktning. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av arbete med centrala ledningsprocesser, planering, uppföljning samt av att analysera verksamhet i en större organisation eller myndighet.

Du är en god skribent och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du är en tydlig kommunikatör och har vana av att bereda ärenden och föredra dessa för styrelse eller motsvarande. Du har god datorvana och erfarenhet av administrativa system med intresse av att utveckla digitala arbetssätt med relevans för Linnéuniversitetets verksamhetsplanering och uppföljning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat arbete från lärosäte och kännedom om de lagar och regler som styr verksamheten inom högskoleområdet.

För arbetet krävs ett mycket gott ordningssinne och noggrannhet samt förmågan att strukturera och planera. Vidare är helhetsperspektivet centralt samtidigt som du har ett verksamhetsnära fokus. Som person har du god förmåga att se samband, kunna skapa enkla och tydliga strukturer samt beskriva dem på ett pedagogiskt sätt. Du är målmedveten, effektiv, analytisk samt drivs av att utveckla, kvalitetssäkra och förbättra verksamheten. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, självständighet och initiativförmåga, därför kommer vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Ansta?llningsvillkor
Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då kansliet finns på två orter förekommer resor mellan orterna.
Ansta?llning: Tillsvidare, 100 %, startdatum enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Mer information la?mnas av:
Avdelningschef och tillika planeringschef Karin Järplid, [email protected].
Fra?gor ga?llande ansta?llningsvillkor besvaras av HR-partner Stina Andersson, [email protected]

Fackliga fo?retra?dare na?s via universitetets va?xel pa? tfn: 0772-28 80 00.

Va?lkommen med din anso?kan senast den 7 februari. Dnr HR-2024/18. 


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Verksamhetscontroller med inriktning grundskola till utbildningsförvaltning

Ansök    Nov 6    VÄXJÖ KOMMUN    Verksamhetsanalytiker
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du... Visa mer
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har intresse och kompetens för att arbeta som verksamhetscontroller på utbildningsförvaltningen i Växjö kommun. Tjänsten är placerad vid enheten Analys & utveckling. Enhetens huvuduppdrag är att genom uppföljning, utveckling och stöd vara med och bidra till en effektiv styrning och ledning av verksamheten samt en ökad kvalitet och likvärdighet för barn och elever.

Tjänsten är inriktad gentemot grundskolans verksamhet och att stödja i uppföljning och analys av verksamheten och dess beslutade mål. Uppföljningen sker med utgångspunkt i det nationella kvalitetssystemet som tagits fram av bl.a. Skolverket. Uppföljning är en viktig del av det systematiska kvalitetsarbetet och ger underlag för utveckling. Du kommer att verka i nära samarbete med kollegor som arbetar riktat mot förskola och gymnasieskola. I arbetet ingår att ge stöd till chefer inom verksamhetsformen, men också att bidra med analys av resultat som en del av huvudmannens helhet.

Du kan komma att arbeta med uppdrag som är förvaltnings- och koncernövergripande. Du kommer att bidra med underlag in i arbetet med internbudget, delårs- och årsrapporter samt intern kontroll. I ditt arbete ingår att utreda frågeställningar från verksamhet och nämnd och att ta fram beslutsunderlag.

Arbetsuppgifterna handlar i huvudsak om att:
- vara del i att skapa förutsättningar för att implementera och följa upp det nationella kvalitetssystemet, genom förvaltningens strategiska inriktning
- stödja uppföljning och analys på verksamhetsformsnivå och rektorsnivå
- ta fram och analysera verksamhetens data
- bidra med underlag inför chefsdagar, kvalitetsdialoger och analysdagar
- fungera som stöd i verksamhetsuppföljning och analys av mål- och resultat samt att identifiera behov av utvecklingsinsatser
- ge stöd till enheter som granskas av externa myndigheter

Du kommer att vara en del av olika tvärprofessionella grupper som arbetar med förvaltningens kvalitetsledningssystem och dess delar såsom; strategisk inriktning, systematiskt kvalitetsarbete och budgetprocess. Att självständigt leda arbetsgrupper samt föredra uppdrag för exempelvis ledningsgrupper är en given del av arbetet. Arbetet kräver att du kan arbeta både självständigt och i grupp med individuella och gemensamma mål och att du håller en hög servicegrad. Arbetssätt och metoder kommer att utvecklas kontinuerligt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Högskole-/universitetsexamen med inriktning mot, eller en kombination av, juridik, statsvetenskap, ekonomi, sociologi eller pedagogik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
- Erfarenhet av arbete med strategisk planering och uppföljning, kvalificerat analys- och utredningsarbete eller liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av att sammanställa samt bearbeta såväl kvalitativ som kvantitativ data

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete med systematiskt kvalitetsarbete, skolans styrning eller arbete inom internbudgetprocesser
- Erfarenhet av att arbeta i systemstöd kopplat till uppföljning av skolans kvalitetsarbete och/eller med skoldata
- Kunskap om lagstiftning och styrdokument som styr skolans uppdrag

