Lediga jobb som Lagerplanerare i Växjö

Se lediga jobb som Lagerplanerare i Växjö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Växjö som finns hos arbetsgivaren.

Supply Chain Planner till Växsjö.

Ansök    Jun 27    Sway Sourcing Sweden AB    Lagerplanerare
Om uppdraget Nu söker vi en driven och analytisk Supply Chain/Production Planner för ett spännande uppdrag hos en välrenommerad kund inom tillverkningsindustrin! I denna roll får du ta ett helhetsgrepp om materialflödet – från leverantör till produktion – och aktivt bidra till förbättringsarbete och optimering av logistikprocesser. Du blir en nyckelspelare i att säkerställa materialtillgänglighet, samtidigt som du håller koll på lagernivåer och kapitalbind... Visa mer
Om uppdraget
Nu söker vi en driven och analytisk Supply Chain/Production Planner för ett spännande uppdrag hos en välrenommerad kund inom tillverkningsindustrin! I denna roll får du ta ett helhetsgrepp om materialflödet – från leverantör till produktion – och aktivt bidra till förbättringsarbete och optimering av logistikprocesser.
Du blir en nyckelspelare i att säkerställa materialtillgänglighet, samtidigt som du håller koll på lagernivåer och kapitalbindning. Uppdraget kräver självständighet, initiativkraft och ett stort mått av samarbetsförmåga.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Daglig bevakning och problemlösning inom ditt artikelområde


Lagerstyrning och parametersättning


Leverantörsutveckling och uppföljning


Löpande förbättringar av logistikprocesser


Balansering av belastning och förbättringsarbete under lågintensiva perioder

Vem är du?
Du är strukturerad, kommunikativ och har förmågan att se både detaljer och helhet. Du gillar att skapa relationer och arbetar proaktivt för att utveckla både processer och dig själv. Vi söker även dig som har:
Eftergymnasial utbildning Erfarenhet av logistik eller inköp är meriterande Flytande svenska och engelska i tal & skrift God datorvana – gärna med kunskaper i SAP eller liknande MPS-system LEAN-kunskaper är ett stort plus!
Praktisk information:
Plats: Braås/Växsjö Start: 11 augusti 2025 Slut: 30 september 2026 Distansarbete: Ej möjligt Sista ansökningsdag: 4 juli 2025


Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom logistikplanering? Ansök redan idag och bli en del av ett företag som satsar på förbättringar och framtidens processer!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Logistikkoordinator till välkänt namn inom fordonsindustrin!

Ansök    Mar 2    Perido AB    Lagerplanerare
Har du förmågan att arbeta självständigt i en roll som ställer höga krav på personligt driv och samarbete? Vill du få en fot in i branschen så finns här ett uppdrag med stora möjligheter till personlig utveckling och nätverkande inom logistik. Låter det som något för dig? Om tjänsten Perido söker två stycken Logistikkoordinatorer till en av våra kunder, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Detta är heltidstjänster placerade hos kunden ... Visa mer
Har du förmågan att arbeta självständigt i en roll som ställer höga krav på personligt driv och samarbete? Vill du få en fot in i branschen så finns här ett uppdrag med stora möjligheter till personlig utveckling och nätverkande inom logistik. Låter det som något för dig?
Om tjänsten
Perido söker två stycken Logistikkoordinatorer till en av våra kunder, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Detta är heltidstjänster placerade hos kunden i Braås. Det ena uppdraget är för att täcka ett föräldravikariat på 17 månader, det andra uppdraget är ett 9 månaders uppdrag med mycket god chans till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
Logistikkoordinator har ett övergripande ansvar för materialtillgängligheten till företagets interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen samt utveckling av de interna processerna. I andra änden av vågskålen finns ett ansvar att optimera lagernivåerna för att hålla nere kapitalbindning och lagerbehov. Det är en självständig roll som ställer stora krav på initiativförmåga, uthållighet, framåtdrift och inte minst samarbetsförmåga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Daglig bevakning av sitt sortiment
Daglig problemlösning
Parametersättning/lagerstyrning
Utveckling av leverantörer
Ständiga förbättringar i alla delar av processen
Aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistiks arbetsprocesser