För att passa i jobbet tror vi att du är en analytisk person som är noggrann och har sinne för struktur och ordning. Du har hög social förmåga, trivs med att samarbeta, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är lösningsfokuserad, har handlingsförmåga och engagemang samt kan självständigt driva ditt arbete. Vidare kan du snabbt växla mellan olika frågor och har god förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan ta fram samt bearbeta såväl kvalitativ som kvantitativ data och däri se delar och helheter som bidrar till slutsatser för fortsatt utveckling. I uppdraget ingår att kunna skapa en förtroendefull och respektfull dialog med medarbetare inom olika delar av verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Business Analyst

Flygledartornet är ett nytt initiativ hos oss på Södra vars syfte är att knyta samman alla delar i värdekedjan, från våra skogsägande medlemmar till våra kunder inom pappersmassa, sågade trävaror och energi. Vi söker nu dig med intresse för verksamhetsutveckling som vill vara del av resan! Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som Business Analyst består dina arbetsuppgifter av att utifrån vår värdekedjas olika delar förbereda, samordna och presentera a... Visa mer
Flygledartornet är ett nytt initiativ hos oss på Södra vars syfte är att knyta samman alla delar i värdekedjan, från våra skogsägande medlemmar till våra kunder inom pappersmassa, sågade trävaror och energi. Vi söker nu dig med intresse för verksamhetsutveckling som vill vara del av resan!

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Business Analyst består dina arbetsuppgifter av att utifrån vår värdekedjas olika delar förbereda, samordna och presentera analyser att använda som beslutsstöd för verksamheten. Vidare utmanar du nuläget och föreslår förändringar och förbättringar genom att exempelvis ta fram underlag för kompetens- och processutveckling. Din roll är koordinerande och innebär en hel del utredning, planering och dokumentation, där du samarbetar med medarbetare från olika delar i värdekedjan samt med externa parter som exempelvis konsulter.

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen har du förståelse för skoglig eller industriell verksamhet samt för tillämpning av analysmetoder. Du har en relevant förvärvad utbildning på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Som person är du kreativ och genom ett pedagogiskt förhållningssätt utmanar du gärna befintliga strukturer, processer och intressenter. Du har en god kommunikationsförmåga och förstår värdet av goda relationer såväl internt som externt. Du är strukturerad och kan enkelt prioritera dina arbetsuppgifter. Du har med fördel kunskap om kooperativa ägandeformer och dess egenskaper men det är inte ett krav för tjänsten. Förutom ovanstående har du:

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- God datavana

- B-körkort

- Erfarenhet av projektledning är meriterande

Placering/Anställning

Tjänsten gäller tillsvidare på heltid med placeringsort Växjö, alternativt på distans några dagar i veckan. Resor i tjänsten förekommer. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi är Sveriges största skogsägarförening med 53 000 medlemmar. Vår internationella industrikoncern förädlar våra medlemmars skog till allt från pappersmassa, konstruktionsmaterial och trävaror till förnybar energi och textilmassa för klädtillverkning. Vi utvecklar hela tiden nya användningsområden för vår förnybara råvara och skapar långsiktigt hållbar tillväxt och framtid.

Vill du veta mer?

För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-Direkt på 0470-895 00. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen kan du kontakta Chef Flygledartornet Stefan Ekberg på 0470-89975. För fackliga frågor vänligen kontakta Teddy Hedlund, Unionen, [email protected] eller Erik Karlsson, SACO, [email protected].

Ansök via länken nedan senast den 1:a november 2022. Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på (https://www.facebook.com/sodragroup), (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Verksamhetsanalytiker/Strateg

Ansök    Mar 23    REGION KRONOBERG    Verksamhetsanalytiker
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innebär bland annat: • Förse ledningen inom primärvård, psykiatri och rehab (PPR) med beslutsstödsmaterial • Stödja ledning, program och projekt i analys och verksamhetsutveckling • Utveckla verksamhetsuppföljning och beslutsstödsystem kopplat till verksamhetsutveckling och förändrings... Visa mer
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:

• Förse ledningen inom primärvård, psykiatri och rehab (PPR) med beslutsstödsmaterial
• Stödja ledning, program och projekt i analys och verksamhetsutveckling
• Utveckla verksamhetsuppföljning och beslutsstödsystem kopplat till verksamhetsutveckling och förändringsarbeten.
• Ta fram relevanta KPI:er för uppföljning av verksamhetsutveckling och förändringsarbeten.
• Utbildning av chefer- och medarbetare i datadriven analys- och tillhörande analysverktyg

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning inom statistik, ekonomi eller motsvarande.

Du ska ha en analytisk förmåga samt förmåga att se större samband även i ett helhetsperspektiv. Du behöver vara mål- och processorienterad samt vara en god och pedagogisk kommunikatör. Du behöver ha god samarbetsförmåga och servicekänsla samt en lösningsorienterad attityd.

Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskap av att arbeta i BI-system, gärna Qlikview/Qliksense samt stor erfarenhet av att arbeta i Excell.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi kommer att genomföra intervjuer den 2/5 och 8/5 på eftermiddagen.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare Logistik Södra Skog

Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra nästan 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet. Med kunskap och engagemang verkar vi på Södra för att skapa ett lönsamt och långsiktigt hållbart skogsbruk genom at... Visa mer
Det är i skogen allt börjar - och hela tiden börjar om. Södra Skog arbetar med att köpa in den förnybara skogsråvaran från våra nästan 52.000 medlemmar och leverera den till Södras olika industrier. Vi arbetar nära medlemmarna i deras skogsbruk, vi delar deras utmaningar och vi hjälper dem att skapa både ökad klimatnytta och högre lönsamhet.

Med kunskap och engagemang verkar vi på Södra för att skapa ett lönsamt och långsiktigt hållbart skogsbruk genom att bland annat tillhandahålla väldigt bra skogliga tjänster.

Har du förmågan att utveckla försörjningsstrukturer och logistikflöden? Om du är redo för en utmaning där du kan göra verklig skillnad genom att forma vår framtid inom logistik och flödesanalys - då är detta en chans att bli en del av vårt dedikerade team på Södra Skog!

Det här får du jobba med på Södra

Din roll kommer vara varierande och kommer att inkludera allt från att utveckla och dokumentera arbetsrutiner till att driva och medverka inom projekt och samarbeta med olika delar av vår organisation för att säkerställa en effektiv och framåtblickande logistik i enlighet med Södras försörjningsstrategi.

Du känner dig trygg i ditt beslutsfattande och har samtidigt en passion för att utnyttja digitala möjligheter och har ett naturligt och högt driv för att göra verksamhetsförflyttningar kombinerat med en ödmjuk framtoning.

Vidare kommer du vara länken mellan verksamheten och IT-utveckling och kommer samarbeta tvärfunktionellt för att säkerställa en smidig logistikkedja.

Fler ansvarsuppgifter:

- Hålla i utbildning inom området för flöde och logistik

- Coacha och utveckla inom områdena för systemutveckling, kravställning och tester

- Delta i projekt

- Samverka med övriga affärsområden i logistikfrågor

- Flödes- och försörjningsanalyser

Vem söker vi?

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du tryggt vilar på en tidigare erfarenhet där du har arbetat med att analysera och skapa försörjningsstrukturer utifrån framtagna försörjningsstrategier. Din bakgrund har någon form av eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain eller ekonomi och/eller likväl arbetslivserfarenhet inom något av områdena.

Vidare ser vi att dina personliga egenskaper är av god samarbets- och kommunikationsförmåga, såväl inom arbetsgruppen som gentemot externa kunder och leverantörer.

Tjänsten kräver även en mycket god analytisk och problemlösningsförmåga samt att du trivs med ett självständigt arbete där du har förmågan att utifrån egna insikter förverkliga uppgifter tillsammans med den operativa verksamheten.

Övriga kvalifikationer:

- Du behärskar det svenska såväl som det engelska språket väl i både tal och skrift

- Du har en god datavana och är bekväm att arbeta i Excel

- B-körkort

Tjänsten omfattar heltid och är tillsvidare med start enligt överenskommelse.

Placeringsorter är möjliga på något av våra bruk i Värö, Mörrum, Mönsterås eller på huvudkontoret i Växjö. Resor förekommer i tjänsten.

Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vill du veta mer?

Har du några frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande Försörjningschef Thomas Frick, [email protected] eller +46722096610.

Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av ansvarig rekryterare Kristina Tingdahl, [email protected].

Fackliga frågor besvaras av:

Teddy Hedlund, Unionen, [email protected]

Erik Karlsson, Saco, [email protected]

Fredrik Dacke, Saco, [email protected]

Robert Andersson, Ledarna, [email protected]

Vad tror du, kan det här vara något för dig?

Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig och få din ansökan till oss senast den 29 december.

Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle

Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt. Visa mindre

Analytiker

Dina framtida arbetsuppgifter Som Analytiker kommer du att ingå i Södras strategifunktion där din roll är att stötta verksamheten med analys och processtöd. Dina arbetsuppgifter består i att förbereda, samordna och presentera nulägesanalyser inom flera olika områden. Exempelvis gör du omvärldsanalyser inom bland annat hållbarhet, geopolitik, makroekonomi, ny lagstiftning och digital utveckling och drar slutsatser om vilka effekter dessa kan få för verksamh... Visa mer
Dina framtida arbetsuppgifter
Som Analytiker kommer du att ingå i Södras strategifunktion där din roll är att stötta verksamheten med analys och processtöd. Dina arbetsuppgifter består i att förbereda, samordna och presentera nulägesanalyser inom flera olika områden. Exempelvis gör du omvärldsanalyser inom bland annat hållbarhet, geopolitik, makroekonomi, ny lagstiftning och digital utveckling och drar slutsatser om vilka effekter dessa kan få för verksamheten. Dina slutsatser och rapporter utgör därmed en viktig del i det beslutsmaterial som strategiavdelningen genererar för att verksamheten ska kunna göra faktabaserade och välgrundade vägval.

Du kommer ingå i en matrisgrupp bestående av representanter från flera olika avdelningar inom Södra, vilket innebär att du kommer få ett en god inblick i hela Södras verksamhet och etablerar ett brett kontaktnät. Då strategifunktionen är under uppbyggnad kommer du att få arbeta i en dynamisk miljö där du får chansen att påverka arbetsprocessernas utformning och vidareutveckla de digitala analysverktyg som implementeras.