Arbetsbelastningen kan periodvis variera med hög beläggning och korta leveransfönster till perioder med mer normal beläggning, vid dessa tider är det viktigt med en förmåga att jobba med lösningar på mer långsiktiga problemställningar och förbättringsarbete av den egna processen.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter. Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du kan hålla ordning och reda på många detaljer och samtidigt ha en helhetssyn. Förutom goda kunskaper i Lean Manufacturing har du också drivkraften att jobba med utveckling av arbetsprocesserna och din egen personliga utveckling.
Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning
Goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system och med fördel SAP
Du behärskar engelska och svenska väl både i tal och i skrift

Meriterande:
Erfarenhet av arbete inom logistik och/eller inköp

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag som omfattar 17 månader och 9 månader. Start 2023-04-03.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Berglund som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33778 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Lageransvarig till Smålands Skafferi

Ansök    Jul 14    Bravura Sverige AB    Lagerplanerare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på 3 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du ... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 3 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Smålands Skafferi har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Smålands Skafferi en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Smålands skafferi är en livsmedelsgrossist som har sitt hjärta och fokus på lokal mat. Sedan starten av 2015 har de haft en stabil tillväxt på den lokala marknaden och fortsätter expandera. Företaget erbjuder idag närproducerat kött, chark, ost och dryck till dagligvaruhandeln och restaurang. Smålands Skafferi har som mål att vara den flexibla samarbetspartnern som alltid ger allt för att det ska funka.

I dagsläget arbetar det 8 medarbetare i Växjö där även du blir en del av detta team.

Arbetsuppgifter:

Som lageransvarig är dina arbetsuppgifter att kontrollera och plocka inkommande gods och kundorder. Du säkerställer även att det är ordning och reda på lagret. Du har en nyckelroll i hur lager och plock fungerar i organisationen och ser till att det fungerar och samt bidrar till utveckling. Du arbetar ute på lagret och dina arbetstider kan variera något då du kan sluta olika tider på vardagarna.

Några av dina arbetsuppgifter blir att:
• Plocka ordar
• Kontrollera ankommande varor
• Hålla ordning och reda på lagret

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet med kundkontakt och plockhantering
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
• Meriterande av arbete inom lager/livsmedelsbranschen/butik/restaurang
• B-körkort

Du som söker är en ansvarstagande och strukturerad person. Du trivs med att vara en nyckelspelare i lagermiljö och kan både arbeta i team såväl som självständigt. Smålands Skafferi är i en tillväxtfas där det både växer fram nya arbetsuppgifter och möjligheter vilket ställer krav på att du är flexibel och förstår vikten av god service. Du kommer att arbeta ihop med ytterligare en till lagermedarbetare samt ha tät kontakt med både logisikansvarig och säljare vilket gör att du bör ha en god samarbetsförmåga. Vidare värdesätter du noggrannhet i ditt arbete då du hanterar varor inom livsmedel.

Övrig information:

Start: 1 September
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Lageransvarig, Lager, Lagermedarbetare, lagerarbetare, Växjö, plock, varuhantering, orderhantering, godshantering, Smålands Skafferi, daglig varuhandel, heltid Visa mindre

Lageransvarig till Smålands Skafferi

Ansök    Aug 4    Bravura Sverige AB    Lagerplanerare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på 3 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du ... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 3 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Smålands Skafferi har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Smålands Skafferi en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Smålands skafferi är en livsmedelsgrossist som har sitt hjärta och fokus på lokal mat. Sedan starten av 2015 har de haft en stabil tillväxt på den lokala marknaden och fortsätter expandera. Företaget erbjuder idag närproducerat kött, chark, ost och dryck till dagligvaruhandeln och restaurang. Smålands Skafferi har som mål att vara den flexibla samarbetspartnern som alltid ger allt för att det ska funka.

I dagsläget arbetar det 8 medarbetare i Växjö där även du blir en del av detta team.

Arbetsuppgifter:

Som lageransvarig är dina arbetsuppgifter att kontrollera och plocka inkommande gods och kundorder. Du säkerställer även att det är ordning och reda på lagret. Du har en nyckelroll i hur lager och plock fungerar i organisationen och ser till att det fungerar och samt bidrar till utveckling. Du arbetar ute på lagret och dina arbetstider kan variera något då du kan sluta olika tider på vardagarna.

Några av dina arbetsuppgifter blir att:
• Plocka ordar
• Kontrollera ankommande varor
• Hålla ordning och reda på lagret

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet med kundkontakt och plockhantering
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
• Meriterande av arbete inom lager/livsmedelsbranschen/butik/restaurang
• B-körkort

Du som söker är en ansvarstagande och strukturerad person. Du trivs med att vara en nyckelspelare i lagermiljö och kan både arbeta i team såväl som självständigt. Smålands Skafferi är i en tillväxtfas där det både växer fram nya arbetsuppgifter och möjligheter vilket ställer krav på att du är flexibel och förstår vikten av god service. Du kommer att arbeta ihop med ytterligare en till lagermedarbetare samt ha tät kontakt med både logisikansvarig och säljare vilket gör att du bör ha en god samarbetsförmåga. Vidare värdesätter du noggrannhet i ditt arbete då du hanterar varor inom livsmedel.

Övrig information:

Start: 1 September
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Lageransvarig, Lager, Lagermedarbetare, lagerarbetare, Växjö, plock, varuhantering, orderhantering, godshantering, Smålands Skafferi, daglig varuhandel, heltid Visa mindre

Lageransvarig till Smålands Skafferi

Ansök    Aug 4    Bravura Sverige AB    Lagerplanerare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på 3 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du ... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 3 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Smålands Skafferi har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Smålands Skafferi en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Smålands skafferi är en livsmedelsgrossist som har sitt hjärta och fokus på lokal mat. Sedan starten av 2015 har de haft en stabil tillväxt på den lokala marknaden och fortsätter expandera. Företaget erbjuder idag närproducerat kött, chark, ost och dryck till dagligvaruhandeln och restaurang. Smålands Skafferi har som mål att vara den flexibla samarbetspartnern som alltid ger allt för att det ska funka.

I dagsläget arbetar det 8 medarbetare i Växjö där även du blir en del av detta team.

Arbetsuppgifter:

Som lageransvarig är dina arbetsuppgifter att kontrollera och plocka inkommande gods och kundorder. Du säkerställer även att det är ordning och reda på lagret. Du har en nyckelroll i hur lager och plock fungerar i organisationen och ser till att det fungerar och samt bidrar till utveckling. Du arbetar ute på lagret och dina arbetstider kan variera något då du kan sluta olika tider på vardagarna.

Några av dina arbetsuppgifter blir att:
• Plocka ordar
• Kontrollera ankommande varor
• Hålla ordning och reda på lagret

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet med kundkontakt och plockhantering
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
• Meriterande av arbete inom lager/livsmedelsbranschen/butik/restaurang
• B-körkort

Du som söker är en ansvarstagande och strukturerad person. Du trivs med att vara en nyckelspelare i lagermiljö och kan både arbeta i team såväl som självständigt. Smålands Skafferi är i en tillväxtfas där det både växer fram nya arbetsuppgifter och möjligheter vilket ställer krav på att du är flexibel och förstår vikten av god service. Du kommer att arbeta ihop med ytterligare en till lagermedarbetare samt ha tät kontakt med både logisikansvarig och säljare vilket gör att du bör ha en god samarbetsförmåga. Vidare värdesätter du noggrannhet i ditt arbete då du hanterar varor inom livsmedel.

Övrig information:

Start: 1 September
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Lageransvarig, Lager, Lagermedarbetare, lagerarbetare, Växjö, plock, varuhantering, orderhantering, godshantering, Smålands Skafferi, daglig varuhandel, heltid Visa mindre

TopWork söker lager och logistiksamordnare...