Din erfarenhet
För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk i ditt arbetssätt och duktig på att förstå och bearbeta komplex information. Du har ett starkt intresse för de utmaningar vi står inför i samhället, ny teknik och innovation. Du är nyfiken på att använda digitala analysverktyg och trivs med att arbeta faktabaserat. Vidare har du ett öppet förhållningssätt samt har en förmåga att granska verksamheten från flera olika perspektiv och att sammanställa och presentera dina slutsatser.

Som person är du engagerad, flexibel med stark initiativförmåga och trivs i en miljö där du ges stort inflytande att själv påverka och utveckla arbetsprocesserna. Du har en förmåga att självständigt driva analys, är kommunikativ samt har förmågan att förmedla dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt. Förutom ovanstående ser vi även att du uppfyller följande:

- Högskoleexamen inom ekonomi eller som ingenjör
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- God datorvana
- B-körkort

Därtill är det meriterande om du har erfarenhet från konsultbranschen eller analysarbete.

Placering/Anställning
Tjänsten gäller tillsvidare på heltid med placeringsort Växjö, eventuellt annan enhet inom Södra. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Din arbetsgivare Södra
Ur idén om att man är starkare tillsammans, bildades Södra år 1938. Idag är Södra Sveriges största skogsägarförening med 52 000 familjeskogsbrukare där skogen brukats i generationer. I vår medlemsägda skogsindustri jobbar 3 100 medarbetare med att förädla skogsråvaran och skapa värde för människor och miljö genom förnybara produkter inom trä, massa, biomaterial och energi. Vi har hela världen som marknad och är stora nog att påverka klimatomställningen där skogen spelar en viktig roll. Tillsammans kan vi bidra till ett naturligare samhälle för kommande generationer.

Vill du veta mer?
Har du frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR-Direkt på 0470-89500. Har du frågor kring verksamheten eller tjänsten, vänligen kontakta Strategiledare Maria Bergön på 0470-89260. Fackliga frågor hänvisas till Teddy Hedlund, Unionen, [email protected] eller Erik Karlsson, SACO, [email protected].

Ansök via länken nedan senast den 25:e september 2022. Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på Facebook, Instagram #jobbapåsödra.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom upphandling

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och planeringsavdelningen inom regionstaben som arbetar för att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten av inköp i Region Kronoberg. Enheten består av knappt 20 medarbetare och finns placerade i Regionhuset i Växjö. På enheten har vi flera olika uppdrag där majoriteten j... Visa mer
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och planeringsavdelningen inom regionstaben som arbetar för att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten av inköp i Region Kronoberg. Enheten består av knappt 20 medarbetare och finns placerade i Regionhuset i Växjö.

På enheten har vi flera olika uppdrag där majoriteten jobbar som upphandlare, men vi har även materialkonsulenter och administrativa assistenter på enheten.

ARBETSUPPGIFTER
Region Kronoberg står mitt i ett skede av att utveckla det strategiska och långsiktiga perspektivet i vår upphandlingsverksamhet med kategoristyrning. Som vår verksamhetsutvecklare på upphandlingsenheten ansvarar du för att analysera inköpsmönster, komma med förslag på övergripande strategiska inriktningar för upphandlingsverksamheten på Region Kronoberg samt att driva visst utvecklingsarbete inom e-handel tillsammans med gruppen som arbetar inom beställningsservice och e-handelssupport.

Som verksamhetsutvecklare inom upphandlingsenheten blir du organisationens analyserande och beredande funktion inom upphandlingsområdet och fungerar som en sammanhållande resurs för regionen som helhet i den långsiktiga styrningen av upphandlingsverksamheten, bl a med utgångspunkt i den nationella upphandlingsstrategin. Du är med i arbetet med att se till att förslag och idéer blir verklighet i det övergripande strategiska upphandlingsarbetet och att stötta i och implementera övergripande kategoristrategier tillsammans med upphandlarna som ska syfta till att tillgodose regionens nuvarande och kommande behov inom upphandling och inköp.

Du kommer även arbeta med vår e-handelsstrategi tillsammans med gruppen som arbetar inom beställningsservice och e-handel. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med upphandlingsenhetens upphandlare och du driver, koordinerar och skapar engagemang för de strategiska upphandlingsfrågorna genom analys och uppföljning av våra inköp. Arbetet innebär bland annat att bistå regionen och framförallt upphandlingsenheten med analyser inför övergripande planering av upphandlingar samt vara delaktig i att utveckla och effektivisera befintliga processer och metoder i syfte att skapa förutsättningar för organisationen att bedriva effektiv upphandlingsverksamhet med hög utväxling för varje spenderad skattekrona.

I rollen kommer du även att handlägga vissa strategiska upphandlingsärenden för att behålla kunskapen om hantverket att genomföra upphandlingar. Du har vidare en viktig roll i att skapa och underhålla goda relationer med såväl interna beställare, inköpshandläggare och andra nyckelpersoner som med leverantörer, andra externa upphandlingsaktörer och e-handelsutvecklingen.

Du är direkt underställd upphandlingschefen, men rapporterar i vissa strategiska verksamhetsfrågor även till regionens ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst krävs att du arbetat som upphandlare några år och har ett brinnande intresse för att driva utveckling med hjälp av analys. Om du även har erfarenhet av ekonomiska samspel och från arbete som controller är det meriterande.