Ansök    Dec 3    TopWork Sverige AB    Lagerplanerare
TopWork är ett auktoriserat företag som arbetar med bemanning och rekrytering. Våra kunder finns inom branscher som industri, lager, logistik, bygg och administration. Vi är din trygga, professionella partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork - vi hittar rätt medarbetare till rätt arbetsgivare och arbetsplats. ...till kund utanför Växjö.   Nu söker vi dig med breda erfarenheter inom lager och logistik, som vill arbeta ho... Visa mer
TopWork är ett auktoriserat företag som arbetar med bemanning och rekrytering. Våra kunder finns inom branscher som industri, lager, logistik, bygg och administration. Vi är din trygga, professionella partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork - vi hittar rätt medarbetare till rätt arbetsgivare och arbetsplats.

...till kund utanför Växjö.
 
Nu söker vi dig med breda erfarenheter inom lager och logistik, som vill arbeta hos vår kund utanför Växjö. Du kommer att ansvara för att lagret optimeras på bästa sätt, det är därför viktigt att du är ordningsam och har ett strukturerat förhållningssätt. Dina arbetsuppgifter innefattar allt från plock, pack och emballering, till service och bokning av leveranser. För att vara aktuell för tjänsten krävs tidigare erfarenhet av liknande uppgifter. Som person är du driven, serviceminded och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där det händer mycket. Är det dig vi söker? Tveka inte att lämna in din ansökan redan idag!
 
Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete. Visa mindre

Logistikmedarbetare med administrativt ansvar till företag i Växjö

Just nu söker vår kund, som är ett känt, stabilt och väletablerat företag i Växjö efter 2 logistikmedarbetare med administrativt ansvar. Vi söker en person till morgonskiftet och en person till eftermiddagsskiftet! Om rollen Ditt dagliga arbete kommer utgöras på företagets lager/logistikavdelning. Du kommer dagligen köra truck, hantera inkommande leveranser, plocka/packa på lagret och administrera i affärssystemet IFS. Tillsammans med dina kollegor tar n... Visa mer
Just nu söker vår kund, som är ett känt, stabilt och väletablerat företag i Växjö efter 2 logistikmedarbetare med administrativt ansvar. Vi söker en person till morgonskiftet och en person till eftermiddagsskiftet!

Om rollen
Ditt dagliga arbete kommer utgöras på företagets lager/logistikavdelning. Du kommer dagligen köra truck, hantera inkommande leveranser, plocka/packa på lagret och administrera i affärssystemet IFS. Tillsammans med dina kollegor tar ni emot inkommande gods till företaget, alltid med åtanke på ett effektivt arbetssätt och att god produktkvalitet kan säkerställas genom hela lagerprocessen. Du har tillsammans med dina kollegor ansvar för att det är en god struktur och ett enkelt arbetsflöde på lagret.

Om dig
Du har erfarenhet av kvalificerat lager- och logistikarbete, gärna från ett företag med egen produktion. Du har truckkörkort och flera års erfarenhet av truckkörning (A1-A4, B1-B4). Då vi har höga krav på leveransprecision är du stresstålig och gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du är strukturerad, noggrann och prestigelös som person samt en sann lagspelare som uppskattar att jobba tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål. Du har lätt för att se vad som behöver göras och löser de problem som uppstår på egen hand. Du har en god datavana och har tidigare arbetat i ett affärssystem, extra meriterande om du har erfarenhet av IFS. 

kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har Arbetslivserfarenhet inom ett liknande område alternativt utbildning inom lager och logistik.
Erfarenhet från relevant affärssystem, gärna IFS.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Truckkörkort A1-A4 B1-B4 samt körvana är ett krav. 
Omfattning
Tjänsten är på 100% och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Tjänsten kommer löpa tillsvidare, till en början kommer den innebära 6 månaders visstidsanställning, för rätt person finns det goda chanser för förlängning!
Befattning/titel: Lager Logistikmedarbetare
Ort: Växjö
Arbetstider: Vi söker en person till morgonskiftet och en person till kvällsskiftet, fylla gärna i din ansökan vilket skift du främst är intresserad av.
Start: Så snart som möjligt/enligt överenskommelse.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Växjö Energi söker Förrådspersonal

Ansök    Nov 22    Brapersonal Sverige AB    Lagerplanerare
Växjö Energi - en del av din vardag Växjö Energi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla i Växjö Kommun. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Vi ligger ständigt i framkant med ny teknik och skapar utveckling genom att vara regionens självklara infrastrukturaktör. Med stort engagemang och ett starkt miljöfokus skapar våra medarbetare prisvärda och samhällsnyttiga ... Visa mer
Växjö Energi - en del av din vardag

Växjö Energi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla i Växjö Kommun. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Vi ligger ständigt i framkant med ny teknik och skapar utveckling genom att vara regionens självklara infrastrukturaktör. Med stort engagemang och ett starkt miljöfokus skapar våra medarbetare prisvärda och samhällsnyttiga tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder - idag och i framtiden.

Vi söker nu

Förrådspersonal

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare på förrådet på Växjö Energi kommer du att dagligen arbeta i vårt affärssystem IFS och dess lager- och inköpsmodul. Du har kontinuerlig kontakt med interna kunder/beställare och leverantörer. Du kommer att ha ett nära samarbeta med våra upphandlare och övrig förrådspersonal. Vidare kommer du att arbeta med redovisning och inventering av vårt material i lager. Arbetet innebär också att arbeta med godsmottagning (lastning och lossning av material). Du kommer också att delta i olika förbättringsprojekt som pågår inom företaget.

Förrådet på Växjö Energi servar samtliga affärsområden inom Växjö Energikoncernen med godshantering, lagerverksamhet samt fastighetsservice.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av logistik, lagerverksamhet eller liknande. Du ska ha relevant utbildning inom logistik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du ska ha goda datakunskaper och vara bra på att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har vana av att arbeta i lager- och/eller affärssystem samt och ha lätt för att se samband i system. På Växjö Energi använder vi IFS som affärssystem.

Som person ska du vara självgående, noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt med sinne för ordning och reda. Du ska ha lätt för att skapa relationer, vara servicemedveten och flexibel i din kontakt med våra medarbetare och med våra leverantörer.

Körkort för bil erfordras.

Kontakt

Pontus Brantberg, Rekryterare, BraPersonal, Tel: 0702-68 06 70



Ansökan

Välkommen med din ansökan! Eftersom vi tillämpar löpande urval vill vi gärna ha din ansökan snarast.



I rekryteringen samarbetar Växjö Energi AB med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Växjö Energi AB. Visa mindre

Vill du jobba som förrådstekniker på hjälpmedelscentralen?

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Varje år förskrivs ungefär 3000 olika hjälpmedel via hjälpmedelscentralen. Vi ger service på mer än 1300 hjälpmedel varje år och stöttar omkring 700 förskrivare att hitta rätt produkter. Nu söker vi en förrådstekniker till vårt team på hjälpmedelscentralen. Hos oss blir du en av 19 medarbetare med olika yrkeskompetens. V... Visa mer
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Varje år förskrivs ungefär 3000 olika hjälpmedel via hjälpmedelscentralen. Vi ger service på mer än 1300 hjälpmedel varje år och stöttar omkring 700 förskrivare att hitta rätt produkter.

Nu söker vi en förrådstekniker till vårt team på hjälpmedelscentralen.

Hos oss blir du en av 19 medarbetare med olika yrkeskompetens. Vårt uppdrag är att erbjuda tekniska lösningar för att underlätta vardagen och skapa delaktighet för personer med funktionsnedsättningar i samhället. Vi erbjuder lösningar, avancerad teknik och specialanpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov.




ARBETSUPPGIFTER
Som förrådstekniker hos oss kommer du att ha hand om godsmottagning, plock/utleverans av hjälpmedel samt lagervård, praktiskt och administrativt. I tjänsten ingår även att vara förvaltare av lagerdelen i vårt interna hjälpmedelsdatasystem SESAM. Vi ser dig också som en viktig spelare när det kommer till att utveckla och påverka förrådsarbetet och lagerhållningen i rätt riktning.

KVALIFIKATIONER
För att jobba som förrådstekniker behöver du ha ett mycket gott tekniskt och praktiskt kunnande. Du har erfarenhet av förrådsarbete, logistik och lagervård. Vidare behöver du ha grundläggande datorkunskap, vana vid datorarbete samt B-körkort. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan arbeta utifrån tekniska manualer och instruktioner.