• Du har som lägst en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller inköp eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten
• Du är grundutbildad inom Lagen om offentlig upphandling
• Du har erfarenhet av analys och uppföljning
• Du har erfarenhet av e-handel och dess möjligheter

• Önskvärt är att du har erfarenhet av upphandlingar inom exempelvis materialförsörjning och/eller IT, då dessa områden är det mest utmanande för regionen nu och framöver.
• Önskvärt är att du har erfarenhet av och förstår de unika utmaningar som finns kopplat till upphandling inom region eller landsting.

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, strukturerad och tycka om att informera/utbilda såväl enskilda individer som grupper. Vi ser också att du är mål- och resultatinriktad, analytisk, har en god samarbetsförmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god datorvana med erfarenhet av arbete i olika IT-system samt har ett självklart intresse för upphandlingsfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Körkort krävs då resor kommer att ingå i tjänsten.

ÖVRIGT
Bifoga gärna relevanta utbildningsbetyg/bevis.
Vi planerar för att genomföra intervjuer den 6 april.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Affärskonsult inom order & logistik genom M3CS unika konsultprogram!

Har du en bakgrund inom logistik eller försäljning- och kundorderhantering och söker en ny spännande karriärmöjlighet? Nu söker vi dig som vill arbeta inom ERP området med ett av världens största affärssystem och ha en roll som både fokuserar på verksamhet och applikationen så är detta program något för dig. Vi söker dig som vill vidareutvecklas till affärskonsult genom M3CS unika program, med start i januari. På M3CS välkomnas du till ett familjärt och vä... Visa mer
Har du en bakgrund inom logistik eller försäljning- och kundorderhantering och söker en ny spännande karriärmöjlighet? Nu söker vi dig som vill arbeta inom ERP området med ett av världens största affärssystem och ha en roll som både fokuserar på verksamhet och applikationen så är detta program något för dig. Vi söker dig som vill vidareutvecklas till affärskonsult genom M3CS unika program, med start i januari. På M3CS välkomnas du till ett familjärt och välmående bolag där din kompetens och utvecklingspotential står i fokus.

OM TJÄNSTEN
Konsultprogrammet syftar till att du under sex månader utbildas inom affärssystemet Infor M3 för att du därefter ska kunna arbeta som affärskonsult i både nationella och internationella kundprojekt. Utbildningsblocken kommer att hållas på M3CS kontor i Linköping, Stockholm, Göteborg och Malmö, där du får träffa andra kollegor inom programmet och bygga ett nätverk inom M3CS. Målet är att du under utbildningen arbetar med en mentor i projekt, för att sedan bli mer självständig efter programmets slut.

Konsultprogrammet är en unik karriärmöjlighet där du genom utbildningen får specialistkompetens inom affärssystemet M3 som du kombinerar med din kompetens från arbetslivet. Detta ger dig goda förutsättningar att förstå kundens verksamhet och utmaningar och stötta dem i utvecklingen av deras process- och systemlösningar inom området order och logistik. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du till starten av konsultprogrammet kommer att anställas direkt hos M3CS.

#

Så här beskriver en medarbetare företagskulturen och hur det är att arbeta på M3CS:

Mitt jobb som affärskonsult är kul och utmanade och jag har fantastiska kollegor där vi har kul tillsammans både i arbetet och privat. Det är alltid en härlig och familjär stämning på kontoret och våra samarbeten kännetecknas av en ödmjukhet och respekt för varandras specialistkompetens, där vi hjälps åt för att stärka varandra i arbetet.

Du erbjuds


* En unik möjlighet till vidareutveckling där du efter avslutat utbildningsprogram blir affärskonsult på ett familjärt och välmående bolag.
* Goda karriärs-och utvecklingsmöjligheter inom bolaget där du erbjuds möjligheten att gå utbildningar och ta olika certifieringar.
* Ett företag med härlig organisationskultur som kännetecknas av goda samarbeten med kollegor och där man gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans.
* En roll med bra lönevillkor och förmåner. På M3CS erbjuds du ett generöst friskvårdsbidrag, förmåner via M3CS Förmånsportal, företagshälsovård, flexibilitet i arbetet samt möjlighet till bonus i din roll.


ARBETSUPPGIFTER
Som affärskonsult kommer du vara med på kundens digitala resa när de väljer att byta eller uppgradera sitt affärssystem. Du kommer exempelvis att:


* Jobba nära slutkund inom ditt processområde
* Hjälpa kunder att effektivisera processer i samband med implementering och utveckling av process- och systemlösningar inom Infor M3.
* Genomföra workshops för att analysera ett företags processer. Utifrån resultaten av workshops ta fram lösningar efter kundernas behov.
* Supportera kunder i deras affärssystemlösning och i deras integrationer mot andra system. Vid behov utbilda personal vid implementation av Infor M3.
* Bli specialist inom en specifik inriktning inom Infor M3.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett till två års arbetslivserfarenhet från en roll inom order och logistik eller liknande roll tillsammans med utbildning inom ditt område. Alternativt längre arbetslivserfarenhet.
- Har en god systemvana samt erfarenhet av systemet Infor M3.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har B-körkort.
- Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet som affärskonsult.

#

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Problemlösande
* Resultatinriktad
* Kommunikativ
* Pedagogisk
* Lyhörd samt har en god samarbetsförmåga.