Vi ser gärna att du är bekant med programmet SESAM. Hantering av truckkörning kan bli aktuellt framåt.


Vem är du?
Du är serviceinriktad, engagerad, stresstålig och tycker om logiskt tänkande. Eftersom arbetet till viss del är självständigt behöver du kunna organisera ditt arbete och fatta egna beslut. Men det är även viktigt att du kan samarbete och har förmågan att arbeta i team, i takt med att arbetet ibland kräver kreativa och flexibla lösningar tillsammans med kollegor.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Inbound Logistics Planner

Vill du vara med i ett dynamiskt team som kommit långt inom VPS? Du får chansen att hjälpa andra att utvecklas likväl som dig själv. Du har stora möjligheter till personlig utveckling och nätverkande inom logistik. Logistikplaneraren har ett övergripande ansvar för materialtillgängligheten till våra interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen och våra hemtagningsmetoder samt utveckling av de interna processerna. I andra änden av vågskålen finn... Visa mer
Vill du vara med i ett dynamiskt team som kommit långt inom VPS? Du får chansen att hjälpa andra att utvecklas likväl som dig själv. Du har stora möjligheter till personlig utveckling och nätverkande inom logistik.


Logistikplaneraren har ett övergripande ansvar för materialtillgängligheten till våra interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen och våra hemtagningsmetoder samt utveckling av de interna processerna. I andra änden av vågskålen finns ett ansvar att optimera lagernivåerna för att hålla nere kapitalbindning och lagerbehov. Det är en självständig roll som ställer stora krav på initiativförmåga, uthållighet, framåtdrift och inte minst samarbetsförmåga.


Arbetsuppgifter ILP
Daglig bevakning av sitt sortiment
Daglig problemlösning
Parametersättning/lagerstyrning
Utveckling av leverantörer
Ständiga förbättringar i alla delar av processen



Övrigt
Aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistiks arbetsprocesser. Arbetsbelastningen kan periodvis variera med hög beläggning och korta leveransfönster till perioder med mer normal beläggning, vid dessa tider är det viktigt med en förmåga att jobba med lösningar på mer långsiktiga problemställningar och förbättringsarbete av den egna processen.

Önskvärda kvalifikationer
Erfarenhet av arbete inom logistik och/eller inköp
Eftergymnasial utbildning
Du behärskar engelska och svenska väl både i tal och i skrift
Du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system och med fördel SAP
Du har goda kunskaper inom LEAN
Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du kan hålla ordning och reda på många detaljer och samtidigt ha en helhetssyn
Du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter
Du har drivkraften att jobba med utveckling av arbetsprocesserna och din egen personliga utveckling

Tjänsten är tillsvidare med tillträde snarast.


Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kan komma att ske löpande.
Sista ansökningsdatum : 2021-10-01


För ytterligare upplysningar om tjänsten vänligen kontakta:
Andreas Håkansson, Head of Site Purchasing & Supply Chain, +46 700-897832


Fackliga företrädare:
Thomas Andersson, Unionen, 070-089 76 59
Jesper Alvarsson, Akademikerna, 070-089 77 43 Visa mindre

Hjälpmedelsassistent med samordnar- och systemansvar i Kommunrehab

Ansök    Maj 28    Växjö kommun    Lagerplanerare
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla: • Vi möter alla med respekt • Vi kan jobbet • Vi gör verksamheten bättre • Vi skapar en hållbar framtid I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kolleg... Visa mer
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:

• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid

I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.

Vi ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med det behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du? Sök tjänsten nu!

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett omväxlande och roligt arbete där din roll är betydelsefull för invånarna i Växjö kommun.

I Hjälpmedelsverksamheten är vi idag 13 medarbetare och ingår i Kommunrehab, som är en avdelning i Omsorgsförvaltningen, med ca 70 anställda. Du möter dagligen kunder, leverantörer och hjälpmedelsförskrivare som du samarbetar med.

För att få en god leverans behöver produktflödet från återlämningen till kund fungera effektivt och säkert. Ditt uppdrag blir att samordna och säkerställa detta. I vårt arbete använder vi hjälpmedelssystemet Sesam där Du kommer vara en av våra systemansvariga.
Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierade vilket kräver noggrannhet och effektivitet. Som hjälpmedelsassistent är det viktigt att vara lösningsorienterad: Fokus ligger på kunderna och för att vi ska uppnå en god leverans krävs att tiden användas effektivt och att lösa de problem som uppstår. Ordningssinne, kreativitet, ansvarstagande och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Tydlig riktning och målfokus är ansvarsområden som innefattas i uppdraget.

Du kommer även att ansvara för våra hjälpmedelsinköp vilket innebär att du behöver ha ett ekonomiskt tänkande och kunna skapa goda relationer med våra leverantörer och kunskap om vårt sortiment. Du ska i din roll samordna personal och verksamhetens resurser så att vi optimerar återanvändning av våra hjälpmedel

Lagerarbetet, administrativa arbetsuppgifter samt kundmottagning förekommer dagligen och du kommer även att arbeta med interna kvalitets- och utvecklingsfrågor som en självklar del av din vardag.

KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se

Vi söker en hjälpmedelsassistent som har erfarenhet av likande uppdrag. Du visar stort engagemang, är strukturerad och håller god ordning. Du ska vara tydlig och kommunicera väl, vara flexibel och ha god samarbetsförmåga men även kunna arbeta självständigt. Du ska kunna ta egna initiativ, visa intresse, vara lojal mot din arbetsgivare samt kunna fatta beslut i din roll. Arbetet kräver stor organisationsförmåga. Du har ett tekniskt kunnande och intresse och är van vid att använda datorn som ditt arbetsverktyg. Du är resultatorienterad, ansvarstagande och driven. Har du erfarenhet av Sesam är det meriterande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik- och lagerplanering. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom hjälpmedelshanteringen. Du ska ha god datavana och ett praktiskt handlag.

Du är flytande i det svenska språket i såväl tal som skrift. Du har grundläggande kunskaper i det engelska språket.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes. Visa mindre

Vill du jobba med förrådsservice på Centrallasarettet i Växjö?

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Vår avdelning heter patienttransporter och förrådsservice. Vi är 13 medarbetare och finns på Centrallasarettet i Växjö. Avdelningen har två huvuduppdrag. Antingen jobbar man med att transportera patienter inom sjukhuset eller jobbar man med att förse avdelningar och mottagningar med förrådsmaterial. Avdelningen ingår i ett... Visa mer
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vår avdelning heter patienttransporter och förrådsservice. Vi är 13 medarbetare och finns på Centrallasarettet i Växjö. Avdelningen har två huvuduppdrag. Antingen jobbar man med att transportera patienter inom sjukhuset eller jobbar man med att förse avdelningar och mottagningar med förrådsmaterial.

Avdelningen ingår i ett större verksamhetsområde, kundservice och logistik, som har till uppgift att tillhandahålla, utveckla och förvalta intern kundservice och olika logistiktjänster åt Region Kronoberg. Vi är idag cirka 90 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver nu förstärka med en ny medarbetare inom förrådsservice.

Att jobba med förrådsservice innebär att du ansvarar för att förrådsmaterial och patienttextilier finns på plats på våra avdelningar/mottagningar på Centrallasarettet i Växjö. Du beställer material och textilier med hjälp av ett IT-system och packar sedan upp leveransen i förråden på avdelningen. Du har huvudansvar för några avdelningar/mottagningar och har kontinuerlig kontakt med vårdpersonalen för att stämma av volymer och om det är nya artiklar som ska beställas. Förrådsservice ansvarar även för beställning och uppackning av personalkläder till alla omklädningsrum på sjukhuset.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om ordning och reda och gillar att jobba strukturerat. Jobbet innebär en hel del självständigt arbete på avdelning/mottagning så du ska vara bekväm med att arbeta själv och ta egna beslut. Du är kommunikativ, har en god samarbetsförmåga och tycker om att hitta lösningar på problem som uppstår. Du tycker även att det är viktigt och roligt med utvecklingsarbete. Du behöver ha en god fysik då jobbet är rörligt och innehåller tunga lyft. Du har en förståelse och ett intresse för hälso- och sjukvårdens verksamhet.