Övrig information


* Start: Mitten av januari 2023.
* Placering: Växjö, Malmö, Linköping, Stockholm och Göteborg
* Resor: Det förekommer resor i de projekt som kräver detta.
* Omfattning: Heltid, tills vidare med inledande provanställning.
* Rekryteringsprocessen och frågor kring denna hanteras av Academic Work.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


INFORMATION OM FÖRETAGET
M3CS är ett svenskt konsultföretag som grundades 2020. Vi är idag över 80 anställda med fokus på att implementera och sälja affärssystemet Infor M3 / CloudSuite med best of breed produkter som exempelvis Novacura, iCore, Medius, Vince, Extend, etc. Vår vision är att bli det självklara valet för alla M3 kunder. För att uppnå detta vill vi optimera nyttan av kundernas M3 lösning genom att erbjuda de bästa konsulterna, expertisen och branschkunskapen. Visa mindre

Pensionsspecialist inom allmän pension och internationella frågor

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 361 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 600 000 fondbyten och skickar ut 7,7 miljoner orange kuvert. Vi är cirka 1500 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder. Vi gör pensioner enklare! Pensionsmyndighetens utvecklingsavdelning söker nu en pensionsspecialist inom området allmän pension... Visa mer
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 361 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 600 000 fondbyten och skickar ut 7,7 miljoner orange kuvert. Vi är cirka 1500 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!

Pensionsmyndighetens utvecklingsavdelning söker nu en pensionsspecialist inom området allmän pension med inriktning mot internationella frågor.

Utvecklingsavdelningen ansvarar för att koordinera myndighetens strategiska utveckling och att arbeta med konkretisering och genomförande av olika kundbehovsdrivna utvecklingsinitiativ. Avdelningen ansvarar också för utveckling av myndighetens försäkringsprodukter.

På utvecklingsavdelningen är vi idag drygt 80 medarbetare spridda över hela landet som arbetar på ett konsultativt och stödjande sätt och i stor utsträckning i agila arbetsformer. Arbetet innebär även stor samverkan med andra myndigheter och organisationer.


Som pensionsspecialist arbetar du med uppgifter som spänner över en stor bredd. Du driver olika uppdrag, utredningar, remissarbete och granskningar. Du samverkar med andra myndigheter och aktörer på nationell nivå och i vissa fall även på internationell nivå. Arbetet med internationella frågor bedrivs teambaserat inom Pensionsmyndigheten, vilket gör att du kommer att ha en nära samverkan med kollegor från framförallt myndighetens juridikavdelning och produktionsavdelning.

Du kommer ingå i produktenheten som ansvarar för förvaltning, förenkling och vidareutveckling av Pensionsmyndighetens försäkringsprodukter, för kompetens om tjänstepensioner och för omvärldsbevakning av pensionsprodukter. Enheten har även som uppdrag att analysera våra produkter och att utveckla myndighetens riskanalyser kopplat till att förebygga felutbetalningar.

Utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen företrädesvis inom statsvetenskap eller juridik alternativt har flerårig erfarenhet av arbete på myndighet med erfarenhet av internationella pensionsfrågor. Du har några års erfarenhet av projektledning eller av att självständigt ha drivit olika uppdrag eller utredningar. Du har även flerårig erfarenhet inom internationella frågor kopplat till EU-lagstiftning.

Du har en mycket god förmåga och erfarenhet av att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska. Du har också vana av att skriva längre formella texter.

Vi ser det som meriterande om du också har följande:
- erfarenhet och kunskap inom allmän pension
- erfarenhet av att arbetat med pensionsfrågor i ett internationellt perspektiv
- erfarenhet från remissarbete


Egenskaper:
Du har ett professionellt arbetssätt, är självgående, driven och har lätt för att sätta dig in i nya verksamhetsområden. Du har en god analytisk förmåga och kan angripa frågor utifrån ett brett perspektiv. Som person är du självständig, kommunikativ och pedagogisk. Du har mycket god förmåga att nätverka, skapa kontakter och samarbeta. Du har också en förmåga att snabbt sätta dig in i olika frågor och hitta lösningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt:
Anställningen är en tillsvidareanställning, med provanställning om sex månader. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Tjänsten kommer att vara placerad på något av Pensionsmyndighetens kontor. Dessa är Luleå, Söderhamn, Gävle, Karlstad, Stockholm, Visby, Växjö och Halmstad.
Resor förekommer i tjänsten.

Webbaserade urvalstester kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


För mer information:
För mer information kontakta gruppchef Sofie Hammarberg, tel 010-454 20 98.

Fackliga representanter:
Helena Blomkvist, ST, tel 010-454 28 53
Linda Modin, Saco, tel 010-454 33 36

Välkommen med din ansökan senast den 19 mars 2021. Märk din ansökan med PSL 2021-31.

Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss samtal från säljare. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom Data Governance

Ansök    Feb 17    E.On Sverige AB    Verksamhetsanalytiker
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Växjö | Tillsvidare  Hos oss är alla lika olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål a... Visa mer
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Växjö | Tillsvidare 
Hos oss är alla lika olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent återvunnen & förnybar energi senast år 2025. Vår vision är att driva en hållbar energiomställning med en enastående tillgänglighet för våra kunder. För att lyckas med detta är digitalisering ett viktigt område. För oss handlar digitalisering om allt ifrån information och smidig självbetjäning för våra kunder till helautomatiserade processer både för internt bruk kopplat till effektivitet men också för att skapa en så bra upplevelse som möjligt för våra kunder. Förutsättningarna för att vi ska kunna digitalisera våra processer och kundinteraktioner bygger på att vi har koll på vår data. Din roll som Verksamhetsutvecklare inom Data Governance är därför viktig för att driva detta framåt. 

Om rollen
Som  Verksamhetsutvecklare inom Data Governance har du en viktig roll inom ett avgränsat område relaterat till vår data och du blir ansiktet utåt mot övriga verksamheter för dessa specifika datatillgångar. 
Du representerar vårt gemensamma Data Governance initiativ och arbetar med att etablera vårt ramverk inom ditt specifika område. Du är även en viktig del i att vidareutveckla våra förmågor tillsammans med det centrala teamet.
Ditt arbete som handlar mycket om att möjliggöra för fler att hitta rätt data, att förstå vad den betyder, vad den kan användas till och se till att den har kvalitet 
och är användbar – och inte minst att vara den som andra kan vända sig till med frågor.
Du fokuserar framför allt på verksamhetsperspektivet kring vår data snarare än den tekniska implementationen, men arbetar däremot nära mer tekniska roller i olika förbättringsinitiativ relaterade till våra datatillgångar.

På E.ON gör vi nu en stor satsning på vår digitalisering och data, därför söker vi nu flera Verksamhetsutvecklare inom Data Governance, placering för tjänsten kan vara i Malmö, Norrköping eller Växjö.

Om dig som söker
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har en verksamhetsförståelse inom ett specifikt område relaterat till datafrågor, exempelvis kundrelationen, produkter, drift/produktion, anläggningsdata, personal eller ekonomi, som sedan utgör basen för ditt samordningsansvar. 

Du har erfarenhet av att ha arbetat med datarelaterade frågor utifrån ett verksamhetsperspektiv, exempelvis analys och rapportering, definiera krav, kartlägga beroenden, förbättra datakvalitet eller dokumentation samt en förståelse för policies relaterade till data, där GDPR framför allt är det mest framträdande regelverket. 

Som person har du en stark tro på data som en möjliggörare i människors vardag, både internt inom en organisation och externt. Du är analytisk, tycker om att skapa struktur och att se ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna även att du är kommunikativ och gillar att kommunicera både verbalt och skriftligen genom informativa och beskrivande texter. 

För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar så att du känner dig som en naturlig del av vår verksamhet:

”Vi sätter alltid kunden först, Vi blir bättre tillsammans, Vi håller det vi lovar, Vi utforskar nya vägar, Vi agerar medvetet”

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

Välkommen till oss och vägen mot ett hållbart samhälle! 
Sista ansökningsdag är den 6e mars.

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta någon av rekryterande chefer:
Jenny Havander, +46 730 842730
Gustav Wengen, +46 705 282210
Heléne Sarbrant, +46 706 350315

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Per Carlsson, Unionen, +46 070 6035425 
Tony Rexepi, Akademikerna, +46 730 871638 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778 Visa mindre

Verksamhetcontroller till utbildningsförvaltningen

Ansök    Dec 18    Växjö kommun    Verksamhetsanalytiker
Välkommen till utbildningsförvaltningen! Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för våra barn och elever. Vi ansvarar för cirka 18 000 barn och elever och jobbar varje dag för att de ska utvecklas och nå en ökad måluppfyllelse. Vi vill att barn kommer in i vår verksamhet som nyfikna kreativa ettåringar och lämnar oss som engagerade, kunniga och självständiga 19-20-åringar. Läs mer om vad som händer i våra skolor/förskolor på pedagog.vaxjo.se. Enhete... Visa mer
Välkommen till utbildningsförvaltningen!

Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för våra barn och elever. Vi ansvarar för cirka
18 000 barn och elever och jobbar varje dag för att de ska utvecklas och nå en ökad måluppfyllelse. Vi vill att barn kommer in i vår verksamhet som nyfikna kreativa ettåringar och lämnar oss som engagerade, kunniga och självständiga 19-20-åringar. Läs mer om vad som händer i våra skolor/förskolor på pedagog.vaxjo.se.

Enheten för ledningsstöd, uppföljning och analys är placerad på förvaltningskontoret och tillhör myndighet- och kvalitetsavdelningen. Enhetens huvuduppdrag är att utifrån gällande lagstiftning stödja nämnd och förvaltningschef i att ge verksamheten förutsättningar och resurser för att kunna fullgöra sitt uppdrag och följa gällande regelverk. Uppdraget är att skapa en likvärdig förskola och skola för alla barn och elever ur ett 1-20-årsperspektiv och att förverkliga processen "utbilda för ett livslångt lärande".

Som medarbetare hos oss är du viktig! Oavsett vilken roll du har i vår förvaltning kommer du, tillsammans med oss, arbeta för att bidra till en positiv utveckling för våra barn och elever.

ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i en grupp av verksamhetscontrollers och arbetar med uppföljning, utredning och analys inom förskola och skola samt utifrån ett huvudmannaperspektiv. Du medverkar i arbetet med internbudget, delårs- och årsrapporter samt med att utreda frågeställningar från verksamhet och nämnd. Du deltar i det systematiska kvalitetsarbetet på huvudmannanivå och genomför interna kontroller. Att föredra ärenden eller utredningar för exempelvis ledningsgrupp och utbildningsnämnd är en del av arbetet. Du ska även självständigt kunna leda arbetsgrupper i olika utredningar och projekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleexamen med inriktning mot, eller en kombination av, juridik, statsvetenskap, ekonomi, sociologi, pedagogik eller annan examen som vi bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av arbete med planering och uppföljning, statistik och kvalificerat analys- och utredningsarbete eller liknande arbetsuppgifter.

Erfarenhet av arbete med strategiskt kvalitetsarbete eller arbete med verksamhetsinnehåll i budget och bokslut är meriterande. Vi ser positivt på om du även har erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system som Stratsys, Ciceron eller Qlikiew eller motsvarande verksamhets- eller ärendehanteringssystem.

För att passa och trivas i rollen är du en analytisk person som är noggrann och har sinne för struktur och ordning. Du har hög social förmåga, trivs med att samarbeta, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är lösningsfokuserad, har handlingsförmåga och engagemang, använder dina tidigare erfarenheter på ett flexibelt sätt och driver ditt arbete självständigt. Vidare kan du snabbt växla mellan olika frågor och arbetssätt och har god förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan ta fram samt bearbeta såväl kvalitativ som kvantitativ data och däri se delar och helheter som bidrar till slutsatser för fortsatt utveckling.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställningsblanketter kan hämtas på www.polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Expert på trygghetsundersökningar

Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Centrum för polisforskning och utveckling (CPU) vid Linnéuniversitetet söker en expert på trygghetsundersökningar med utgångspunkt i surveymetodik Centrum för polisforskning och utveckling (CPU) är en tvärvetenskaplig forskningsmiljö vid institutionen för polisiärt arbete på L... Visa mer
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling.

Centrum för polisforskning och utveckling (CPU) vid Linnéuniversitetet söker en expert på trygghetsundersökningar med utgångspunkt i surveymetodik

Centrum för polisforskning och utveckling (CPU) är en tvärvetenskaplig forskningsmiljö vid institutionen för polisiärt arbete på Linnéuniversitetet i Växjö. Här bedrivs fristående akademisk forskning om polisrelaterade frågor med särskilt fokus på polisens samverkan med omgivande samhället, brottsförebyggande arbete, organisation och ledning samt polisförhör. I en långsiktig satsning vill centrumet stimulera en mångdisciplinär forskningsmiljö för att bidra till kunskapsutveckling inom polisforskning. I de övergripande målsättningarna ingår att skapa en mötesplats och kunskapsutbyten mellan forskare, poliser och andra som arbetar inom rättsväsendet eller med polisrelaterade frågor.

Arbetsuppgifter

Linnéuniversitetet söker en expert på området trygghetsmätningar med utgångspunkt i surveyundersökningar. I projektet som avser 12 månader, ingår det att: (i) administrera och genomföra lokala trygghetsundersökningar, (ii) medverka i den planerade kursen ”Lokalt trygghetsarbete med utgångspunkt i surveyundersökningar” inklusive certifiering av kursdeltagarna samt (iii) vara sammankallande för ett nationellt nätverk för forskare och praktiker intresserade av trygghetsmätningar med utgångspunkt i surveymetodik.

Anställningen innebär ett självständigt arbete som omfattar hela processen i genomförandet av polisens regionala och lokala trygghetsmätningar. I rollen ingår även att löpande kommunicera med datainsamlande utförare, polisregioner, länsstyrelser och kommuner. Behandling av stora datamaterial och presentation av mätresultat ingår också i arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer

Du har akademisk examen på minst kandidatnivå inom kriminologi eller motsvarande ämne. Du har erfarenhet av att ha ansvarat för och genomfört omfattande surveyundersökningar och då företrädelsevis så kallade trygghetsmätningar. Du har även mångårig erfarenhet av brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete på lokal, regional och nationell nivå. Särskilt meriterande är om du har undervisningserfarenhet från universitet och högskola.

Du har erfarenhet av att leda och driva nätverk inom området trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete och det är önskvärt att du har erfarenhet av att ordna konferenser och seminarier för forskare och praktiker. Därför är det bra om du redan har upparbetade kontakter med relevanta funktioner inom kommuner och polisen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från kvalificerat upphandlingsarbete inom offentlig förvaltning. God förmåga att utrycka sig i svenska och engelska muntligt och skriftligt krävs.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du är lyhörd och har god problemlösningsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Anställning och omfattning: Tidsbegränsad anställning i 1 år med eventuell möjlighet till förlängning. 100 %.

Tillträde: Det är önskvärt att du kan tillträda tjänsten så snart som möjligt.

Placeringsort

Växjö

Mer information lämnas av:

Prefekt Ola Kronkvist, tel: 0470-70 81 62, [email protected]

Frågor som berör anställningen besvaras av HR-partner Ulrika Petersson, tel: 0480-44 69 96, [email protected].

Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 2 december, 2020.


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Visa mindre