Din utbildningsnivå ska som minst vara på gymnasienivå. Du behöver ha goda kunskaper i svenska samt ha en god datorvana.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Bifoga för tjänsten relevanta utbildningsbetyg/ intyg.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Lager & Logistikkoordinator

Ansök    Nov 19    Empleo Växjö AB    Lagerplanerare
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö somär en verktygsleverantör inom träbearbetande industri söker vi nu en noggrann och ansvarsfull Lager- och Logistikkoordinator. Arbetsuppgifter som ingår: * Plockning och packning mot kundorder * Hantering och kvalitetskontroll Inleveranser * Kundorderhantering * Registrering av reklamationer * Inventering och utredningar * Leveransbevakning service * Kundkontakter Tjänsten är en koordinerande rol... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag i Växjö somär en verktygsleverantör inom träbearbetande industri söker vi nu en noggrann och ansvarsfull Lager- och Logistikkoordinator.

Arbetsuppgifter som ingår:

* Plockning och packning mot kundorder
* Hantering och kvalitetskontroll Inleveranser
* Kundorderhantering
* Registrering av reklamationer
* Inventering och utredningar
* Leveransbevakning service
* Kundkontakter

Tjänsten är en koordinerande roll mellan lager och sälj där du kommer ha nära kontakt med företagets säljare.

DIN PROFIL

Du som antar denna utmaning innehar minst gymnasial utbildning. Utöver din utbildning har du goda tekniska och administrativa kunskaper, gärna från ett tillverkande bolag eller från logistikbranschen. Du har god lagervana och är van vid att arbeta vid datorn. Har du erfarenhet av affärssystemet Garp är detta meriterande. Du talar och skriver såväl svenska som engelska.

Vidare trivs du att arbeta i en varierande miljö, är en utåtriktat och serviceinriktad person med god samarbetsförmåga. Du är en duktig organisatör och trivs med att skapa ordning och struktur i din vardag, vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse samt brinner för områdena produktion och logistik.
För att vara behjälplig med andra förekommande serviceuppgifter ser vi gärna att du har B-körkort. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter inom företaget. Är du redo för en ny utmaning?

Uppdraget är långsiktigt och inleds med sex månaders provanställning för att därefter övergå i en tillsvidareanställning.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se [http://www.empleo.se]

Uppstart: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast 2019-12-06

Mer information Visa mindre

Warehouse & Logistics Operations Specialist

Ansök    Okt 2    GE Power Sweden AB    Lagerplanerare
Role Summary:Responsible for facilitating transactions, producing, assembling and delivering replacement/ repair parts and equipment as part of a Services agreement or order. Includes activities such as processing transactions, managing processes, material management, site operations, or warehouse logistics & shipping.Essential Responsibilities:Goods Receive Unpack goods and place in storageCollect and Pack for shippingShipping, including papers and ma... Visa mer
Role Summary:Responsible for facilitating transactions, producing, assembling and delivering replacement/ repair parts and equipment as part of a Services agreement or order. Includes activities such as processing transactions, managing processes, material management, site operations, or warehouse logistics & shipping.Essential Responsibilities:Goods Receive Unpack goods and place in storageCollect and Pack for shippingShipping, including papers and markingManage expedition contactQualify for Safe sender “Säker avsändare”Truck driving license is preferredEnglish or Swedish speaking (Swedish is not mandatory)Qualifications/Requirements:- Good English communication skills, written and oral- Good data skillsDesired Characteristics:Strong oral and written communication skills. Ability to work independently. Strong problem solving skills.About Us:GE (NYSE:GE) drives the world forward by tackling its biggest challenges. By combining world-class engineering with software and analytics, GE helps the world work more efficiently, reliably, and safely. GE people are global, diverse and dedicated, operating with the highest integrity and passion to fulfill GE’s mission and deliver for our customers. www.ge.com Visa mindre